Bukaj píše:
Chystám se dělat generálku zadní nápravy na stodvacítce (klasická kyvka).
Jakým způsobem je možno zvednout světlou výšku zadku auta, abych nemusel kupovat nové pružiny a nemělo to auto taková Áčka.
(v současnosti to auto vypadá jako angličák, kterému nezbedný hošík dupnul na zadek
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
) - Vloni jsem měnil přední nápravu za hřebenovou - tím se zvedla světlost předku.
Toto auto je dost používané jako užitkové (letní tábory, lesní a polní cesty, vlek, plně naložené,...), proto potřebuji velkou světlost
Je možno dát pod pružiny nějaké podložky
Nebo pod domečky tlumičů
Předem děkuji za odpovědi
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tak jsem se včera večer vrátil z vody, kde jsem byl máminou škodovkou - tou stodvácou, o které se v tomto tématu bavíme.
...a jak jsem někomu v nějakém jiném tématu (které ale nemohu najít) slíbil, že po předělání této škůdky na 125ku se podělím o zkušenosti, tak to píšu sem:
Takže:
Celá jízda na vodu a zpět byla jednou velkou zkušební jízdou, neboť v pátek večer (tedy v sobotu ve 2:00 ráno)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
jsem dal toto auto dohromady... ...věříte mi, že jsem vyměnil zadní nápravu s převodovkou a motor sám, bez pomocníka...
V sobotu dopoledne jsme naložili lodě na vlek a na zahrádku (6 lodí, vloni jsme vezli 7), bagáž a dva spolujezdce do auta a jelo se...
... a to auto jelo
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
... a nikde nás nevypeklo (jen vlek se trochu rozsypal
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
)
No, zkušební jízda délky 600 Km dopadla nad očekávání - nic se nepos... ale vždyť víte, co...
Mám radost, o kterou se s vámi chci podělit - znáte ten pocit, když se vám něco povede (a dokonce napoprvé)
Provedené úpravy:
- podložení domečků zadních pružin (1,5 cm), výměna pružin za méně unavené
- výměna převodovky 4q
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
5q, včetně nádrže a zadní nápravy (nemusel jsem dělat geometrii, stejně by to nešlo)
- nová spojka (vč. válce, trubek a hadice)
- výměna vylágrovaného motoru za méně vylágrovaný (komplet vyčištěný, přetěsněný (i hlava), rozvody, trochu přeleštěné sací potrubí)
- vyplnění příčky motoru pískem s vyjetým olejem
- generálka zapalování
- vyčištění chladicího okruhu a topení
- ...
Pocity a dojmy:
- z nejhlučnější stodváci, kterou jsem znal, se stala nejtišší (s klasickou kyvkou), jen převodovka je dost hlučná (150 tis. Km)
- celkem dobře táhne, a to i s plně naloženým vlekem (kolik jen asi žere?)
- trochu hůř se řadí, ale 5ka je super (i když by to sneslo i stotřícovou převodovku, převod 4,22 je ale silnej a pohodlnej tak do 110 Km./h. (při této rychlosti točí okolo 3200 ot./min.)
- tento motor je silný i v nižších otáčkách (1900 - 2200)
- auto konečně drží směr a nekýve se (lepší geometrie zadku) - dá se jet víc, než 80 Km./h., také už nemá Áčko na zadku
- motor je klidný, neškube, dobře drží volnoběh,...
- ...
Toť vše.
Myslím, že vyplnění nosníku motoru pískem je nejjednodušší úprava pro snížení hlučnosti v kabině u škodovek s klasickou úhlovou kyvadlovou nápravou (rezonance se posune z otáček okolo 2500/min. k vyšším otáčkám (ca. 4000/min.), kde to tolik nevadí).
Ještě vyměním olej v převodovce, třeba se utiší...
S pozdravem Škodovkám zdar!
Bukaj
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)