Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dotaz k samosvornému diferenciálu?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=15684
Stránka 1 z 2

Autor:  Serifus [ 20.2.09, 03:36 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz k samosvornému diferenciálu?

Zdravím! Na tohle jsem trochu lama, jak se říká. Jak je to se samosvorným diferenciálem? A k čemu jsou ty poměry, co vyjadřují? Díky předem za nějakou teorii... :wink:

Autor:  Jarda S. [ 20.2.09, 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

to chceš s báwem driftovat ? :lol: :lol:

Autor:  Matthes [ 20.2.09, 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami.

Autor:  Kachnis [ 20.2.09, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

[ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju :oops:

Autor:  Vít [ 20.2.09, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

stačí ? http://www.bmwfest.webgarden.cz/samosvo ... ncialy-bmw

Autor:  Tuner#2 [ 20.2.09, 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Svornost diferenciálu značí jaký moment to dokáže přenést na druhé kolo. Pokud bude 100%, tak je to v podstatě uzávěrka diferenciálu a když bude jedno kolo na ledu a to druhé na asfaltu, tak si to na ledu vůbec nehrábne. Pokud bude svornost menší, tak hrabat bude. Léto to laicky popsat neumím.

Autor:  ferrari [ 20.2.09, 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť...
A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný...
Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie:
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/

Autor:  Serifus [ 20.2.09, 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami.


Gumamami :lol: A proč by odešel? A kam by šel? A vrátil by se mi? :cry:

Autor:  Serifus [ 20.2.09, 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
[ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju :oops:


Snaha se cení. Dík 8)

Autor:  Serifus [ 20.2.09, 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za články. Už je mi to jasný 8)

Autor:  ferrari [ 20.2.09, 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť...
A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný...
Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie:
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/


Kukám, že kým dom písal, dvaja boli rýchlejší :lol:

Autor:  Serifus [ 20.2.09, 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...?

Autor:  Tuner#2 [ 20.2.09, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

Serifus píše:
Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...?
Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova 8)

Autor:  darklord [ 20.2.09, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tuner#2 píše:
Serifus píše:
Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...?
Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova 8)


myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup

=> cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod

Autor:  Serifus [ 22.2.09, 02:21 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
Tuner#2 píše:
Serifus píše:
Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...?
Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova 8)


myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup

=> cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod


Ano. Přesně, jak píšeš :wink: I když s tím silnějším řevodem mi to nejde do hlavy. Vím, že pokud je převod nižší, tím vyšší rychlosti auto dosáhne. Když je převod vyšší, tím větší sílu má. A práve druhá možnost mi nejde do hlavy. Otočení kardanu je několikanásobně vyšší a tudíž je teda otočení kola silnější... ale jak to vysvětlit? :roll:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/