Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Dotaz k samosvornému diferenciálu? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=15684 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Serifus [ 20.2.09, 03:36 ] |
Předmět příspěvku: | Dotaz k samosvornému diferenciálu? |
Zdravím! Na tohle jsem trochu lama, jak se říká. Jak je to se samosvorným diferenciálem? A k čemu jsou ty poměry, co vyjadřují? Díky předem za nějakou teorii... |
Autor: | Jarda S. [ 20.2.09, 09:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
to chceš s báwem driftovat ? |
Autor: | Matthes [ 20.2.09, 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami. |
Autor: | Kachnis [ 20.2.09, 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
[ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju |
Autor: | Vít [ 20.2.09, 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
stačí ? http://www.bmwfest.webgarden.cz/samosvo ... ncialy-bmw |
Autor: | Tuner#2 [ 20.2.09, 11:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Svornost diferenciálu značí jaký moment to dokáže přenést na druhé kolo. Pokud bude 100%, tak je to v podstatě uzávěrka diferenciálu a když bude jedno kolo na ledu a to druhé na asfaltu, tak si to na ledu vůbec nehrábne. Pokud bude svornost menší, tak hrabat bude. Léto to laicky popsat neumím. |
Autor: | ferrari [ 20.2.09, 11:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť... A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný... Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie: http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/ |
Autor: | Serifus [ 20.2.09, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami. Gumamami A proč by odešel? A kam by šel? A vrátil by se mi? |
Autor: | Serifus [ 20.2.09, 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kachnis píše: [ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju Snaha se cení. Dík |
Autor: | Serifus [ 20.2.09, 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za články. Už je mi to jasný |
Autor: | ferrari [ 20.2.09, 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť... A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný... Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie: http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/ Kukám, že kým dom písal, dvaja boli rýchlejší |
Autor: | Serifus [ 20.2.09, 18:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? |
Autor: | Tuner#2 [ 20.2.09, 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? |
Autor: | darklord [ 20.2.09, 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tuner#2 píše: Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup => cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod |
Autor: | Serifus [ 22.2.09, 02:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
darklord píše: Tuner#2 píše: Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup => cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod Ano. Přesně, jak píšeš I když s tím silnějším řevodem mi to nejde do hlavy. Vím, že pokud je převod nižší, tím vyšší rychlosti auto dosáhne. Když je převod vyšší, tím větší sílu má. A práve druhá možnost mi nejde do hlavy. Otočení kardanu je několikanásobně vyšší a tudíž je teda otočení kola silnější... ale jak to vysvětlit? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |