Dotaz k samosvornému diferenciálu?
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Je to jednoduché - motor má nejaký krútiaci moment a nejaké max. otáčky...ten stály prevod ( o ktorom sa tu bavíme) znásobuje krútiaci moment (spolu aj s prevodmi v prevodovke)...teda čím máš vyšší SP, tak máš na kolesách aj vyšší krútiaci moment (= silu)...ale zasa ak motor dostaneš do max. otáčiek, je to pri vyššom SP nižšia rýchlosť (= je pomalší).
Takže, vyšší Sp znamená väčšiu silu a nižšiu max. rýchlosť
Nižší SP (tzv. sprevodovanie do rýchla) znamená menšiu silu na kolesách, ale schopnosť dosiahnuť vyššiu rýchlosť
Toľko teória.
PS-ono sa ešte násobia prevodové pomery v prevodovke x stály prevod...
Ale čo to má všetko sos samosvorným diferenciálom
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.2.09, 08:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Mno... tak ten samosvor má taky nějaký poměry. Takže dost
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
22.2.09, 20:32 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Serifus píše: Mno... tak ten samosvor má taky nějaký poměry. Takže dost Já pořád nechápu co má spolu co do činění svornost diferenciálu a SP?
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
22.2.09, 21:41 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Tuner#2 píše: Serifus píše: Mno... tak ten samosvor má taky nějaký poměry. Takže dost Já pořád nechápu co má spolu co do činění svornost diferenciálu a SP?
nemyslej převod diferáku na satelitu?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.2.09, 22:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Myslel, nemyslel, isté je, že sú to dva navzájom nesúvisiace pojmy:
svornosť diferenciálu
stály prevod
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
23.2.09, 08:30 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
ferrari píše: Myslel, nemyslel, isté je, že sú to dva navzájom nesúvisiace pojmy: svornosť diferenciálu stály prevod Na to jsem právě narážel už na straně 1.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
23.2.09, 10:32 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tuner#2 píše: ferrari píše: Myslel, nemyslel, isté je, že sú to dva navzájom nesúvisiace pojmy: svornosť diferenciálu stály prevod Na to jsem právě narážel už na straně 1.
Ale, však hej, ja som to iba zdôraznil pre Serifusa.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
23.2.09, 11:27 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tady to máš lajcky dobře napsáno...O stupních nebo % svornosti nikoliv,ale to už se odráží na použití při čem,kde a za jakých podmínek a jak to máš v ruce...
Ono s tim není prdel jezdit,učit se,učit se,učit se a platit za pneu a palivo.Kdo neumí ovládat auto normálně bez špéry určitě bude mít s ní problémy,hlavně při rychlostech,tim nemyslím drift,to pořád tak nějak není o rychlosti ale spíše o blbnutí,pálení gum a ničení hardyspojek na kardanech..Zadek totiž lépe a prakticky hned ustřeluje pokud je špéra hodně svorná,ono totiž neprotáčející se kolo na vnější straně jak to bývá u série,je někdy lépe než urvanej smyk bez včasný kontroly nad vozidlem ...Proto i lze svornost individuálně nastavit
Jinak jsou ještě převodový poměry SP,na kterym taky velmi záleží,jestli ti jde o ty podivnosti dneška-drifty ...Ono z motoru jde vykopat,ale stojí to někdy mnohem více než jen špéra s jiným stálým převodem,kterou ti udělají krátkou natolik že z auta udělaš kontrolovanýho hraboše(s dlouhou sérií totiž vyletíš jako koule z praku někam kdoví kam :lol) a budeš z ní používat jeda tak max.jedničku a půlku dvojky),kterej ale v normálním provozu bude opravdu neekonomickej a až nepříjemnej a špéra čím je agresivnější tím více ubejvá,tak že časem musíš stejně do ní a nechat jí repasovat.Zadarmo samozřejmě ...Ale ruku v ruce jde výkon a převodovka a existují určitě nějaký kompromisy.,Hlavně u BMW,tak že výkonu dostatek,pokud bys chtěl například jezdit od pořádajícího Perneckýho ,Drifty MČR někde na Strahově. ....Nevim co je to za módu,gumovat jak rapl,je to spíš pro kšiltovkáře ...Rally to je droga,
|
28.2.09, 15:35 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
No... moc srozumitelný to není... Chtělo by to pilovat. Ale já, Ředitel Zeměkoule, se v tom vyznám Nejde mi v žádným případě o drifty. Možná tak decentně... Projet zatáčku pořádně rychle Ale taky o praktickou část. Kde bez svoru jsem nemohl vyjet na letňákách malej zasněženej kopeček..
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
28.2.09, 15:58 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
7.3.09, 00:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|