Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
výměna převodovky a nápravy https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=2340 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Elvis [ 4.11.06, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | výměna převodovky a nápravy |
Zdravím,budu měnit v rapidovi zadní nápravu a převodovku,tak potřebuji poradit postup a na co si mám dávat bacha při sundávání staré nápravy a převodovky.Za každou radu dík |
Autor: | Jarda S. [ 4.11.06, 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
na tohle bych doporučil povolit nápravu motor a všechno kolem a zvednout kastli a zůstane ti venku motor převodovka i náprava |
Autor: | Elvis [ 4.11.06, 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
no jo no pruser je že v garáži nemám jak zvednout auto |
Autor: | Kachnis [ 4.11.06, 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
no povim ti jaxemto delal ja, ale ja mam kyvku ,ale to snad neva... prdel auta sem vzadu podeprel 2ma kozama ve vejsce o 20cm vetsi nezsedi normalne (vzadu pod prahama), paxem vyndal motor, potom poloosy a nakonec prevodovku.. vcelku bych to asi nedelal... |
Autor: | Elvis [ 4.11.06, 20:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo tak na to jsem úplně zapoměl mám v rapidovi kyvku a právě to chci přehodit za vlečku. |
Autor: | Peter50kw [ 4.11.06, 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vypustis najprv benzin, to je vhodne spravit mimo garaze. Potom vyberies motor, dvihnes kastlu ako sa da, vyberies tlmice, pruziny, odmontujes prevodovku a spolu s poloosami ju vyberies. Samozrejme odpojis aj radenie, susplech pod nadrzou, brzdy, proste vsetko co stoji v ceste. |
Autor: | JohnDeere [ 4.11.06, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Elvis píše: Jo tak na to jsem úplně zapoměl mám v rapidovi kyvku a právě to chci přehodit za vlečku. Jedna otázka. Tá vlečka za to stojí? Má to lepšie jazdné vlastnosti alebo prečo prehadzuješ kyvku na vlečku? |
Autor: | Viky [ 4.11.06, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Peter50kw píše: Vypustis najprv benzin, to je vhodne spravit mimo garaze. Potom vyberies motor, dvihnes kastlu ako sa da, vyberies tlmice, pruziny, odmontujes prevodovku a spolu s poloosami ju vyberies. Samozrejme odpojis aj radenie, susplech pod nadrzou, brzdy, proste vsetko co stoji v ceste. Co to je za napad vypoustet benzin? V ty nadrzi je prece ulozenej mnohem bezpecneji nez v nejakym kybli..... K samotnemu vyndavani: Existuji dva zpusoby jak vyndat napravu s prevodovkou - spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru. O obou pripadu je prvni zasada - ODPOJIT BATERKU (staci odpojit kostru a zajistit aby se nahodou znovu nespojila) Starter se da odmontovat a nechat viset, odpoji se tahlo razeni, sunda ovladaci valec spojky a muze se nechat viset, dulezite: NEZAPOMENOUT NA NAHON TACHOMETRU - snadno se da pretrhnout Po odpojeni prevodovky od tahel a podobnych blbin se muze bud odpojit od motoru a vyndat spodem, nebo odpojit motor od dratku a hadicek a vyndat vse i s motorem. Zadni naprava se da bud vyndat spolecne s prevodovkou, nebo odpojit od prevodovky a vyndat zvlast. Za nejjednodussi zpusob jak vyndat zadni napravu povazuju toto: - VYPUSTIT OLEJ Z PREVODOVKY - odsroubovat podelna ramena z kastle, odpojit lanka rucni brzdy v tunelu, hadicky brzd odpojit u kol - povolit kovove pasky (ktere drzi poloosu aby se nevyvratila v dolni poloze) - jen pokud se nevyndava prevodovka s napravou dohromady, povolit srouby drzici poloosu v prevodovce a vytahnout poloosu z prevodovky - podlozit rameno blizko pruziny a povolit matici na spodku tlumice - tim se uvolni pruzina a poloosa se da uplne vyndat. Hmm.. sakra to je slohovka.... mozna to nekdy usporadam. |
Autor: | MAJO [ 4.11.06, 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ak to budeš robiť bez pomocníka, odporúčam ti to rozobrať, lebo samému by sa ti s celou nápravou ťažko manipulovalo. Takže poloosy dolu, štartér, spojkový valček potom plech pod nádržou, odpojiť tiahlo, náhon tachometra, povoľ priečku a vyber prevodovku. Potom môžeš odmontovať ramená a pružiny. Ozaj Elvis, ako to vyzerá s tým BMM? Ešte stále mi nič neprišlo. |
Autor: | Kachnis [ 5.11.06, 01:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru. ----------- LPG a jama docela vybusna kombinace |
Autor: | Viky [ 5.11.06, 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
kachnis píše: spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru. ----------- LPG a jama docela vybusna kombinace No proto taky na LPG zasadne nic nerozdelavam zee.... Ale jinak mam na LPG uz druhy auto a jeste jsem zivej. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |