Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=31874 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | xhafan [ 17.6.13, 07:54 ] |
Předmět příspěvku: | Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Proc jsou premie stredni tridy (mazda 6, bmw 3, audi a4) jizdne lepsi nez octavia 3 s vice prvkovou zadni napravou? Vim ze octa je postavena na pozvozku golfu, ale posledni golf a octa jsou postaveny na modularni platforme, octa ma vetsi rozvor nez v druhe generaci. Diskuse ke clankum na auto.cz jsou plne prispevku jak octa 3 nestoji za ty prachy, kdyz ma cenik na urovni premii, a specialne mazda 6 pry stoji ve "stejne vybave" stejne. Proste by me zajimalo, proc premie "maji o tolik lepsi jizdni vlastnosti. Chtel bych nejake porovnani s novou octou 3 rs, ktera ma mit sportovnejsi tlumice atd (tedy lepsi jizdni vlastnosti). Pozna vubec obycejny clovek rozdil? |
Autor: | ventYl [ 17.6.13, 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
neviem, ako ine znacky, ale uz len ked si vezmes A4 vs. octavia, tak A4 je postavena na koncernovom podvozku "o cislo vacsom", ako octavia a vzdy to tak bolo. ironicke na tom je, ze castokrat je A4rka exterierovo mensie auto, ale vovnutri je potom viac miesta prave vdaka tomu, ze podvozok ma vacsi razvor. typicky cech sice dlabe na to, ze na zadnych sedackach je miesta akurat tak pre ludi bez noh, ale oceni, ze do kufra nalozi o 50 litrov viac carachov. potom je tam taka "nepodstatna" vlastnost, ze "prekomplikovana" A4rkova naprava, ktora sa moc nema rada s ceskoslovenskymi roztrieskanymi cestami vychadza z dvojiteho lichobeznika, ktory ma obecne lepsie jazdne vlastnosti, ako mcpherson, navyse ma vsak premyslenejsie uchytenie otocaka, takze auto ma este zaujimavejsi priebeh geometrie zlepsujuci zatacanie na nie tak uplne rozbitych cestach. on ten podvozok v zaklade fakt nie je o sportovych tlmicoch a pruzinach. tym sa uz daju len vylepsit jazdne vlastnosti uz existujuceho systemu (za cenu kodrcania). ak je podvozok navrhnuty v zaklade pre dobru jazdu (co obvykle stoji peniaze a to ludia potom nechcu zaplatit), dokaze jazdit lepsie aj bez tych pridanych kostitrasovych tlmicov. octavia je viac menej taky lesteny prd. hra sa uz skoro dve dekady na nieco, co nie je. nepopieram, ako auto je obvykle celkom solidne postavena a pre malych ludi aj poskytne aky taky priestor na presun z miesta A do miesta B, ale je neskutocne draha na to, co je za auto. castokrat kupis X krat lepsie auto za zlomok ceny octavie s obsiahlejsou vybavou. kor ale octavia je cesky sen. |
Autor: | ferrari [ 17.6.13, 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Hohohoooo, že A4 má viac miesta vnútri, ako Octa...dobrý joke. Zabudni. Platilo možno pre Octu I...Seat Exeo (A4) je vnútri v porovnaní s Oct II ako motokára...to isté prvý model A4, bolo utrpenie pre mňa v tom cestovať ako spolujazec a za mňa si už nikt nesadol... Octa II má v nútri iesta ažaž, a keď to poviem ja, čo mám 197 cm, tak na tom niečo bude...ale aj tak OCtu nemám rád |
Autor: | ventYl [ 17.6.13, 12:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
O2 je viac natiahnuta. tam dotiahli vnutorne rozmery cca na rozmery A4B5. O3 je uz natiahnuta niekam k rozmerom snad aj starsich A6tiek, ale stale na ubohom podvozku z golfa. O1, resp. G4 (mozno aj G5) su take male prcky v porovnani s prvymi A4rkami. |
Autor: | kwiko [ 17.6.13, 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Zase diskusia na temu ze kazda automobilkasa snazi vyrabat to co preda cielovej skupine zakaznikov. Cielovy zakaznik urcite nieje ten co si moze kupit Audi. Ostate znacky zase maju iny KnowHow a casto su to riesenia chranene patentami. Vsetky znacky sa musia snazit robit take riesenia o ktorom veria ze je dostatocne dobre a hlavne dostatocne lacne na vyrobu, pripadne niekedy byvavalo aj dodatocny servis. Auto ktore ma ambiciie oslovit cielovu skupinu bohatych menzerov co najazdia rocne +60tis km (a nie pomaly) asi neoslovi naprava z fiata, ktory robi hlavne tie druhe auta v domacnosti (co robi vyborne). Octavka je podla mna cielova skupina ludi s limitovanym rozpoctom na auto. Ty si ju kupia aj ked bude stat rovnako ako audi, a nebude to tym ze by pri kupe potratili uplne sudnost. |
Autor: | xhafan [ 18.6.13, 07:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
ventYl píše: A4 je postavena na koncernovom podvozku "o cislo vacsom" ok, cili o cislo vetsi podvozek umoznuje vetsi rozvor (audi a4 b8 ma o 12cm vetsi rozvor nez octa 3), ma lepsi napravy (lichobeznik vs octa 3 mcpherson), lepsi geometrie zlepsujici zataceni, a asi dalsich par veci. Je to ale tak moc poznat pri normalni sviznejsi jizde? Neni to poznat az uz jedes na hrane fyziky? Jedine alternativy co me napadaji kupit misto octa 3 rs benal jsou bmw 328i (245 koni, podle ceniku 972 klacku a asi to jeste nema tempomat v zakladu), audi a4 2.0 225 koni s tempomatem stoji 968k, nebo mazda 6 2.5l 180 koni za 800k, ta ale nema tak dobry vykon. ventYl píše: castokrat kupis X krat lepsie auto za zlomok ceny octavie s obsiahlejsou vybavou Co je tedy to lepsi auto za zlomek ceny s obsahlejsi vybavou? porovnavej s octa 3 rs (predpokladej ze bude stat v zakladu 700 klacku jako soucasna generace) |
Autor: | ventYl [ 18.6.13, 07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
neviem, co je lepsie. ja sa orientujem ako tak iba v autach do r.v. vyroby 2001, novsie su mi prakticky ukradnute (preto som porovnaval O1 s A4 B5). ale povedal by som, ze co sa tyka jazdneho prejavu, cokolvek bude lepsie. a hlavne ja som na vybavu pomerne nenarocny. mne stacia elektricke okna, spetaky, ABS a klima, hoc aj manualna. a nie, nesprava sa to inac iba na hrane fyziky, sprava sa to inac vzdy. odlisna geometria (povedzme, ze agresivnejsia) dokaze napr. kompenzovat motor posadeny pred prednu napravu a tak do znacnej miery eliminovat pretacave snahy auta. samozrejme ked sa to presere, tak sa to na predok utrhne. |
Autor: | xhafan [ 18.6.13, 07:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
kwiko píše: Cielovy zakaznik urcite nieje ten co si moze kupit Audi. |
Autor: | ventYl [ 18.6.13, 07:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
ono hlavne uz ani to audi nie je ziadna slava... |
Autor: | xhafan [ 18.6.13, 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Btw ja jsem tez pomerne nenarocny na vybavu - tempomat (neuveritelne me aktualne otravuje porad hlidat kolik chci maximalne jet, obec i dalnice), xenony kvuli lepsi bezpecnosti, a nejake ty kone navic kdyz me to chytne Kazdopadne dik za info ventYl ! |
Autor: | Lamač [ 18.6.13, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
ventYl píše: ono hlavne uz ani to audi nie je ziadna slava... Ja by som skôr povedal,že sa to dá povedať o každej jednej značke.. |
Autor: | gokralik [ 18.6.13, 19:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
A i to pivo už není co bývalo... |
Autor: | Veteranista [ 18.6.13, 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Ani ty rohliky nejsou jak za mlada... |
Autor: | xhafan [ 18.6.13, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
jj jen ta skodovka je porad dobra |
Autor: | Veteranista [ 18.6.13, 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proc jsou premie stredni tridy lepsi nez octavia 3 |
Ano Škoda Plzeň je dobrá |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |