Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.2.25, 12:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Pružiny zadní 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Pružiny zadní
Bukaj píše:
Chystám se dělat generálku zadní nápravy na stodvacítce (klasická kyvka).
Jakým způsobem je možno zvednout světlou výšku zadku auta, abych nemusel kupovat nové pružiny a nemělo to auto taková Áčka.
(v současnosti to auto vypadá jako angličák, kterému nezbedný hošík dupnul na zadek :( ) - Vloni jsem měnil přední nápravu za hřebenovou - tím se zvedla světlost předku.
Toto auto je dost používané jako užitkové (letní tábory, lesní a polní cesty, vlek, plně naložené,...), proto potřebuji velkou světlost :roll:

Je možno dát pod pružiny nějaké podložky :?:
Nebo pod domečky tlumičů :?:

Předem děkuji za odpovědi :wink:


Tak jsem se včera večer vrátil z vody, kde jsem byl máminou škodovkou - tou stodvácou, o které se v tomto tématu bavíme.
...a jak jsem někomu v nějakém jiném tématu (které ale nemohu najít) slíbil, že po předělání této škůdky na 125ku se podělím o zkušenosti, tak to píšu sem:

Takže:
Celá jízda na vodu a zpět byla jednou velkou zkušební jízdou, neboť v pátek večer (tedy v sobotu ve 2:00 ráno) :D jsem dal toto auto dohromady... ...věříte mi, že jsem vyměnil zadní nápravu s převodovkou a motor sám, bez pomocníka... 8)

V sobotu dopoledne jsme naložili lodě na vlek a na zahrádku (6 lodí, vloni jsme vezli 7), bagáž a dva spolujezdce do auta a jelo se...
... a to auto jelo :!: :?: :!: :shock: ... a nikde nás nevypeklo (jen vlek se trochu rozsypal :? )
No, zkušební jízda délky 600 Km dopadla nad očekávání - nic se nepos... ale vždyť víte, co... :wink:
Mám radost, o kterou se s vámi chci podělit - znáte ten pocit, když se vám něco povede (a dokonce napoprvé) :D

Provedené úpravy:
- podložení domečků zadních pružin (1,5 cm), výměna pružin za méně unavené
- výměna převodovky 4q :arrow: 5q, včetně nádrže a zadní nápravy (nemusel jsem dělat geometrii, stejně by to nešlo)
- nová spojka (vč. válce, trubek a hadice)
- výměna vylágrovaného motoru za méně vylágrovaný (komplet vyčištěný, přetěsněný (i hlava), rozvody, trochu přeleštěné sací potrubí)
- vyplnění příčky motoru pískem s vyjetým olejem
- generálka zapalování
- vyčištění chladicího okruhu a topení
- ...

Pocity a dojmy:
- z nejhlučnější stodváci, kterou jsem znal, se stala nejtišší (s klasickou kyvkou), jen převodovka je dost hlučná (150 tis. Km)
- celkem dobře táhne, a to i s plně naloženým vlekem (kolik jen asi žere?)
- trochu hůř se řadí, ale 5ka je super (i když by to sneslo i stotřícovou převodovku, převod 4,22 je ale silnej a pohodlnej tak do 110 Km./h. (při této rychlosti točí okolo 3200 ot./min.)
- tento motor je silný i v nižších otáčkách (1900 - 2200)
- auto konečně drží směr a nekýve se (lepší geometrie zadku) - dá se jet víc, než 80 Km./h., také už nemá Áčko na zadku :wink:
- motor je klidný, neškube, dobře drží volnoběh,...
- ...

Toť vše.
Myslím, že vyplnění nosníku motoru pískem je nejjednodušší úprava pro snížení hlučnosti v kabině u škodovek s klasickou úhlovou kyvadlovou nápravou (rezonance se posune z otáček okolo 2500/min. k vyšším otáčkám (ca. 4000/min.), kde to tolik nevadí).
Ještě vyměním olej v převodovce, třeba se utiší... :wink:
S pozdravem Škodovkám zdar!

Bukaj :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


9.7.06, 12:40
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15106
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Pružiny zadní
Bukaj píše:
Bukaj píše:
Chystám se dělat generálku zadní nápravy na stodvacítce (klasická kyvka).
Jakým způsobem je možno zvednout světlou výšku zadku auta, abych nemusel kupovat nové pružiny a nemělo to auto taková Áčka.
(v současnosti to auto vypadá jako angličák, kterému nezbedný hošík dupnul na zadek :( ) - Vloni jsem měnil přední nápravu za hřebenovou - tím se zvedla světlost předku.
Toto auto je dost používané jako užitkové (letní tábory, lesní a polní cesty, vlek, plně naložené,...), proto potřebuji velkou světlost :roll:

Je možno dát pod pružiny nějaké podložky :?:
Nebo pod domečky tlumičů :?:

Předem děkuji za odpovědi :wink:


Tak jsem se včera večer vrátil z vody, kde jsem byl máminou škodovkou - tou stodvácou, o které se v tomto tématu bavíme.
...a jak jsem někomu v nějakém jiném tématu (které ale nemohu najít) slíbil, že po předělání této škůdky na 125ku se podělím o zkušenosti, tak to píšu sem:

Takže:
Celá jízda na vodu a zpět byla jednou velkou zkušební jízdou, neboť v pátek večer (tedy v sobotu ve 2:00 ráno) :D jsem dal toto auto dohromady... ...věříte mi, že jsem vyměnil zadní nápravu s převodovkou a motor sám, bez pomocníka... 8)

V sobotu dopoledne jsme naložili lodě na vlek a na zahrádku (6 lodí, vloni jsme vezli 7), bagáž a dva spolujezdce do auta a jelo se...
... a to auto jelo :!: :?: :!: :shock: ... a nikde nás nevypeklo (jen vlek se trochu rozsypal :? )
No, zkušební jízda délky 600 Km dopadla nad očekávání - nic se nepos... ale vždyť víte, co... :wink:
Mám radost, o kterou se s vámi chci podělit - znáte ten pocit, když se vám něco povede (a dokonce napoprvé) :D

Provedené úpravy:
- podložení domečků zadních pružin (1,5 cm), výměna pružin za méně unavené
- výměna převodovky 4q :arrow: 5q, včetně nádrže a zadní nápravy (nemusel jsem dělat geometrii, stejně by to nešlo)
- nová spojka (vč. válce, trubek a hadice)
- výměna vylágrovaného motoru za méně vylágrovaný (komplet vyčištěný, přetěsněný (i hlava), rozvody, trochu přeleštěné sací potrubí)
- vyplnění příčky motoru pískem s vyjetým olejem
- generálka zapalování
- vyčištění chladicího okruhu a topení
- ...

Pocity a dojmy:
- z nejhlučnější stodváci, kterou jsem znal, se stala nejtišší (s klasickou kyvkou), jen převodovka je dost hlučná (150 tis. Km)
- celkem dobře táhne, a to i s plně naloženým vlekem (kolik jen asi žere?)
- trochu hůř se řadí, ale 5ka je super (i když by to sneslo i stotřícovou převodovku, převod 4,22 je ale silnej a pohodlnej tak do 110 Km./h. (při této rychlosti točí okolo 3200 ot./min.)
- tento motor je silný i v nižších otáčkách (1900 - 2200)
- auto konečně drží směr a nekýve se (lepší geometrie zadku) - dá se jet víc, než 80 Km./h., také už nemá Áčko na zadku :wink:
- motor je klidný, neškube, dobře drží volnoběh,...
- ...

Toť vše.
Myslím, že vyplnění nosníku motoru pískem je nejjednodušší úprava pro snížení hlučnosti v kabině u škodovek s klasickou úhlovou kyvadlovou nápravou (rezonance se posune z otáček okolo 2500/min. k vyšším otáčkám (ca. 4000/min.), kde to tolik nevadí).
Ještě vyměním olej v převodovce, třeba se utiší... :wink:
S pozdravem Škodovkám zdar!

Bukaj :)


No, tak všechna čest, takováto úprava... Já bych si do ní sám asi netroufl :shock:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


10.7.06, 07:08
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27238
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Péra
Ondra píše:
Dytˇ sem psal,že jedny prodávam,sou jak nový je na nich najetejch asi 60 000km.Maj jen jedinou"vadu",sou oranžoví.


na najetých km nezáleží záleží jak dlouho byli na autě

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.8.06, 18:43
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz