Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tlumiče a pružiny na Favo
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=12056
Stránka 1 z 1

Autor:  Kaliban123 [ 21.7.08, 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Tlumiče a pružiny na Favo

Prosím vás mám takové dilema mám favorita sehnal jsem si na něj tlumiče HP ale pro feldu a mám takových pár dilema první jaké pružiny tam dát uvažoval jsem nad pružinama z feliny 1,9D tvrdší a kratší jenže s tím souvisí druhé dilema a to, že co jsem se dočetl tak tlumiče pro felinu mají níž misku tedy už samo o sobě to bude níž než sériová pružina a tlumič pro favo. Auto mám přeci jenom na každodenní ježdění takže se bojím abych nebral obrubníky a takové tak bych se chtěl zeptat a poradit co by jste mi doporučili vy. Tlumiče hp plus sériovou favo pružinu a nebo tlumič hp a pružinu z 1,9D a nebo jinou kombinaci? Ty HP jsem koupil tak jak jsou jen samotné nové tlumiče bez pružin

Autor:  no_-_name [ 21.7.08, 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

to jsou ty hp na sériovou pružinu? Na "obyč" hp totiž klasickou pružinu nedáš, ta jejich má menší průměr a různý stoupání...

btw, netušil jsem, že péra z diesela jsou kratší.
a co budeš mít vzadu ?

Autor:  Ondras83 [ 21.7.08, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

řešil sem to taky tak, ty péra sou moc tvrdý takže to auto bude mit zvedlej předek, dej tam péra z fáva nebo z fildy 1,3, dozadu dej péra z kombika feldy nebo formana a jedeš...jestli máš LPG, ideální řešení s kombi pérama...mám to tak a nemůžu si stěžovat.... :wink:

nekombinuj předek fávo, zadek felda nebo tak...prostě buď komplet péra z fildy, nebo komplet z fáva....(myslim, že felda a fávo maj péra stejně dlouhý, felda má akorát kratší tlumiče :wink: )

Autor:  Kaliban123 [ 21.7.08, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo to jsou ty na sériovou pružinu. No dle Cedrycha jsem pochopil že felda má u všech verzí stejný průměr drátu pružin a liší se jejich délka a možná tuhost to tam není. Dozadu ještě není definitivně rozhodnuto

Autor:  Kaliban123 [ 21.7.08, 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
řešil sem to taky tak, ty péra sou moc tvrdý takže to auto bude mit zvedlej předek, dej tam péra z fáva nebo z fildy 1,3, dozadu dej péra z kombika feldy nebo formana a jedeš...jestli máš LPG, ideální řešení s kombi pérama...mám to tak a nemůžu si stěžovat.... :wink:

nekombinuj předek fávo, zadek felda nebo tak...prostě buď komplet péra z fildy, nebo komplet z fáva....(myslim, že felda a fávo maj péra stejně dlouhý, felda má akorát kratší tlumiče :wink: )


Díky za radu. O té tvrdosti to máš z vlastní zkušenosti nebo jen jedna bába povídala? Vzadu mám zatím sériové tlumiče a pružiny z favo pickup prý mají být tužší o 10% co mi tvrdil jeden borec co do toho dělá ale nejsem si jist. A nebude to zase moc měkké když dám sériové pružiny z fava/fely? A jak píšeš nekombinovat tak by mě zajímalo proč myslel jsem že favo pružiny a feldí pružiny z 1,3 jsou to stejné

Autor:  hany [ 22.7.08, 07:22 ]
Předmět příspěvku: 

rozdíl mezi předkem felda/favo je 18mm v poloze misky. kámoš si na favorita dával tlumiče z feldy 1,9D, péra z 1,6 a ve finále se světlá výška skoro neměnila, řádově pár mm.
jenže to jsou sériové tlumiče.

Autor:  Ondras83 [ 22.7.08, 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

Kaliban123 píše:
Ondras83 píše:
řešil sem to taky tak, ty péra sou moc tvrdý takže to auto bude mit zvedlej předek, dej tam péra z fáva nebo z fildy 1,3, dozadu dej péra z kombika feldy nebo formana a jedeš...jestli máš LPG, ideální řešení s kombi pérama...mám to tak a nemůžu si stěžovat.... :wink:

nekombinuj předek fávo, zadek felda nebo tak...prostě buď komplet péra z fildy, nebo komplet z fáva....(myslim, že felda a fávo maj péra stejně dlouhý, felda má akorát kratší tlumiče :wink: )


Díky za radu. O té tvrdosti to máš z vlastní zkušenosti nebo jen jedna bába povídala? Vzadu mám zatím sériové tlumiče a pružiny z favo pickup prý mají být tužší o 10% co mi tvrdil jeden borec co do toho dělá ale nejsem si jist. A nebude to zase moc měkké když dám sériové pružiny z fava/fely? A jak píšeš nekombinovat tak by mě zajímalo proč myslel jsem že favo pružiny a feldí pružiny z 1,3 jsou to stejné

vlastní zkušenost...předtim se to do zatáček lámalo jak prase, dal sem zadní péra z kombika (měly najeto 90 tis) no a paráda....auto se znatelně přestalo houpat, pak sme s kámošem namontovali přední stabil a je to paráda....nevim, jak péra fávo, felda....právěže timhle si není skoro nikdo jistej, proto bych to moc nekombinoval....jo a když tam máš pickupácký, tak je tam nech, ty by měli bejt ještě tvrdší než kombi

Autor:  no_-_name [ 22.7.08, 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

ondras: a co bys nacpal dozadu na kombi, když vepředu budou hp na sériový pružiny a stabilizátor ?

Autor:  michalkatka [ 22.7.08, 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

ja by som nechal všade sériu, maximalné pri LPG dal do zadu struny s Formana a samozrejme stabík do predu aj do zadu....

Autor:  Ondras83 [ 22.7.08, 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

no_-_name píše:
ondras: a co bys nacpal dozadu na kombi, když vepředu budou hp na sériový pružiny a stabilizátor ?

dozadu hp set special :D....ne, dozadu bych dal taky hpčka na obyč péra, zadní stabil a buď kombi péra nebo z pickupa....hlavně ne z pickupa feldy, ta má úplně jinou nápravu (jako okta)..jinak mě nic nenapadá...ještě než sem namontoval stabil, byl zadek tvrdej a nakláněl se hlavně předek(vzadu stabil seriově a kombi péra), ted sem dal dopředu stabil a je cejtit měkkej zadek...:D

edit, zadní hpčka se daj štelovat...maj 3 drážky na misku....předek je danej....já osobně, kdybych sehnal tyhle tlumiče, tak dám dopředu mojé péra (200 tis, takže nějaký snížení tam bude) a dozadu misku na nejvyšší drážku a kombi péra (nelíběj se mi zadní kola zalezlý v podběhu)

Autor:  no_-_name [ 22.7.08, 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
no_-_name píše:
ondras: a co bys nacpal dozadu na kombi, když vepředu budou hp na sériový pružiny a stabilizátor ?

dozadu hp set special :D....ne, dozadu bych dal taky hpčka na obyč péra, zadní stabil a buď kombi péra nebo z pickupa....hlavně ne z pickupa feldy, ta má úplně jinou nápravu (jako okta)..jinak mě nic nenapadá...ještě než sem namontoval stabil, byl zadek tvrdej a nakláněl se hlavně předek(vzadu stabil seriově a kombi péra), ted sem dal dopředu stabil a je cejtit měkkej zadek...:D

edit, zadní hpčka se daj štelovat...maj 3 drážky na misku....předek je danej....já osobně, kdybych sehnal tyhle tlumiče, tak dám dopředu mojé péra (200 tis, takže nějaký snížení tam bude) a dozadu misku na nejvyšší drážku a kombi péra (nelíběj se mi zadní kola zalezlý v podběhu)

a oni jsou zadní hp na sériovou pružinu? to se dá sehnat boha jeho kde? myslel jsem ,že jsou jen přední :)

Autor:  Ondras83 [ 22.7.08, 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

no_-_name píše:
Ondras83 píše:
no_-_name píše:
ondras: a co bys nacpal dozadu na kombi, když vepředu budou hp na sériový pružiny a stabilizátor ?

dozadu hp set special :D....ne, dozadu bych dal taky hpčka na obyč péra, zadní stabil a buď kombi péra nebo z pickupa....hlavně ne z pickupa feldy, ta má úplně jinou nápravu (jako okta)..jinak mě nic nenapadá...ještě než sem namontoval stabil, byl zadek tvrdej a nakláněl se hlavně předek(vzadu stabil seriově a kombi péra), ted sem dal dopředu stabil a je cejtit měkkej zadek...:D

edit, zadní hpčka se daj štelovat...maj 3 drážky na misku....předek je danej....já osobně, kdybych sehnal tyhle tlumiče, tak dám dopředu mojé péra (200 tis, takže nějaký snížení tam bude) a dozadu misku na nejvyšší drážku a kombi péra (nelíběj se mi zadní kola zalezlý v podběhu)

a oni jsou zadní hp na sériovou pružinu? to se dá sehnat boha jeho kde? myslel jsem ,že jsou jen přední :)

nn...sou, teda dělali se, všechny, vim to, protože sme je dávali na tu pražskou fildu s 68kW od motor excelu :wink: (koupil oktávku II ale feldu nechce sakra prodat, vona je teda hrozná, ale je to MPI, v ME dávali čip, vačku, filtr, dělali hlavu, takže 68kw reálnejch, má tam ty HPčka, mimochodem, má na nich asi 80-90 tis a ty tlumiče sou jak nový, 14 liťáky....nechal bych si líbit...ale přestrojil bych to do tý mojí :D...taky bílá tak co...:D:D:D )

Autor:  Kristensen [ 23.7.08, 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tlumiče H/P Produkce: Přední tlumiče + zadní tlumiče za použití seriových per, zadek stavitelný ve třech polohách světlosti (tato řada už se nevyrábí dle mě dostupných info)

H/P Produkce zvýšené provedení: Přední + zadní tlumiče za použití seriových per, přední miska posunuta o 2cm nahoru, vzadu vynechána spodní drážka světlosti a přesunuta nad horní drážku.

H/P Special: Přední + sadní tlumiče v kompletní sadě s pružinama, vpředu i vzadu 4 polohy světlosti vozu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/