Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
vymena homokinetickeho kloubu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=11436 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | medacek [ 13.6.08, 06:54 ] |
Předmět příspěvku: | vymena homokinetickeho kloubu |
Prosim vas muze mi nekdo popsat co vse musim udelat abych ten kloub vymenil?a prosim podrobne a ted hlavne muzu to zvladnout sam doma?bylo mi receno ze urco nepovolim nejaky sroub:( |
Autor: | krysolet007 [ 13.6.08, 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud máš favorita, tak vypustit olej z převodovky, povolit tu velkou matku uprostřed kola (tady je asi největší problém, musíš mít velkou golu a na ňu nasadit dlouhou tyč. Mě to šlo bez problémů). Pak vyhodit čep řízení (dvě kladiva, nebo ještě líp stahovák) a spodní čep (povolíš a vytahneš šroub, který ho drží v těhlici- možná s vytažením možná bude trochu problém). Pokud měníš pravý kolub, tak musíš oddělat i "telefon". No a teď sundáš náboj z homokyneťáku, vemeš malý majzlík nebo větší šroubovák a vyklepeneš poloosu z převodovky. Poloosu vrazíš do svěráku a homokyneťák pomocí kladívka a šroubováku srazíš, bacha ať ti nespadne na nohu. Koupíš nový kroužek a narazíš nový kloub... Ale pokud nemáš favorita nebo feldu tak to bude asi trochu jinak Jinak mrkni sem, tady to máš i s fotkama http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=434 |
Autor: | slovacek.milos [ 18.6.08, 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
začni tou matkou 30 nebo 32 na poloose jestli ji nepovolíš tak se na to vyprdni, se mi tu líbila jedna fotka jak na to někdo měl dvojku lešenovku trubku, já mám páku 80 cm stoupnu si na kraj vážím 120 kilo a ještě musím několikrát skočit jak kdy a když ji řádně nedotýhneš bude klepat v poklici miloš |
Autor: | Nepér [ 18.6.08, 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jé, zase abych hledal fotku, mmnt... ...a to byla 1/2 gola |
Autor: | fatal [ 18.6.08, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen taková poznámka, výměna vnitřního homokineťáku by měla jít i bez povolování matice kola. |
Autor: | Nepér [ 18.6.08, 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, ale odhaduju, že vnější se sype častěji... |
Autor: | fatal [ 18.6.08, 21:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
A druhá poznámka, vnější homokineťák by měl jít vyměnit bez vytažení vnitřního z převodovky. |
Autor: | Nepér [ 18.6.08, 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, ale obojí de dost blbě bez upevnění poloosy do svěráku |
Autor: | slovacek.milos [ 19.6.08, 06:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: A druhá poznámka, vnější homokineťák by měl jít vyměnit bez vytažení vnitřního z převodovky. obojí dělej s demontovanou polosou ve svěráku, já už se jich pár naopravoval, cvaklá manžeta, vypadlé jehlové ložisko, poškozené gufero, cvaklý drátový okroužek, poškozený závit, já mám fígl na to u kola, vysunu z těhlice, odřežu manžetu, vemu pneumatický sekáč a trrr a je na zemi, okroužek pak musí být zámkem dole při montáži, nedávno jsem dělal tu manžetu co se přetáhne přes kloub že nemusíš kloub demontovat, jsem se pěkně nasmál miloš |
Autor: | slovacek.milos [ 19.6.08, 06:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Jé, zase abych hledal fotku, mmnt... ...a to byla 1/2 gola ta fotka na mě tehdy pobavila si dovedu živě představit, a není všem dnům konec já jsem z fábie už jednou kdoub nedostal z těhlice, musel jsem koupit druhou těhlici a poloosu asi za pětku, dovoz rakousko před dvěma lety jsem ho vytřískal majzlem tak 600 až tisíc ran podporovaných stahovákem, dovoz dánsko když to někomu vyprávím tak si myslí že jsem padlý na hlavu, našel jsem si borce z kladna asi 50 let tak ten ctěl u fábky dostat ven kloub a 25 tunový lis si ani neprdnul miloš |
Autor: | fatal [ 19.6.08, 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Jo, ale obojí de dost blbě bez upevnění poloosy do svěráku Když jdeš na to chytře... Prakticky jediné úskalí operace bez povolování matky kola je vytažení poloosy z vnějšího homokineťáku. No a když si ho chytře uchytíš a vhodným způsobem použiješ páku, není to zas tak velký problém. Jednoduché kleputí kladivem samozřejmě nefunguje. |
Autor: | slovacek.milos [ 19.6.08, 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Nepér píše: Jo, ale obojí de dost blbě bez upevnění poloosy do svěráku Když jdeš na to chytře... Prakticky jediné úskalí operace bez povolování matky kola je vytažení poloosy z vnějšího homokineťáku. No a když si ho chytře uchytíš a vhodným způsobem použiješ páku, není to zas tak velký problém. Jednoduché kleputí kladivem samozřejmě nefunguje. a co třeba šroub co jistí čep, nejde ven ani za nic chytneš za šroub pink, chytneš matku pink, povoleješ matku poloosy a povoluješ a povoluješ a ona nejde ven strhlý závit, demontuješ třmen a M8 pink, polosa s převodovky nejde ven nebo ji tam někdo zarval a je psychodrama na půl dne miloš |
Autor: | fatal [ 19.6.08, 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: a co třeba šroub co jistí čep... Tak s tím problémy nebyly, když jsme měnili manžetu vnějšího kloubu, dali jsme plný rejd, povolili jsme šroub čepu, dali dolů rameno, polaborovali jsme s homokineťákem držícím na tom zlém kroužku - nakonec jsme to vycvakli, vyhnuli jsme tlumič s tím cosi, co vzdáleně připomíná nápravu, provedli co bylo třeba a opačným postupem vše zpět. Kdyby bylo třeba vyměnit poloosu, vnitřní kloub, vnější kloub, postup by byl prakticky stejný. Ale je pravda, že když se něco podělá, je z toho práce na týden. |
Autor: | slovacek.milos [ 19.6.08, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: slovacek.milos píše: a co třeba šroub co jistí čep... Tak s tím problémy nebyly, když jsme měnili manžetu vnějšího kloubu, dali jsme plný rejd, povolili jsme šroub čepu, dali dolů rameno, polaborovali jsme s homokineťákem držícím na tom zlém kroužku - nakonec jsme to vycvakli, vyhnuli jsme tlumič s tím cosi, co vzdáleně připomíná nápravu, provedli co bylo třeba a opačným postupem vše zpět. Kdyby bylo třeba vyměnit poloosu, vnitřní kloub, vnější kloub, postup by byl prakticky stejný. Ale je pravda, že když se něco podělá, je z toho práce na týden. já jen že co tě může všechno potkat, dobrá věc je resistin a všechnay šrouby co dáváš na auto do něj namáčet, pak se vždy v klidu dají povolit, nedávno jsem dělal šarana přední tlumiče a celkové uložení stabiláku a ramen, nejprve jsem to vzdal polámal dva torxy a druhý den ráno nastoupil švajc všechno vyhřát a pak to šlo ven děs miloš |
Autor: | Teeny [ 19.6.08, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja sem to delal na fáčku asi dva dny.. mel sem na gole 3metrovou trubku a zabržděny auto sem tahal po dílně.. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |