Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

potřebuji radu, čep pomocného ramene, přední náprava 742 S T
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=19890
Stránka 1 z 2

Autor:  Pech. [ 18.11.09, 21:11 ]
Předmět příspěvku:  potřebuji radu, čep pomocného ramene, přední náprava 742 S T

zdravím potřeboval bych poradit, zatuhlo mi řízení, rozházel jsem kuláky, svisláky chodí pěkně (nedávno dělaný, ale přesvědčil jsem se), vyndal jsem převodku, protože stejně teče, a přestože jsem ji podezíral, v ní to není... mno aspoň jí přetěsním, jinak je dobrá, bez vůle chodí....

ale zatuhlý to je v tom čepu, co je symetricky na nápravnici, naproti převodce vpravo, pro pomocnou páku na spojovačku... bylo tam víčko, matice zajištěná závlačkou, to jsem sundal.. ale dál to nejde, zkoušel jsem se o to i opřít opatrně páčidlem, nic... není tam nějakej fígl?

Autor:  Pech. [ 18.11.09, 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek

Autor:  Pech. [ 18.11.09, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

já se mezitím pokudím najít a prostudovat andrta

Autor:  Jonny [ 18.11.09, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som to vyberal tak cca mesiac dozadu. povol aj tu spodnu maticu , vezmi kladivo a ( ak chces este cap pouzit ) vymlat to cez matku dohora smerom ku karoserii . Ked to budes mat vom , kup ( pozicaj si ) ten cap novy a ak bude v napravnici drzat dobre , daj tam ten , ked sa bude kyvat neostava ti nic ine ako zvecsit dieru a dat si vytocit na sustruhu cap s hrubsou nozickou :roll:

Autor:  Pech. [ 18.11.09, 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

nejde, ani boha....

Autor:  Pech. [ 18.11.09, 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

na vymlácení nemám rozmach... zkoušel jsem auto na to pustit z heveru - dělám to tak třeba s kulákama.... a zapajcřit, věšel jsem se na to celou vahou (120kg) nic.... nabiju si aku obě baterie a zejtra to musím nějak odvrtat... nebo co...

velkou vrtačkou se tam nedostanu....

mno zkusím to na tom ještě nechat puštěný přes noc a postříkat sprejem na uvolňování rzi... ale nevěřím tomu...

Autor:  škodař [ 19.11.09, 07:17 ]
Předmět příspěvku: 

kdybys nebyl tak daleko mám kolíbku a nápravu z kila kde je ten pomocnej čep ve stavu takovím že nemá vůle a jde sním krásně protáčet :wink:

Autor:  Pech. [ 19.11.09, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

tak stav po dnešku, čep jsem po prolezení veškrých autodílů ve městě, sehnal až v autodílně v malé vísce, kam jsem byl odkázán v těch posledních.....

a po prolití brzdovkou nešel ven zase ani při spuštění auta ja něj a páčení, zkusil jsem ho odvrtat . nešel, akorát jsem ho navrtal a zjistil že vrták je tupej, ž čehož vyplývá, že čep je tvrdej....

boucjání taky nepomohlo... tak jsem zkusil vzít důlčík, pod auto dal betonovej kvádr, ja něj ůčko, do něj jsem vrtnul důlek aby mi důlčík neujel, spustil auto na čep přes důlčík a bouchal a bouchal, a ještě hodně dlouho bouchal, až se dorazil o milimetr... pak jsem ještě hoooodně dlouho bouchal nadávajíce do ku.rev všemu možnému, až jsem ho ven dostal....

te´d mám teda dva, jeden bukovej, co tam byl a jeden novej...

ale schází mi ty plastový kroužky, snad někde seženu, nebo musim něco vysoustružit-vymyslet... ale vím ho**o jak to tam a co vlastěn má bejt... čep je osazenej, na satrým se to rváří, jakože dole je velká ocelová podložka a zbytek osazení nějakej plastovej kroužek. kterej sloužil buď jako prachovka jen, nebo po něm dola chodila páka - to nevím... tu podložku a matku shora jsem vymontoval ze starého čepu, to víčko je taky v pohodě...

každopádně si do nový páky vrtnu maznici a při mazání svisláků jí taky něco natlačím....

jinak jsem si dneska konečně koupil stahovák na kuláky.... super věc, doporučuju....

Autor:  Jonny [ 19.11.09, 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to si mal riadne zarvane , nam to stacilo trochu poklepat a vytiahol som ho normalne rukou . Tie puzdra tam nedavaj plastove - zachvilu bude po nich , daj tam radsej tie kovove ( hlinik asi ) , tie nam vydrzali na aute 25 rokov , len je trochu problem ich dostat von . teda ak sa bavime o puzdrach co su nalisovane v ramene capu .

Autor:  ondra120 [ 20.11.09, 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jsem měl podobnou zkušenost s pomocnou pákou řízení. 1 den stříkání brzdovkou a konkorem, potom velké mlácení, nadávání, mlácení...

Jinak futra sem zkusil udělat z teflonu, zatím je to OK už cca 3 roky...

Autor:  Pech. [ 20.11.09, 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

já jsem koupilk páku novou celou, pouzdra jsou nějaké měděné + potah platu a vystružené (teflon).

vrtnul jsem si do ní maznici, abych mohl ji čas od času máznout...


řízení teď chodí jako kule... ještě pak udělám zkušebku :-)

Autor:  Carlos [ 20.11.09, 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně kvůli těmhle zradám šneku a matice jsem vbastlil hřeben. :)
A když už tam máš ten 5q, by tě jedna díra navíc nezabila. :lol: Ale ne, zas je fakt že šnek je strmější.

Autor:  Pech. [ 20.11.09, 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

tak šnek když je OK, chodí pěkně - teď už zase chodí pěkně, a mně se právě líbí převod 2,5 ot mezi rejdy, kdežto hřeben má pomálu 4, a to je znát... navíc když jedu v bordelu, nekope to toliko do volantu...

v podstatě mi náprava připravila za 9let na 30 let starém autě 1: svisláky (dělané před pár lety, celej den práce - hřeben je má taky)

2: spojovačka, byla volná ve spojení mezi tyčí a táhly ke kolům - hřeben má ty spojení taky..... udělal jsem to se svislákama....

a jinak převodku jsem v podstatě pouze přetěsnil a seřídil.... a ten čep mne vypekl... na druhou stranu byl tam 30 let....
:-)

Autor:  Pech. [ 20.11.09, 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

nejvíc mne ale překvapuje, že se to projevilo náhle... auto stálo jen 3 dny.... pravda obvykle jezdí takřka denně..

Autor:  Carlos [ 20.11.09, 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

No vidiš, tak u hřebenu by tě nevypekl ten čep aspoň. :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/