Autor |
Zpráva |
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Kmitání volantu
Dobrý den, potřeboval bych poradit s nápravou a kmitáním volantu. Mám felici 1,6 z 1996. Když jedu více než 80kmh tak začne kmitat volant,pokuďzpomalím a otáčky klesnou pod 2k tak je vše ok, Jinak nedávno sem byl v servisu a bylo mi řečeno že bude třeba do budcouna vyměnit asi obě ramena. Co si čtu fóra tak buď tady ty ramena anebo některý z kloubů homok. Chci se zeptat za kolik se dají sehnat nová ramena a nové homokinetické klouby vnější i vnitřní na obě strany auta. a přpadně jak to bude asi tak časově náročné. Jinak příjde mi že auto strašně rychle zpomalí ale pneu jsou nahuštěné,Jinak napdlo mně ještě, že když sem tři dny zpět dojel domů tak liťáky byly úplně vařicí(nešla na nich udržet ruka) a dnes když sem dojel tak z auta zespodu zepředu něco chvilku smrdělo jak kdyby se pálilo.Případně bych zkoušel možná i jiná kola. Prosím na Váš názor.. Děkuji
|
16.6.11, 09:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Kmitání volantu
k horkým kolům bych řek že ti zůstávaj vyset brzdy rozebrat rozhejbat prasátka a plovoucí třmeny popřípadě vyměnit pokud se hřejou i zadní tak navíc prohlídnout lanko ruční brzdy jestli nezůstává viset na ceny dílú mrkni na net či aukro neni problém to tam najít to kmitání můžou taky dělat nevyvážený kola nebo špatný čepy řízení servis by to měl poznat
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
16.6.11, 10:58 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Kmitání volantu
Nevím jak ostatní, ale já měl na ramenech špatné silentbloky jak přední tak zadní a volant mi nekmital to samé u bratra na Felicii. Vadné silentbloky ramen spíš zhoršují držení stopy hlavně v zatáčkách kdy se mění geometrie jak se silentblokům zrovna zachce a přenáší se i více hluku... taktéž způsobují to že oproti bezvadným silentblokům se více ponořuje předek auta při brzdění a naopak při akceleraci se více zvedá. Čepy budiž, ale ty mají taky svoje specifické projevy. Čili tady bych spíš vsázel na vnitřní homokinetické klouby (u převodovky). Vnější se projevují klepáním napřed v rejdu a v pokročilém stádiu i na rovině a pokud jsou hodně špatně tak i tahají za volant do zatáček. Kola resp. pneu máš v pořádku? Jednak jde o jejich vyváženost a taky pokud delší dobu stojí na jednom místě a nejsou pořádně nahuštěné pak se na nich vytvoří ploška která taky způsobuje kmitání. Co se brzd týká tam to chce revizi pístů a vodících čepů pokud na ně nikdo od výroby nesáhnul pak to bude jistě už potřeba. Je nutný aby jak písty tak i vodící čepy chodily ve vývrtech naprosto volně resp. bez váznutí. Pokud plánuješ nechat si auto delší dobu bylo by dobré nechat udělat repas třmenů.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.6.11, 11:43 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Kmitání volantu
Tak na 1.3 feldě mi kmitání způsobovala nevyvážená kola, špatná geometrie, špatně sjeté pneumatiky... Zkontroloval bych nejprve tohle.
|
16.6.11, 11:48 |
|
|
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Re: Kmitání volantu
vše bych chápal ale to prostě jednu jízdu nedělalo vůbec a druhou úplně natvrdo,tak proto je me to divný
|
16.6.11, 12:05 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Re: Kmitání volantu
házení můžou dělat i zkroucený kotouče.
To že ti jednu jízdu volant hází a druhou ne je jednoduchý. Kola se můžou zrovna točit tak, že vady co způsobujou házení se navzájem vyeliminují. Pak stačí projet táhlou zatáčku a kola se už dostanou do takové fáze že to hází nejvíc. Zkus najít takový úsek kde je dlouhá táhlá zatáčka a uvidiš že se ti to bude v zátáčce buď postupně zhoršovat nebo zlepšovat....
ale jako první vyvážit kola ( dofouknout )... pak laborovat dál.
_________________ Trabant 601s - už není Škoda Favorit 135, 43kW, 1993, červený - už není Škoda Fabia 1.4 MPi, 50kW, 2002 sedan, stříbrný
|
16.6.11, 12:19 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Kmitání volantu
pak bych to tipoval na jeden z homokloubů, nicméně ty hřející se kola musíš řešit tak jako tak, je to nebezpečné.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
16.6.11, 12:20 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Re: Kmitání volantu
to je nebezpečný, mě teď napadá jestli se mu hřejou brzdy, tak to kmitání je asi 100% od zkroucených kotoučů. Jsou zahřátý jak prase, pak člověk projede louží ( což v poslední době hodně prší ) a křivost je na světě
_________________ Trabant 601s - už není Škoda Favorit 135, 43kW, 1993, červený - už není Škoda Fabia 1.4 MPi, 50kW, 2002 sedan, stříbrný
|
16.6.11, 13:03 |
|
|
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Re: Kmitání volantu
teď pojedu domů 20km tak uvidíme co to udělá jetli to bude smrdět a jestli to bude vřelé a zkusím i zadní kola, zeptám se kdyby byl vadný jeden nebo oba kotouče mohlo by to způsobit že by to auto na neutrál strašně rychlo zastavilo?
|
16.6.11, 14:01 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Kmitání volantu
když máš přišlápnutou brzdu, jak rychle to auto na neutrál zastaví? lidi přemejšlejte trošku... BTW co ti na to říkali v servisu? Měl by ses tam zastavit, s brzdama není sranda...už ti někdy vařila brzdová kapalina? Fajn věc...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
16.6.11, 14:13 |
|
|
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Re: Kmitání volantu
tak asi vím že když sem jel padesátkou na neutrál a dojel na kraj křižovatky a teď skončím 100 metrů od ní,takže rozdíl tam je a nepotřebuji ani žádný měření, jinak v servisu sem byl když bylo vše ok a byly mi měněny lanovody na ručku s tím že bude třeba do budocna vyměnit minimálně rameno pravé ale zatím že to ještě jde
|
16.6.11, 14:29 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Kmitání volantu
Jak to vypadá když zvedneš přední kola do vzduchu a zkoušíš s nima točit při neutrálu? Jinak kotouče když jsou křivé tak i většinou vibrují do pedálů při brzdění, ale pokud to ještě navíc neustále přibrzďuje... no těžko říct to by se muselo vidět. A ty ramena pokud jsou v ucházejícím stavu tak se dají repasovat s použitím originálních dílů. Můžeš koupit i nové neoriginální ramena, ale tam je to s kvalitou jak u kterého výrobce... někomu drží a někomu ne.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.6.11, 14:41 |
|
|
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Re: Kmitání volantu
tak jsem to měl na heveru a mám více fotek jestli by to někdo omrkl. Kód: http://medacek1.rajce.net/fotky_telefon Když jsem jel domů tak se z pravého předního kola začalo dost kouřit a disk byl úplně vařicí, při neutrálu s tím nejde otočit, jinak bych řekl že kotouč je ok.Takže se nevrací brzdové destičky když sem to trošku očistil tak to šlo lépe ale pak zmáčkl brzdu a zase dost ztuha
|
16.6.11, 17:21 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Kmitání volantu
No minimálně máš na homouších potrhaný manžety takže když už ne vyměnit, tak aspoň nový manžety a výměna tukové náplně. Brzdy se ti nevrací ze tří důvodů: a) zatuhlý pístky b) zatuhlej třmen ve vodítkách - neplave c) špatně seřízené tlačítko posilovače u HBV - nepravděpodobné každopádně jestli už jsi to tak upekl, že se ti kouřilo z kola, tak bude kotouč hin, možná jsi zkrátil život i ložisku
takže napřed vyřeš ty brzdy a potom vymejšlej jestli ti to ještě cuká volantem...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
16.6.11, 19:27 |
|
|
medacek
Příspěvky: 121 Bydliště: namest nad Oslavou
|
Re: Kmitání volantu
no nevím jestli si koukal na ty fotky ale kotouč i dsetičky jsou řekl bych ok,každopádně asi dostali dost zabrat, kdybych chtěl vyměnit vše od té hadočky až po destičky na tom kole kromě kotouče na kolik mi to vyjde?
|
17.6.11, 07:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|