Jízda s vyteklým předním tlumičem
Autor |
Zpráva |
HanzBileFacko
Příspěvky: 125
|
Jízda s vyteklým předním tlumičem
Chlapi je nebezpečná jízda s vyteklým předním levým tlumičem (myslím možnost nehody atd.)?? Nebo to jen zhorší pohodlí jízdy? Mám jet dvkrát 200km.
Dík H
_________________ Felda 1.6 dravec...
|
1.6.10, 15:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Snadnějí ztratíš přilnavost, lehce provalíš gumu, pohleš s nápravou atd...
|
1.6.10, 16:07 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
tím chce říct že je to ok a dá se. fakt;)
|
1.6.10, 16:12 |
|
|
JeeRKa
Příspěvky: 467 Bydliště: Opava
|
a bude trpět ložisko, pružina, pneumatika ... čepy .. atd ... no jezdit se s tím dá, ale bacha v zatáčkách, a při prudkém brždění .. a taky na shit cestách ...
_________________ Škoda RAPID - 135 (1988)Jeden z 1 272 kusů ! Fotky BMW E36 318i touring (1996) Jeden z miliónů křápů ... Fotky Manet Korado (1998) - Puch Supermaxi Fotky + Babetta 210 (1986) - Pekelný stroj Fotky
|
1.6.10, 16:16 |
|
|
JeeRKa
Příspěvky: 467 Bydliště: Opava
|
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=420 jak je napsáno tady v tomhle článku ... Citace: Správně zkonstruovaný tlumič umožní relativně rychlý pohyb kola směrem nahoru, ale asi 3 – 5x pomalejší pohyb směrem k vozovce. Pokud by nebyl pohyb kola takto tlumen, kolo by se dostávalo do krajních poloh – na jedné straně by naráželo do dorazů na karosérii, na druhé by se zase odráželo od vozovky. Pokud by došlo k rezonanci s nerovnostmi (na naší dálnici D1 v určitých úsecích zcela reálný stav), vozidlo by se doslova rozskákalo a stalo se neovladatelným. Musíme si uvědomit, že na silnici nás drží pouze plocha asi čtyř dlaní, pokud i tato plocha bude zmenšena, potom nebudeme mít auto, ale vznášedlo. Dobrý tlumič udrží kolo na vozovce přes 95% času, tlumič s 50-ti% účinností už klesá někam hluboko pod 80%, a to má velmi nepříznivý vliv na bezpečné řízení a brzdění. Citace: Nejdříve co se stane s řízením pokud máme totálně nefunkční tlumiče. Při jízdě po velmi rovném povrchu přímo prakticky skoro nic. Předpokladem je dobré vyvážení a kulatost pneumatik. Velmi rovný povrch ale naše silnice většinou nemají, pneumatiky také nejsou úplně kulaté a na chlup přesně vyvážené a tak auto začne vibrovat, nebo se dokonce rozhoupávat. Vibrace a houpání jsou tím výraznější, čím rychleji jedeme, posádce vozidla je to nepříjemné a tak nezbude nic jiného, než snížit rychlost. Jakmile najedeme do zatáčky, odstředivá síla naklání auto na vnější stranu, tím se zvýší tlak na vnější kola a protože kola nejsou nikdy zcela přesně kulatá a přesně vyvážená, začnou se stláčet a odlehčovat, což vede ke krátkodobé ztrátě adheze, vozidlo má snahu vybočovat ven (podobně jako známé „ustřelování“ náprav na výraznějších nerovnostech). Připočítáme-li k tomu nerovnosti vozovky, je to velmi nebezpečná situace, protože auto nereaguje správně na pohyby volantu a vozidlo si jede kam chce. Pokud se budu snažit v této situaci brzdit, situace se ještě zhorší, protože výslednice sil, které pneumatika vyvíjí při brzdění, vede k ještě výraznějšímu odskakování kol od vozovky. První odskočení zákonitě vede k zablokování kola, jakmile se opět toto kolo vrátí na vozovku v zabrzděném stavu, dojde k výraznějšímu stlačení pneumatiky a ještě většímu odskoku. Takto se to celé opakuje do doby, kdy se auto po dlouhých desítkách metrů v lepším případě na prázdné silnici zastaví, nebo začne být ve velmi nízké rychlosti opět ovladatelné, v horším případě někam upadne mimo silnici, v nejhorším se dostane do smyku a při dalším odskoku se převrátí a udělá několik kotrmelců. Čím je auto lehčí, tím jsou tyto skoky výraznější – je to dáno menším rozdílem mezi hmotností neodpružených (náprav) a odpružených (karosérie s pohonnou jednotkou) hmot. Brzdění v zatáčce jsem již popsal, brzdění na rovině je obdobné, pouze nemusí dojít k převrácení vozidla. Výrobci tlumičů nedoporučují riskovat s tlumiči, které mají menší účinnost než 80%. Tlumiče s 50-ti% účinností jsou považovány za nepoužitelné, kola sice ještě nemusí viditelně odskakovat, ale brzdná dráha v přímém směru se prodlužuje až o 30%. .. tohle musí stačit
_________________ Škoda RAPID - 135 (1988)Jeden z 1 272 kusů ! Fotky BMW E36 318i touring (1996) Jeden z miliónů křápů ... Fotky Manet Korado (1998) - Puch Supermaxi Fotky + Babetta 210 (1986) - Pekelný stroj Fotky
|
1.6.10, 16:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
áááále, 2x 200 km by som nehrotil...treba opatrne a bude dobre...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
1.6.10, 17:01 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
řeknu z mojí zkušenosti, že na fáčku sem měl vyteklej pravej přední tlumič od koupě auta, najel sem s nim 10000km a nějaký drobný a uplně v poho...takže to neni nic nebezpečnýho, ale na výměnu to je
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
1.6.10, 17:53 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
jsme s tím s kámošem jeli do Plzně a zpětá, ve feldě, plný auto..a dojeli jsme ok.
|
1.6.10, 19:47 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
využiju téma ....
když pršelo dřív (ted prší taky ale to je jedno) tak sem se rozjížděl na asfaltu a fakt nechtěně sem se dostal do té situace že při stejné dávce plynu se mi dostalo levý kolo do toček že "mlátilo" z autem prostě tak kdyby se třeba jelo ve 20 po větších kostkách a spolužáci mi říkaly že je špatný tlumič ale při tom když se opřu o auto (propružím) tak se to tak 2x zhoupne a je to vpoho tak mi to na ten tlumič nesedí
je to opravdu tlumičem nebo se ten asfalt nějak zadrhával o pneumatiky ??
jinak se mi nezdá že by pneu bylo poskákany nebo nějak blbě sjety ...
|
2.6.10, 12:50 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
nic to není...je to slabym motorem, protože to kolo mělo malý otáčky, kdybys v tom měl 1,8T tak by hořela guma a nic by nemlátilo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.6.10, 12:56 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
aha no ale nechta mi ulítl ten plynový pedál a točilo to tak 3500ot/mit
sry to sem tam zapoměl dopsat
|
2.6.10, 13:00 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
3500 nejsou otáčky
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.6.10, 13:06 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
ok díky za potvrzení
|
2.6.10, 13:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
...cajk
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.6.10, 13:12 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ja sem jel se 120kou, ktera predni tlumice nemela vubec a nebyl to teda zadnej med, nicmene dojel jsem.
Upozornim na specialitu jednoho spatnyho tlumice: Pricna nerovnost, normalne celkem pohodova vec, je najednou smrtelne nebezpecna ve vyssi rychlosti.
Na jedny strane kolo volne propruzi, na druhy strane ho tlumic nepusti a nakopne rizeni - co z toho plyne..... neuveritelne to taha za volant na relativne rovny silnici. Zejmena na dalnici je to o zivot, tzn.... jet pomalejc nez jindy.
Plati to i pro zadni tlumice - videl jsem na vlastni oci co to delalo s kratkou Feldou na dalnici.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
2.6.10, 13:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|