Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jízda s vyteklým předním tlumičem https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=22595 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | HanzBileFacko [ 1.6.10, 15:55 ] |
Předmět příspěvku: | Jízda s vyteklým předním tlumičem |
Chlapi je nebezpečná jízda s vyteklým předním levým tlumičem (myslím možnost nehody atd.)?? Nebo to jen zhorší pohodlí jízdy? Mám jet dvkrát 200km. Dík H |
Autor: | Dallen [ 1.6.10, 16:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Snadnějí ztratíš přilnavost, lehce provalíš gumu, pohleš s nápravou atd... |
Autor: | paži [ 1.6.10, 16:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
tím chce říct že je to ok a dá se. fakt;) |
Autor: | JeeRKa [ 1.6.10, 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
a bude trpět ložisko, pružina, pneumatika ... čepy .. atd ... no jezdit se s tím dá, ale bacha v zatáčkách, a při prudkém brždění .. a taky na shit cestách ... |
Autor: | JeeRKa [ 1.6.10, 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=420 jak je napsáno tady v tomhle článku ... Citace: Správně zkonstruovaný tlumič umožní relativně rychlý pohyb kola směrem nahoru, ale asi 3 – 5x pomalejší pohyb směrem k vozovce. Pokud by nebyl pohyb kola takto tlumen, kolo by se dostávalo do krajních poloh – na jedné straně by naráželo do dorazů na karosérii, na druhé by se zase odráželo od vozovky. Pokud by došlo k rezonanci s nerovnostmi (na naší dálnici D1 v určitých úsecích zcela reálný stav), vozidlo by se doslova rozskákalo a stalo se neovladatelným. Musíme si uvědomit, že na silnici nás drží pouze plocha asi čtyř dlaní, pokud i tato plocha bude zmenšena, potom nebudeme mít auto, ale vznášedlo. Dobrý tlumič udrží kolo na vozovce přes 95% času, tlumič s 50-ti% účinností už klesá někam hluboko pod 80%, a to má velmi nepříznivý vliv na bezpečné řízení a brzdění. Citace: Nejdříve co se stane s řízením pokud máme totálně nefunkční tlumiče. Při jízdě po velmi rovném povrchu přímo prakticky skoro nic. Předpokladem je dobré vyvážení a kulatost pneumatik. Velmi rovný povrch ale naše silnice většinou nemají, pneumatiky také nejsou úplně kulaté a na chlup přesně vyvážené a tak auto začne vibrovat, nebo se dokonce rozhoupávat. Vibrace a houpání jsou tím výraznější, čím rychleji jedeme, posádce vozidla je to nepříjemné a tak nezbude nic jiného, než snížit rychlost. Jakmile najedeme do zatáčky, odstředivá síla naklání auto na vnější stranu, tím se zvýší tlak na vnější kola a protože kola nejsou nikdy zcela přesně kulatá a přesně vyvážená, začnou se stláčet a odlehčovat, což vede ke krátkodobé ztrátě adheze, vozidlo má snahu vybočovat ven (podobně jako známé „ustřelování“ náprav na výraznějších nerovnostech). Připočítáme-li k tomu nerovnosti vozovky, je to velmi nebezpečná situace, protože auto nereaguje správně na pohyby volantu a vozidlo si jede kam chce. Pokud se budu snažit v této situaci brzdit, situace se ještě zhorší, protože výslednice sil, které pneumatika vyvíjí při brzdění, vede k ještě výraznějšímu odskakování kol od vozovky. První odskočení zákonitě vede k zablokování kola, jakmile se opět toto kolo vrátí na vozovku v zabrzděném stavu, dojde k výraznějšímu stlačení pneumatiky a ještě většímu odskoku. Takto se to celé opakuje do doby, kdy se auto po dlouhých desítkách metrů v lepším případě na prázdné silnici zastaví, nebo začne být ve velmi nízké rychlosti opět ovladatelné, v horším případě někam upadne mimo silnici, v nejhorším se dostane do smyku a při dalším odskoku se převrátí a udělá několik kotrmelců. Čím je auto lehčí, tím jsou tyto skoky výraznější – je to dáno menším rozdílem mezi hmotností neodpružených (náprav) a odpružených (karosérie s pohonnou jednotkou) hmot. Brzdění v zatáčce jsem již popsal, brzdění na rovině je obdobné, pouze nemusí dojít k převrácení vozidla. Výrobci tlumičů nedoporučují riskovat s tlumiči, které mají menší účinnost než 80%. Tlumiče s 50-ti% účinností jsou považovány za nepoužitelné, kola sice ještě nemusí viditelně odskakovat, ale brzdná dráha v přímém směru se prodlužuje až o 30%. |
Autor: | ferrari [ 1.6.10, 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
áááále, 2x 200 km by som nehrotil...treba opatrne a bude dobre... |
Autor: | PJDefort [ 1.6.10, 17:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
řeknu z mojí zkušenosti, že na fáčku sem měl vyteklej pravej přední tlumič od koupě auta, najel sem s nim 10000km a nějaký drobný a uplně v poho...takže to neni nic nebezpečnýho, ale na výměnu to je |
Autor: | paži [ 1.6.10, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
jsme s tím s kámošem jeli do Plzně a zpětá, ve feldě, plný auto..a dojeli jsme ok. |
Autor: | hardb [ 2.6.10, 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
využiju téma .... když pršelo dřív (ted prší taky ale to je jedno) tak sem se rozjížděl na asfaltu a fakt nechtěně sem se dostal do té situace že při stejné dávce plynu se mi dostalo levý kolo do toček že "mlátilo" z autem prostě tak kdyby se třeba jelo ve 20 po větších kostkách a spolužáci mi říkaly že je špatný tlumič ale při tom když se opřu o auto (propružím) tak se to tak 2x zhoupne a je to vpoho tak mi to na ten tlumič nesedí je to opravdu tlumičem nebo se ten asfalt nějak zadrhával o pneumatiky ?? jinak se mi nezdá že by pneu bylo poskákany nebo nějak blbě sjety ... |
Autor: | Ondras83 [ 2.6.10, 12:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
nic to není...je to slabym motorem, protože to kolo mělo malý otáčky, kdybys v tom měl 1,8T tak by hořela guma a nic by nemlátilo |
Autor: | hardb [ 2.6.10, 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
aha no ale nechta mi ulítl ten plynový pedál a točilo to tak 3500ot/mit sry to sem tam zapoměl dopsat |
Autor: | Ondras83 [ 2.6.10, 13:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
3500 nejsou otáčky |
Autor: | hardb [ 2.6.10, 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
ok díky za potvrzení |
Autor: | Ondras83 [ 2.6.10, 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
...cajk |
Autor: | Viky [ 2.6.10, 13:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja sem jel se 120kou, ktera predni tlumice nemela vubec a nebyl to teda zadnej med, nicmene dojel jsem. Upozornim na specialitu jednoho spatnyho tlumice: Pricna nerovnost, normalne celkem pohodova vec, je najednou smrtelne nebezpecna ve vyssi rychlosti. Na jedny strane kolo volne propruzi, na druhy strane ho tlumic nepusti a nakopne rizeni - co z toho plyne..... neuveritelne to taha za volant na relativne rovny silnici. Zejmena na dalnici je to o zivot, tzn.... jet pomalejc nez jindy. Plati to i pro zadni tlumice - videl jsem na vlastni oci co to delalo s kratkou Feldou na dalnici. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |