Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výměna převodovky a nápravy
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=2340
Stránka 1 z 1

Autor:  Elvis [ 4.11.06, 15:14 ]
Předmět příspěvku:  výměna převodovky a nápravy

Zdravím,budu měnit v rapidovi zadní nápravu a převodovku,tak potřebuji poradit postup a na co si mám dávat bacha při sundávání staré nápravy a převodovky.Za každou radu dík :wink:

Autor:  Jarda S. [ 4.11.06, 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

na tohle bych doporučil povolit nápravu motor a všechno kolem a zvednout kastli a zůstane ti venku motor převodovka i náprava :idea:

Autor:  Elvis [ 4.11.06, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

no jo no pruser je že v garáži nemám jak zvednout auto :cry:

Autor:  Kachnis [ 4.11.06, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

no povim ti jaxemto delal ja, ale ja mam kyvku ,ale to snad neva... prdel auta sem vzadu podeprel 2ma kozama ve vejsce o 20cm vetsi nezsedi normalne (vzadu pod prahama), paxem vyndal motor, potom poloosy a nakonec prevodovku.. vcelku bych to asi nedelal...

Autor:  Elvis [ 4.11.06, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak na to jsem úplně zapoměl mám v rapidovi kyvku a právě to chci přehodit za vlečku. 8)

Autor:  Peter50kw [ 4.11.06, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Vypustis najprv benzin, to je vhodne spravit mimo garaze. Potom vyberies motor, dvihnes kastlu ako sa da, vyberies tlmice, pruziny, odmontujes prevodovku a spolu s poloosami ju vyberies. Samozrejme odpojis aj radenie, susplech pod nadrzou, brzdy, proste vsetko co stoji v ceste.

Autor:  JohnDeere [ 4.11.06, 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Elvis píše:
Jo tak na to jsem úplně zapoměl mám v rapidovi kyvku a právě to chci přehodit za vlečku. 8)


Jedna otázka. Tá vlečka za to stojí? Má to lepšie jazdné vlastnosti alebo prečo prehadzuješ kyvku na vlečku?

Autor:  Viky [ 4.11.06, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Vypustis najprv benzin, to je vhodne spravit mimo garaze. Potom vyberies motor, dvihnes kastlu ako sa da, vyberies tlmice, pruziny, odmontujes prevodovku a spolu s poloosami ju vyberies. Samozrejme odpojis aj radenie, susplech pod nadrzou, brzdy, proste vsetko co stoji v ceste.


Co to je za napad vypoustet benzin? V ty nadrzi je prece ulozenej mnohem bezpecneji nez v nejakym kybli.....

K samotnemu vyndavani:
Existuji dva zpusoby jak vyndat napravu s prevodovkou - spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru.

O obou pripadu je prvni zasada - ODPOJIT BATERKU (staci odpojit kostru a zajistit aby se nahodou znovu nespojila)

Starter se da odmontovat a nechat viset, odpoji se tahlo razeni, sunda ovladaci valec spojky a muze se nechat viset, dulezite: NEZAPOMENOUT NA NAHON TACHOMETRU - snadno se da pretrhnout

Po odpojeni prevodovky od tahel a podobnych blbin se muze bud odpojit od motoru a vyndat spodem, nebo odpojit motor od dratku a hadicek a vyndat vse i s motorem.

Zadni naprava se da bud vyndat spolecne s prevodovkou, nebo odpojit od prevodovky a vyndat zvlast. Za nejjednodussi zpusob jak vyndat zadni napravu povazuju toto:
- VYPUSTIT OLEJ Z PREVODOVKY
- odsroubovat podelna ramena z kastle, odpojit lanka rucni brzdy v tunelu, hadicky brzd odpojit u kol
- povolit kovove pasky (ktere drzi poloosu aby se nevyvratila v dolni poloze)
- jen pokud se nevyndava prevodovka s napravou dohromady, povolit srouby drzici poloosu v prevodovce a vytahnout poloosu z prevodovky
- podlozit rameno blizko pruziny a povolit matici na spodku tlumice - tim se uvolni pruzina a poloosa se da uplne vyndat.

Hmm.. sakra to je slohovka.... mozna to nekdy usporadam. :-)

Autor:  MAJO [ 4.11.06, 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ak to budeš robiť bez pomocníka, odporúčam ti to rozobrať, lebo samému by sa ti s celou nápravou ťažko manipulovalo. Takže poloosy dolu, štartér, spojkový valček potom plech pod nádržou, odpojiť tiahlo, náhon tachometra, povoľ priečku a vyber prevodovku. Potom môžeš odmontovať ramená a pružiny. Ozaj Elvis, ako to vyzerá s tým BMM? Ešte stále mi nič neprišlo. :(

Autor:  Kachnis [ 5.11.06, 01:36 ]
Předmět příspěvku: 

spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru.
-----------

LPG a jama :roll: docela vybusna kombinace :)

Autor:  Viky [ 5.11.06, 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
spodem a zadem. Spodem to bez jamy skoro nejde, ale pokud napriklad mate LPG, je to docela vhodny, protoze se nemusi nic odpojovat na motoru.
-----------

LPG a jama :roll: docela vybusna kombinace :)


No proto taky na LPG zasadne nic nerozdelavam zee.... :-) Ale jinak mam na LPG uz druhy auto a jeste jsem zivej.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/