Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Měření geometrie https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=22612 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | hans [ 2.6.10, 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | Měření geometrie |
Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici? Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení. |
Autor: | Matthes [ 2.6.10, 16:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyz se sjizdi jen jedna pneu, nebude to spis odklonem? Neco z te nehody... |
Autor: | hans [ 2.6.10, 18:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
No to je možnost. Ale nemám tucha, čím se nechá u Chrochty odklon nastavit. To by ale ten laser měl poznat ne? |
Autor: | hans [ 2.6.10, 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak jsem pochopil z knížky, nechá se u toho nastavovat jenom sbíhavost. Když bude teda blbej odklon, tak to znamená, že ho nemám šanci změnit? |
Autor: | darklord [ 2.6.10, 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
asi jedine cestou hrubej sily - vymena napravy ak je to hnute na naprave alebo rovnanie kastle... |
Autor: | hans [ 9.6.10, 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak vyměněn levej kulák + tyčka řízení, protože na ní byl strženej závit. Tím pádem byl volnej kulovej čep ještě volnej na tyčce, takže se geometrie mohla svévolně měnit, v jistém rozsahu... Nastavena geometrie, sbíhavost je nyní ok. Uvidíme tedy, jak se to bude chovat dál. Je-li to hnutý, už jedině v kastli, což by znamenalo rovnací stolici, nebo se toho raději zbavit... Ale třeba, a věřím že jo, to bylo způsobeno tím kulovým čepem. |
Autor: | fatal [ 12.4.11, 09:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Využiju téma pro otázku ke sbíhavosti. Pokud se nepletu, u zadohrabů se nastavuje na přední nápravě sbíhavost a u předohrabů se nastavuje rozbíhavost. Má to vliv na sjíždění kol nebo je to pouze "berlička" pro stabilitu vozu? Co se stane, když si nechám geometrii seřídit na nulovou sbíhavost/rozbíhavost? Někde jsem četl, že při nulové sbíhavosti/rozbíhavosti auto lépe zatáčí. |
Autor: | Martin 007 [ 12.4.11, 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Všechno má svoje. Nejde říct že když dáš nastavení na nulu, tak to všude udělá to samé a to co chceš. |
Autor: | fatal [ 12.4.11, 09:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Tak to upřesním. Momentálně řeším Felicii. Před montáží nových kol a pneu chci nechat geometrii zkontrolovat a případně seřídit. A cílem je aby to nesjíždělo blbě nebo nadměrně pneumatiky. Jestli to bude o chlup méně stabilní nebo o chlup hůř zatáčet je jedno, já to stejně asi nepoznám. Jo a nápravy a všechno kolem je série, žádný tuning. Kola budou litá a pneu předepsané. |
Autor: | Martin 007 [ 12.4.11, 09:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Potom je jasná volba nechat si to seřídit dle údajů výrobce. Nebo chceš tedy vědět jesi když přidáš či ubereš, tak na tom budeš lépe nebo hůře ano ? |
Autor: | fatal [ 12.4.11, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
No uvažuju takto: Výrobce většinu nastavení dělá jako kompromis. Pokud je i toto třeba kompromisem mezi sjížděním pneu a třeba menší přetáčivostí, tak mě nezajímá menší přetáčivost (protože už tak nějak umím něco i srovnat), ale zajímá mě aby mi to nežralo pneu. Je to jen příklad samozřejmě... Naopak pokud třeba ta rozbíhavost je kvůli tomu, že kola při propérování dělají nějaký nepřímočarý pohyb, tak aby se pneu nesjížděla, tak bych to tak nechal. Opět jen příklad... Doufám že chápeš o co mi jde. |
Autor: | Vít [ 12.4.11, 10:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Vzhledem k tomu, ze geometrie se ti stejne meni kazdych odhadem pet minut, kdyz vemes nejaky rygol na zkurvene ceste, tak bych se na takove badani uplne normalne vykaslal. |
Autor: | ventYl [ 12.4.11, 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
plusova zbiehavost (smerom von) je na felicii nastavena imho kvoli tomu, ze v tahu sa ulozenia ramena deformuje a prave o tych niekolko stupnov sa upravi. keby bolo minus, tak sa ti kolesa zbehnu az nezdravo moc. |
Autor: | Matthes [ 12.4.11, 12:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
Ja jsem daval u vsech aut sbihavost 1mm a nikdy nebyl problem bez rozdilu nahonu, umisteni motoru atd. Nerikam, ze to je dobre a ze to tak ma byt. Lec auto jelo vzdy dobre a gumy netrpely. Kola do roviny maj zavodni auta co jedou hodne zatacek, pak je to horsi na rovine dohnat volantem |
Autor: | slovacek.milos [ 12.4.11, 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Měření geometrie |
hans píše: Máte někdo tušení, jak velký je rozdíl v přesnosti měření geometrie přední nápravy na přejížděcím zařízení (konkrétně Heka) nebo na laserové stolici? Na Octavii se mi sjíždí víc vnitřek levé přední pneu, než zbytek. Na přejížděcím zařízení mi byla naměřena sbíhavost +- 1 mm, což je prý v pořádku. Proto mě zajímá, má-li smysl investovat ještě do kontroly na laserovém zařízení. měřit můžeš jak chceš pokud máš prdlý puk nude se ojíždět jedno kolo miloš |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |