Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Silentbloky ramen u Favorita
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=18530
Stránka 1 z 2

Autor:  Mex [ 18.8.09, 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Silentbloky ramen u Favorita

Ahoj, chtěl bych se zeptat... Mají vadné respektive opotřebené silentbloky předních ramen u Fava vliv na jízdní vlastnosti? I po výměně tlumičů (Kayaba) mám pocit že auto v zatáčkách trochu plave a nedrží dobře stopu. Mechanik mi říkal že to budou silentbloky předních ramen. Tak se chci zeptat... Může to být tím nebo ze mě chce jen vytáhnout prachy? Případně se omlouvám za hloupý dotaz v tomhle se nevyznám... jen vím že když auto plave tak jsou špatné tlumiče. Díky předem za odpovědi.

Autor:  darklord [ 18.8.09, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

ano ma to podstatny vplyv

Autor:  NOVON [ 18.8.09, 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

No jasně,že to má vliv na jízdní vlastnosti,dokonce bych řekl,že více než tlumiče..Prostě kola nedrží stopu,snaží se každé jet jinam:-)..,bo se mění geometrie-jednou je to sbíhavé pak zas rozbíhavé-to je to,že to 'PLAVE'..Taky se nerovnoměrně ojíždějí pneu..;-)

Autor:  Mex [ 18.8.09, 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Díky kluci... snad teď nevypadám jako trouba :D Ale raději jsem se chtěl zeptat. Právě jsem si říkal že není možný aby Favorit měl takové špatné jízdní vlastnosti i když se vyměnili tlumiče. Pořád jsem měl pocit jakoby se hlavně v zatáčkách "podvrkával kotník" nebo jak to popsat... prostě že ujížděl ze zvolené stopy a neměl jsem pocit jistoty. Nechám je teda vyměnit ještě tento týden.

Autor:  Mirmar [ 18.8.09, 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Silentbloky ramen u Favorita

Pravda , pravda, mě se také forman v zatáčkách dost smýkal a zmizlo to až po výměně silentbloků na ramenou. Upozornovali mě na to i na technické kontrole.

Autor:  slovacek.milos [ 18.8.09, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

na plavání mají taky vliv gumy v zadní nápravě uložení, zkusíš na rovné asfaltce žacukáš s volantem a auto zaplave, jak je to vramenech tak zacukáš plynem a oni ti dají vědět :D miloš

Autor:  michalkatka [ 19.8.09, 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

geometria po výmene tlmičov bola :?:

Autor:  Pech. [ 19.8.09, 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

MK: správný dotaz, u fakála se výměnou tlumičů geometrie rozhodí... ale dokud nebudeš mít vyměněné ty silentbloky, na gemetrii nemá cenu lézt.... navíc nejsou drahé

Autor:  Mex [ 19.8.09, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Sbíhavost (která jako jediná jde u Fava seřizovat jak mi bylo řečeno) byla po výměně tlumičů kontrolovaná dílenským přípravkem a byla v pořádku. Na kontrolu a případné seřízení na profi laserovou geometrii pojedu až po výměně těch silentbloků.

Autor:  Pech. [ 19.8.09, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

mex: seřizovat jde i odklon, kterej se nastavuje posouváním horního uložení tlumiče a například já, když jsem měl podle dílenského přípravku sbíhavost ok, tak to nebylo ono, a po návštěvě seřízení geometrie na laseru byla 2mm mimo, tam když se to daldilo, auto už se chovalo dobře.

měl jsem to malinko rozbíhavé (předepsaná hodnota byla 1mm sbíhavost a já měl 1mm rozbíhavost - protože dílenský přípravek dělal chybu tím, že byl trocu pružný a jak se přetahuje po zemi..) a auto při přidání plynu bylo hlučné, ve vyšších rychlostech vibrovalo (tehdy jsem podezíral poloosu), v zatáčkách silně nedotáčivé a nejisté... po seřízení OK

Autor:  Pech. [ 19.8.09, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

mex: tudíž z mé zkušenosti vyplývá to, že bude vhodné, udělat to tak jak asi chceš, vyměnit silenty, navštívit geomterii, a pokud tam nebude nějakej jinej zakopanej pes, jakože si myslím že ne, páč fáčko má nápravnici, tak to po geometrii bude ok.

samozřejmě si prohlídni i zadní nápravu, zvlášť u kombíků tam ty silenty trochu trpí taky.... tam ale nic nastavitelného víceméně není..

Autor:  Mex [ 19.8.09, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Pech. : Jn já nevím...je to možné. Tak mi to bylo řečeno. Každopádně ty silentbloky už jsou prý opravdu po smrti takže to bude tím. Počkám až se vymění a pak pofrčím na profi geo. :wink:

Autor:  NOVON [ 19.8.09, 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

No odklon moc u faka seřizovat nejde,leda že bys propiloval díry v hrnci tlumiče nebo dole v rameni u čepu..

Autor:  Nepér [ 19.8.09, 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

By mě taky zajímalo, jak štelovat ten odklon... ještě se dá dole trochu hejbat s tím zadním uložením ramene, ale nahoře?

Autor:  NOVON [ 20.8.09, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
By mě taky zajímalo, jak štelovat ten odklon... ještě se dá dole trochu hejbat s tím zadním uložením ramene, ale nahoře?

Ale kluci tadyk mystifikujou..Normálně to nejde,jen ten pilník;-)..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/