Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výměna pružin - kyvka - Áčka
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=19005
Stránka 1 z 3

Autor:  LUCAS [ 22.9.09, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  výměna pružin - kyvka - Áčka

sehnal jsem si zanovni(necelych 33cm volna delka) kyvko pruziny na me auto, protože ten muj "motorový člun" se mi uz nelibi. a ted nastava problem, jakym nejjednodussim zpusobem ty pruziny vymenit. kdyz jsem asi pred 3/4 rokem menil poloosu a pak jsem se tam tu hodne unavenou pruzinu snazil dat tak to proste neslo a musel jsem ji pomoci dvou zeleznych pasku a zavitove tyče stahnout a pak jsem ji tam nasadil, ale uz se tak neroztahla a kdyz je auto na rovine tak to trochu jde i videt. takze timto zpusobem to s temito dobrymi pruzinami delat nechci a proto se ptám, jakym postupem tam ty pruziny dát bez stahování :-)

Autor:  Viky [ 22.9.09, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to delam tak, ze rozpojim rameno a poloosu a pak odpojim tlumic na spodnim sroubu a trochu povolim rameno v kastli.
Rameno pomalu pustim dolu na heveru, pruzinu si tak uvolnim. Nova by tam mela jit normalne nacpat a heverem to zase s trochou nasili vsechno slozit zpatky.

Je vhodny mit to rameno podlozeny heverem na vnitrnim profilu, aby se pri zmacknuti pruziny to rameno kroutilo do spravnyho uhlu a sly tam pak lip srouby poloosy.

Pri ty prilezitosti je vhodny vymenit gumy mezi rameno a poloosu.

Autor:  Viky [ 22.9.09, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Dokonce jsem takhle jednou na kyvku nacpal pera z vlecky, coz je extra ojeb ale slo to. Je z toho pak dobrej gazik.

Autor:  LUCAS [ 22.9.09, 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji

Autor:  Viky [ 22.9.09, 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

LUCAS píše:
jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji

Naopak... v haji je ted, jestli mas vymackany gumy ve spoji, jako ze nejspis mas.

Autor:  LUCAS [ 22.9.09, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
LUCAS píše:
jee, tak to se mi teda nechce oddelovat rameno od nohavice, to pak bude geometrie v háji

Naopak... v haji je ted, jestli mas vymackany gumy ve spoji, jako ze nejspis mas.


no reknu to takhle, chystam vlecku a do tyhle napravy uz investovat nechci, navic ted nejsem zrovna pri penezich a nemuzu si dovolit ted platit nekomu za geometrii. navic uz bych musel koupit i silenty na rameny a to fakt nemuzu. pruziny mam zdarma takze proto, jinak bych to nechal tak, opravdu uz do te napravy nebudu cpát peníze.

Autor:  Viky [ 22.9.09, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jezis ty si mamlas. Co je po geometrii? Normalne vem svinovaci dvoumetr a odmer si vzdalenost stredu poloosy od diry na hever v prahu. Kdyz to pak smontujes a bude to +/- stejny, tak nemas problem. Dulezity je, aby tenhle rozmer byl na obou stranach stejnej, to ostatni je celkem drobnost.

... platit nekomu za geometrii.... proboha... to sou napady... :-D

Tak jako tak si vymenou tech pruzin za novy tu geometrii spis vylepsis nez zhorsis.

Autor:  LUCAS [ 22.9.09, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Jezis ty si mamlas. Co je po geometrii? Normalne vem svinovaci dvoumetr a odmer si vzdalenost stredu poloosy od diry na hever v prahu. Kdyz to pak smontujes a bude to +/- stejny, tak nemas problem. Dulezity je, aby tenhle rozmer byl na obou stranach stejnej, to ostatni je celkem drobnost.

... platit nekomu za geometrii.... proboha... to sou napady... :-D


aha, no ja prave jsem tomu nastavovani naprav nejak neprisel na kloub. souosost a sbihavost a tyto veci, nikdy jsem se tim nezabyval zatim ale nechci to pokazit jeste vic. no ale zase dalsi problem, na vlcecce rozpojit ty ramena byl nadlidsky ukol tak tady to bude asi podobne, a do toho se mi teda moc nechce.

Autor:  Viky [ 22.9.09, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

No... u kyvky se sbihavost meni podle zatizeni, takze logicky kdyz ti sednou pera, tak mas trvale sbihavost nahovno a nic s tim neudelas. Sousost znamena, ze ti zadni kola jdou z hlediska smeru jizdy rovne a ne nakrivo... tzn. pokud mas kastli origo, tak by stejna vzdalenost poloos od der na hever mela stacit. Krome toho se sbihavost da cca odhadnout a to tak, ze bys mel mit kola od oka uprostred vykrojeni v blatniku, i par mm rozdil se pozna. Vetsina eMek ma kolo trochu vic dopredu (vetsi sbihavost) a nicemu to neva. Cili: sbihavost okometricky, souosost svinovacim dvoumetrem a... JEDEEM! :-)

Autor:  LUCAS [ 22.9.09, 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
No... u kyvky se sbihavost meni podle zatizeni, takze logicky kdyz ti sednou pera, tak mas trvale sbihavost nahovno a nic s tim neudelas. Sousost znamena, ze ti zadni kola jdou z hlediska smeru jizdy rovne a ne nakrivo... tzn. pokud mas kastli origo, tak by stejna vzdalenost poloos od der na hever mela stacit. Krome toho se sbihavost da cca odhadnout a to tak, ze bys mel mit kola od oka uprostred vykrojeni v blatniku, i par mm rozdil se pozna. Vetsina eMek ma kolo trochu vic dopredu (vetsi sbihavost) a nicemu to neva. Cili: sbihavost okometricky, souosost svinovacim dvoumetrem a... JEDEEM! :-)


mno praveze ta kastle je cela jednou uz vyvarovana takze moc origo to neni, ma to novy prahy, lemy, celej predek novej vcetne chladicovky. zitra to omrknu no nevim do tohodle se mi nechce.

Autor:  VeTeV [ 22.9.09, 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak sehnat stahovak na pruziny - tzn oddelat tlumic vyheverovat stahnout pruzinu, vyndat a novou pruzinu stahnout nandat - idelani je vymenit gumy pod pruzinou a nekdy i ten domek v kastli ... kazdopadne ja jsem todle resilu spotrebaku a ac jsem vymenil co slo tak to na jedne strane zustalosedle - zkroucena savle

Autor:  BeBe [ 25.9.09, 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

to nevadi za mas prevaranu kasnu ,si to proste zmeras ,zapises a poskladas podla toho ako to mas teraz,maximalne bude geometria rovnako nahovno,mozno nameras rozdielne hodnoty od drzaku heveru,ale to neva zlozis to podla nich

Autor:  LUCAS [ 25.9.09, 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem to vyresil uplne jinak. :D vytahl jsem motor a menim levou poloosu na ktere se mi vyklal buben. takze s pruzinama neni problem, ale co me zarazilo je to ze "nová" pružina je stejne dlouhá jako ta "stará", ale kdyz byly ty nové pruziny na jinem aute tak to nemelo vubec acka, proto jsem je taky z toho auta vyndal nez slo do srotu. byla to skoda 105. moje auto bylo doslova motorový člun. jeste dodám ze domky co jsou v kastli jsou OK. tak jsem tedy zvědav jak to zitra bude vypadat az to pustim na kola. dalsi vec je v haji silent na ramene, muzu tam dat jetej vlečko-silent (s tím že ho dam i na druhou stranu)?

Autor:  Matthes [ 25.9.09, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Vleckovy silentblok na podelny rameno kyvky? Chudak nosnik podelnyho, nebude nadsen :-)

Autor:  LUCAS [ 25.9.09, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Vleckovy silentblok na podelny rameno kyvky? Chudak nosnik podelnyho, nebude nadsen :-)


ja vim ze to je tvrdsi no, je to az tak moc? jak se presne pozna na prvni pohled vlecko-silent od kyvko-silentu ? nejsem si jistej jestli jsou to vlecko-silenty protoze to delal radoby tuner tu vlecku ze ktere to chci vzit a mozna ze tam dal kyvkovy...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/