Autor |
Zpráva |
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Měření geometrie
Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici?
Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení.
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
2.6.10, 15:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Kdyz se sjizdi jen jedna pneu, nebude to spis odklonem? Neco z te nehody...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
2.6.10, 16:04 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
No to je možnost. Ale nemám tucha, čím se nechá u Chrochty odklon nastavit.
To by ale ten laser měl poznat ne?
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
2.6.10, 18:24 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Jak jsem pochopil z knížky, nechá se u toho nastavovat jenom sbíhavost. Když bude teda blbej odklon, tak to znamená, že ho nemám šanci změnit?
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
2.6.10, 18:39 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
asi jedine cestou hrubej sily - vymena napravy ak je to hnute na naprave alebo rovnanie kastle...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
2.6.10, 18:43 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Tak vyměněn levej kulák + tyčka řízení, protože na ní byl strženej závit. Tím pádem byl volnej kulovej čep ještě volnej na tyčce, takže se geometrie mohla svévolně měnit, v jistém rozsahu...
Nastavena geometrie, sbíhavost je nyní ok.
Uvidíme tedy, jak se to bude chovat dál. Je-li to hnutý, už jedině v kastli, což by znamenalo rovnací stolici, nebo se toho raději zbavit... Ale třeba, a věřím že jo, to bylo způsobeno tím kulovým čepem.
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
9.6.10, 13:56 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: Měření geometrie
Využiju téma pro otázku ke sbíhavosti. Pokud se nepletu, u zadohrabů se nastavuje na přední nápravě sbíhavost a u předohrabů se nastavuje rozbíhavost. Má to vliv na sjíždění kol nebo je to pouze "berlička" pro stabilitu vozu? Co se stane, když si nechám geometrii seřídit na nulovou sbíhavost/rozbíhavost? Někde jsem četl, že při nulové sbíhavosti/rozbíhavosti auto lépe zatáčí.
|
12.4.11, 09:17 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Re: Měření geometrie
Všechno má svoje. Nejde říct že když dáš nastavení na nulu, tak to všude udělá to samé a to co chceš.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
12.4.11, 09:26 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: Měření geometrie
Tak to upřesním. Momentálně řeším Felicii. Před montáží nových kol a pneu chci nechat geometrii zkontrolovat a případně seřídit. A cílem je aby to nesjíždělo blbě nebo nadměrně pneumatiky. Jestli to bude o chlup méně stabilní nebo o chlup hůř zatáčet je jedno, já to stejně asi nepoznám. Jo a nápravy a všechno kolem je série, žádný tuning. Kola budou litá a pneu předepsané.
|
12.4.11, 09:34 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Re: Měření geometrie
Potom je jasná volba nechat si to seřídit dle údajů výrobce. Nebo chceš tedy vědět jesi když přidáš či ubereš, tak na tom budeš lépe nebo hůře ano ?
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
12.4.11, 09:38 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: Měření geometrie
No uvažuju takto: Výrobce většinu nastavení dělá jako kompromis. Pokud je i toto třeba kompromisem mezi sjížděním pneu a třeba menší přetáčivostí, tak mě nezajímá menší přetáčivost (protože už tak nějak umím něco i srovnat), ale zajímá mě aby mi to nežralo pneu. Je to jen příklad samozřejmě... Naopak pokud třeba ta rozbíhavost je kvůli tomu, že kola při propérování dělají nějaký nepřímočarý pohyb, tak aby se pneu nesjížděla, tak bych to tak nechal. Opět jen příklad... Doufám že chápeš o co mi jde.
|
12.4.11, 10:23 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: Měření geometrie
Vzhledem k tomu, ze geometrie se ti stejne meni kazdych odhadem pet minut, kdyz vemes nejaky rygol na zkurvene ceste, tak bych se na takove badani uplne normalne vykaslal.
|
12.4.11, 10:47 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Měření geometrie
plusova zbiehavost (smerom von) je na felicii nastavena imho kvoli tomu, ze v tahu sa ulozenia ramena deformuje a prave o tych niekolko stupnov sa upravi. keby bolo minus, tak sa ti kolesa zbehnu az nezdravo moc.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
12.4.11, 11:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Měření geometrie
Ja jsem daval u vsech aut sbihavost 1mm a nikdy nebyl problem bez rozdilu nahonu, umisteni motoru atd. Nerikam, ze to je dobre a ze to tak ma byt. Lec auto jelo vzdy dobre a gumy netrpely. Kola do roviny maj zavodni auta co jedou hodne zatacek, pak je to horsi na rovine dohnat volantem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.4.11, 12:42 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Měření geometrie
hans píše: Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici? Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení. měřit můžeš jak chceš pokud máš prdlý puk nude se ojíždět jedno kolo miloš
|
12.4.11, 17:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|