Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=28195 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Prasík [ 30.11.11, 14:55 ] |
Předmět příspěvku: | Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Zdravím Vás. CHtěl jsem se zeptat jestli někdo z vás nemá zkušenosti se sportovníma pružinama na feldě se seriovýma tlumičema. Nezhorší to nějak vlastnost tlumiču? Abych nakonec vše nezhoršil než zlepšil. Tlumiče budu kupovat plynokapalinové, snad se i tím trochu zlepší jízdní vlastnosti. Díky |
Autor: | CROWACK [ 30.11.11, 16:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Vše záleží na tom, jaké parametry ty pružiny budou mít. U plynokapalin je jedinej rozdíl, že je menší pravděpodobnost pěnění oleje. |
Autor: | Prasík [ 30.11.11, 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Čistě parametry pružin nemám, protože jsou z vrakáče a vrchní barva byla oloupaná, takže bez popisu... auto bylo evidentně snížené typuju tak o 3cm. Tím pádem si myslím že jsou i tvrdší. Je nějaká určitá mez tvrdosti pružin pro obyčejné tlumiče?? |
Autor: | CROWACK [ 30.11.11, 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Tak aspoň porovnej průměry drátu. Stejně to ale bude víceméně pokus omyl... |
Autor: | Prasík [ 30.11.11, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
No jasné.. přesně to nezjistím... Takže radši nechat originály jo,.. ? |
Autor: | CROWACK [ 30.11.11, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
tak stary tlumiče nevyhazuj (pokud nejsou taky plynokapalina) a když to bude odskakovat, tak do nich naleješ hustší olej. |
Autor: | michalkatka [ 30.11.11, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
nemyslím že tie tlmiče sú rozoberateľné... dnes sa už robia jednorázovky, stejne keď si predstavíš koľko roboty, oleja, gumičiek musíš v nich meniť tak sa to neoplatí... |
Autor: | Prasík [ 1.12.11, 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Ty staré tlumiče byly totálně na odpis... auto dlouho stálo.. Asi to dám na origo a uvidím co se bude dít,. pokud to nebude dobré tak je vytáhnu, asi mi nic jiného nezbyle.. Rozdělávat seriový tlumič,. to nevím jestli jde. |
Autor: | CROWACK [ 1.12.11, 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
no, než nějak experimentovat, tak je na feldu nejlepší sehnat HP a je klid. |
Autor: | Prasík [ 1.12.11, 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
HP by byla jistota, o tom nepochybuju, ale z finančního hlediska pro mě ta nejméně přijatelná možnost.. Díval jsem se že na jiné auta, např Golf II nebo III a podobné jde sehnat komplet podvozek už okolo 5 tisíc.´, ale na felicii jedině HP za 13 a výš.. |
Autor: | Prasík [ 18.12.11, 20:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Tak jdu znova otravovat. Znova se mi podařilo sehnat sportovní pružiny (nyní ale z Golfa II), Když jsem přirovnával tlumiče Felicie a Golfa, byly naprosto totožené jak delkou, sklonem misky, naprosto vším. Jen ty golfácké byly jakoby měkčí. Nevíte o tom něco? jestli golfy mají jiné "přepákování" tlumiče než felicie??.. Tentokrát mám i číslo pružiny V-Maxx 35 SK 04 F.... Moc mi to říslo ale neřekne ani po zadání do googlu. |
Autor: | kwiko [ 18.12.11, 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
To sa mi zda nejake divne. Felda ma predsa napravy prevzate z Facka a ten s VW nemal okrem karburatora vela spolocneho. Vymyslali ho predsa ceskoslovaci s pomocou bertroneho talianov (niktore veci boli typicky talianske). Felicia prevzala vela z VW, ale napravy sa len upravovali (vzadu na komplet VW brzdy, ale vpredu len na VW roztec a montaz ABS). tlmice ostali, pruziny sa upravili (felda je tazsia)... Nemas nahodou len pruziny na Facko? |
Autor: | Prasík [ 18.12.11, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Mi se to taky zdá divné... třeba mi dala tlumáky z feliny a myslela že je to z golfu.. A ty kiwko říkáš že Felina má těžší předek než golf? To by vysvětlovalo tu tvrdost pružiny Mám právě i origo z felicie, i ty V-maxx. Rozmýšlím jestli je tam nedám. Puvodně byty ty pružiny namontované na plynokapalnovém tlumiči Monroe. Když jsem ale porovnal sílu, kterou musím vynaložit, abych vytáhl pístnice tak mi to přišlo docela neporovnatelné. Origo škodovácké jsou mnohem tíž zpět. Tak se bojím kdybych ty Monroe tlumiče osadil origo pružinama z feldy, aby to nedělalo neplechu a nechovalo se to jako špatný tlumič |
Autor: | Kristensen [ 18.12.11, 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
co se týče těch pružin z golfa tak pokud jsou opravdu z golfa tak zadní pružiny ti jsou zcela k ničemu, protože golf má na zadním tlumiči spodní misku v cca první třetině tlumiče od vrchu ale felicie má naopak spodní misku v první třetině tlumiče ale od spodu, takže zadní péro bude krátký z golfa. Jinak co se týče tej síly pružin vůči tlumičům tak tam určitě je nějaká mez která by se neměla překračovat protože potom tlumič ztrácí svoji účinost a při použití seriových tlumičů a příliš tvrdých pružin dochází k tomu že auto je na zhoupnutí příliš tvrdé díky silnej pružině a při zpětném vyhoupnutí nahoru je naopak tlumič příliš měkký vůči pružině a dochází reakci která je u tlumičů a vůbec celkově u odpružení vozidla zcela nežádoucí, čím víc pružinu zmáčkneš tím větší je pak zpětná reakce kdy se vozidlo vlastně odrazí, vyhoupne, protože tlumič nemá takovou sílu útlumu která odpovídá dané pružině, a ještě taky nezáleží jen na síle drátu pružiny ale i na počtu závitů jejich stoupání a volné délce pružiny. |
Autor: | Prasík [ 18.12.11, 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sportovní pružiny + plynokapalinové tlumiče |
Zapoměl jsem dodat, že jde pouze o přední tlumiče. Zadní tlumiče měli strašně krátké pružiny, přesně jak jsi napsal. Síla drátu té sportovní pružiny je 13mm, síla drátu originální pružiny je 13,5.mm. Co se týče délky, je asi o 35mm kratší a má méně závitů. Asi opravdu pujdu cestou, že to vyzkouším a popřípadě vyměním..... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |