Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 11:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Měření geometrie 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Měření geometrie
Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici?

Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení. :?:

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


2.6.10, 15:08
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Kdyz se sjizdi jen jedna pneu, nebude to spis odklonem? Neco z te nehody...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


2.6.10, 16:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
No to je možnost. Ale nemám tucha, čím se nechá u Chrochty odklon nastavit. :oops:
To by ale ten laser měl poznat ne?

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


2.6.10, 18:24
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Jak jsem pochopil z knížky, nechá se u toho nastavovat jenom sbíhavost. Když bude teda blbej odklon, tak to znamená, že ho nemám šanci změnit?

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


2.6.10, 18:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
asi jedine cestou hrubej sily - vymena napravy ak je to hnute na naprave alebo rovnanie kastle...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


2.6.10, 18:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Tak vyměněn levej kulák + tyčka řízení, protože na ní byl strženej závit. Tím pádem byl volnej kulovej čep ještě volnej na tyčce, takže se geometrie mohla svévolně měnit, v jistém rozsahu...
Nastavena geometrie, sbíhavost je nyní ok.

Uvidíme tedy, jak se to bude chovat dál. Je-li to hnutý, už jedině v kastli, což by znamenalo rovnací stolici, nebo se toho raději zbavit... Ale třeba, a věřím že jo, to bylo způsobeno tím kulovým čepem.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


9.6.10, 13:56
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: Měření geometrie
Využiju téma pro otázku ke sbíhavosti. Pokud se nepletu, u zadohrabů se nastavuje na přední nápravě sbíhavost a u předohrabů se nastavuje rozbíhavost. Má to vliv na sjíždění kol nebo je to pouze "berlička" pro stabilitu vozu? Co se stane, když si nechám geometrii seřídit na nulovou sbíhavost/rozbíhavost? Někde jsem četl, že při nulové sbíhavosti/rozbíhavosti auto lépe zatáčí.


12.4.11, 09:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek Re: Měření geometrie
Všechno má svoje. Nejde říct že když dáš nastavení na nulu, tak to všude udělá to samé a to co chceš.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


12.4.11, 09:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: Měření geometrie
Tak to upřesním. Momentálně řeším Felicii. Před montáží nových kol a pneu chci nechat geometrii zkontrolovat a případně seřídit. A cílem je aby to nesjíždělo blbě nebo nadměrně pneumatiky. Jestli to bude o chlup méně stabilní nebo o chlup hůř zatáčet je jedno, já to stejně asi nepoznám. Jo a nápravy a všechno kolem je série, žádný tuning. Kola budou litá a pneu předepsané.


12.4.11, 09:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek Re: Měření geometrie
Potom je jasná volba nechat si to seřídit dle údajů výrobce. Nebo chceš tedy vědět jesi když přidáš či ubereš, tak na tom budeš lépe nebo hůře ano ?

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


12.4.11, 09:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: Měření geometrie
No uvažuju takto: Výrobce většinu nastavení dělá jako kompromis. Pokud je i toto třeba kompromisem mezi sjížděním pneu a třeba menší přetáčivostí, tak mě nezajímá menší přetáčivost (protože už tak nějak umím něco i srovnat), ale zajímá mě aby mi to nežralo pneu. Je to jen příklad samozřejmě... Naopak pokud třeba ta rozbíhavost je kvůli tomu, že kola při propérování dělají nějaký nepřímočarý pohyb, tak aby se pneu nesjížděla, tak bych to tak nechal. Opět jen příklad... Doufám že chápeš o co mi jde.


12.4.11, 10:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: Měření geometrie
Vzhledem k tomu, ze geometrie se ti stejne meni kazdych odhadem pet minut, kdyz vemes nejaky rygol na zkurvene ceste, tak bych se na takove badani uplne normalne vykaslal.


12.4.11, 10:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Měření geometrie
plusova zbiehavost (smerom von) je na felicii nastavena imho kvoli tomu, ze v tahu sa ulozenia ramena deformuje a prave o tych niekolko stupnov sa upravi. keby bolo minus, tak sa ti kolesa zbehnu az nezdravo moc.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


12.4.11, 11:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: Měření geometrie
Ja jsem daval u vsech aut sbihavost 1mm a nikdy nebyl problem bez rozdilu nahonu, umisteni motoru atd. Nerikam, ze to je dobre a ze to tak ma byt. Lec auto jelo vzdy dobre a gumy netrpely. Kola do roviny maj zavodni auta co jedou hodne zatacek, pak je to horsi na rovine dohnat volantem :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


12.4.11, 12:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Měření geometrie
hans píše:
Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici?

Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení. :?:



měřit můžeš jak chceš pokud máš prdlý puk nude se ojíždět jedno kolo miloš


12.4.11, 17:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz