výměna pružin - kyvka - Áčka
Autor |
Zpráva |
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
výměna pružin - kyvka - Áčka
sehnal jsem si zanovni(necelych 33cm volna delka) kyvko pruziny na me auto, protože ten muj "motorový člun" se mi uz nelibi. a ted nastava problem, jakym nejjednodussim zpusobem ty pruziny vymenit. kdyz jsem asi pred 3/4 rokem menil poloosu a pak jsem se tam tu hodne unavenou pruzinu snazil dat tak to proste neslo a musel jsem ji pomoci dvou zeleznych pasku a zavitove tyče stahnout a pak jsem ji tam nasadil, ale uz se tak neroztahla a kdyz je auto na rovine tak to trochu jde i videt. takze timto zpusobem to s temito dobrymi pruzinami delat nechci a proto se ptám, jakym postupem tam ty pruziny dát bez stahování
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
Naposledy upravil LUCAS dne 25.9.09, 18:40, celkově upraveno 1
|
22.9.09, 18:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ja to delam tak, ze rozpojim rameno a poloosu a pak odpojim tlumic na spodnim sroubu a trochu povolim rameno v kastli.
Rameno pomalu pustim dolu na heveru, pruzinu si tak uvolnim. Nova by tam mela jit normalne nacpat a heverem to zase s trochou nasili vsechno slozit zpatky.
Je vhodny mit to rameno podlozeny heverem na vnitrnim profilu, aby se pri zmacknuti pruziny to rameno kroutilo do spravnyho uhlu a sly tam pak lip srouby poloosy.
Pri ty prilezitosti je vhodny vymenit gumy mezi rameno a poloosu.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.9.09, 19:13 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Dokonce jsem takhle jednou na kyvku nacpal pera z vlecky, coz je extra ojeb ale slo to. Je z toho pak dobrej gazik.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.9.09, 19:15 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
22.9.09, 20:00 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
LUCAS píše: jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji
Naopak... v haji je ted, jestli mas vymackany gumy ve spoji, jako ze nejspis mas.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.9.09, 20:09 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Viky píše: LUCAS píše: jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji Naopak... v haji je ted, jestli mas vymackany gumy ve spoji, jako ze nejspis mas.
no reknu to takhle, chystam vlecku a do tyhle napravy uz investovat nechci, navic ted nejsem zrovna pri penezich a nemuzu si dovolit ted platit nekomu za geometrii. navic uz bych musel koupit i silenty na rameny a to fakt nemuzu. pruziny mam zdarma takze proto, jinak bych to nechal tak, opravdu uz do te napravy nebudu cpát peníze.
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
22.9.09, 20:14 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jezis ty si mamlas. Co je po geometrii? Normalne vem svinovaci dvoumetr a odmer si vzdalenost stredu poloosy od diry na hever v prahu. Kdyz to pak smontujes a bude to +/- stejny, tak nemas problem. Dulezity je, aby tenhle rozmer byl na obou stranach stejnej, to ostatni je celkem drobnost.
... platit nekomu za geometrii.... proboha... to sou napady...
Tak jako tak si vymenou tech pruzin za novy tu geometrii spis vylepsis nez zhorsis.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.9.09, 20:23 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Viky píše: Jezis ty si mamlas. Co je po geometrii? Normalne vem svinovaci dvoumetr a odmer si vzdalenost stredu poloosy od diry na hever v prahu. Kdyz to pak smontujes a bude to +/- stejny, tak nemas problem. Dulezity je, aby tenhle rozmer byl na obou stranach stejnej, to ostatni je celkem drobnost. ... platit nekomu za geometrii.... proboha... to sou napady...
aha, no ja prave jsem tomu nastavovani naprav nejak neprisel na kloub. souosost a sbihavost a tyto veci, nikdy jsem se tim nezabyval zatim ale nechci to pokazit jeste vic. no ale zase dalsi problem, na vlcecce rozpojit ty ramena byl nadlidsky ukol tak tady to bude asi podobne, a do toho se mi teda moc nechce.
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
22.9.09, 20:29 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
No... u kyvky se sbihavost meni podle zatizeni, takze logicky kdyz ti sednou pera, tak mas trvale sbihavost nahovno a nic s tim neudelas. Sousost znamena, ze ti zadni kola jdou z hlediska smeru jizdy rovne a ne nakrivo... tzn. pokud mas kastli origo, tak by stejna vzdalenost poloos od der na hever mela stacit. Krome toho se sbihavost da cca odhadnout a to tak, ze bys mel mit kola od oka uprostred vykrojeni v blatniku, i par mm rozdil se pozna. Vetsina eMek ma kolo trochu vic dopredu (vetsi sbihavost) a nicemu to neva. Cili: sbihavost okometricky, souosost svinovacim dvoumetrem a... JEDEEM!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.9.09, 20:34 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Viky píše: No... u kyvky se sbihavost meni podle zatizeni, takze logicky kdyz ti sednou pera, tak mas trvale sbihavost nahovno a nic s tim neudelas. Sousost znamena, ze ti zadni kola jdou z hlediska smeru jizdy rovne a ne nakrivo... tzn. pokud mas kastli origo, tak by stejna vzdalenost poloos od der na hever mela stacit. Krome toho se sbihavost da cca odhadnout a to tak, ze bys mel mit kola od oka uprostred vykrojeni v blatniku, i par mm rozdil se pozna. Vetsina eMek ma kolo trochu vic dopredu (vetsi sbihavost) a nicemu to neva. Cili: sbihavost okometricky, souosost svinovacim dvoumetrem a... JEDEEM!
mno praveze ta kastle je cela jednou uz vyvarovana takze moc origo to neni, ma to novy prahy, lemy, celej predek novej vcetne chladicovky. zitra to omrknu no nevim do tohodle se mi nechce.
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
22.9.09, 20:41 |
|
|
VeTeV
Senior TW team
Příspěvky: 766 Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
|
tak sehnat stahovak na pruziny - tzn oddelat tlumic vyheverovat stahnout pruzinu, vyndat a novou pruzinu stahnout nandat - idelani je vymenit gumy pod pruzinou a nekdy i ten domek v kastli ... kazdopadne ja jsem todle resilu spotrebaku a ac jsem vymenil co slo tak to na jedne strane zustalosedle - zkroucena savle
_________________ Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe
Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?
|
22.9.09, 21:36 |
|
|
BeBe
Příspěvky: 35 Bydliště: Sk,BA
|
to nevadi za mas prevaranu kasnu ,si to proste zmeras ,zapises a poskladas podla toho ako to mas teraz,maximalne bude geometria rovnako nahovno,mozno nameras rozdielne hodnoty od drzaku heveru,ale to neva zlozis to podla nich
_________________ 110R,120Ls,Rapid 130
|
25.9.09, 09:52 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
tak jsem to vyresil uplne jinak. vytahl jsem motor a menim levou poloosu na ktere se mi vyklal buben. takze s pruzinama neni problem, ale co me zarazilo je to ze "nová" pružina je stejne dlouhá jako ta "stará", ale kdyz byly ty nové pruziny na jinem aute tak to nemelo vubec acka, proto jsem je taky z toho auta vyndal nez slo do srotu. byla to skoda 105. moje auto bylo doslova motorový člun. jeste dodám ze domky co jsou v kastli jsou OK. tak jsem tedy zvědav jak to zitra bude vypadat az to pustim na kola. dalsi vec je v haji silent na ramene, muzu tam dat jetej vlečko-silent (s tím že ho dam i na druhou stranu)?
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
25.9.09, 18:36 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Vleckovy silentblok na podelny rameno kyvky? Chudak nosnik podelnyho, nebude nadsen
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.9.09, 19:33 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
Matthes píše: Vleckovy silentblok na podelny rameno kyvky? Chudak nosnik podelnyho, nebude nadsen
ja vim ze to je tvrdsi no, je to az tak moc? jak se presne pozna na prvni pohled vlecko-silent od kyvko-silentu ? nejsem si jistej jestli jsou to vlecko-silenty protoze to delal radoby tuner tu vlecku ze ktere to chci vzit a mozna ze tam dal kyvkovy...
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
25.9.09, 19:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|