Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Uložení předních kol Felicia
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=6505
Stránka 1 z 1

Autor:  pajavlk [ 17.9.07, 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Uložení předních kol Felicia

Zdravím všechny. Nedávno jsem byl v servisu, že si nechám udělat geometrii, protože to trochu táhlo doprava a koukal jsem, že se mi gumy sjíždí trochu víc po straně. Jen tak zběžně jsem kouknul na vůle a zdálo se mi, že tam nic moc vůle nejsou. Čepy se zdály že jsou ok, kola se trochu melou, ale nepřipadalo mi to nad normál. Když jsem přijel do servisu, pán pravil, že je tam vůle v uložení kol, tedy ložiska nad tlumiči a že je to třeba udělat. Věřím mu, ale řekl si cenu zhruba 2.500 kč. Nevím jak je to náročná práce, ale uložení na obě kola stojí dohromady 1000, zbytek je tedy práce. Otáza zní: Mám do toho servisu jít a nechat si to udělat, nebo to mám udělat sám? Nikdy jsem to nedělal a nevim jak je to u Feldy vymyšlený, ale platit takovou cenu? Je to Felda bez posilovače, jedna z těch prvních.

Autor:  Kristensen [ 17.9.07, 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uložení předních kol Felicia

pajavlk píše:
Zdravím všechny. Nedávno jsem byl v servisu, že si nechám udělat geometrii, protože to trochu táhlo doprava a koukal jsem, že se mi gumy sjíždí trochu víc po straně. Jen tak zběžně jsem kouknul na vůle a zdálo se mi, že tam nic moc vůle nejsou. Čepy se zdály že jsou ok, kola se trochu melou, ale nepřipadalo mi to nad normál. Když jsem přijel do servisu, pán pravil, že je tam vůle v uložení kol, tedy ložiska nad tlumiči a že je to třeba udělat. Věřím mu, ale řekl si cenu zhruba 2.500 kč. Nevím jak je to náročná práce, ale uložení na obě kola stojí dohromady 1000, zbytek je tedy práce. Otáza zní: Mám do toho servisu jít a nechat si to udělat, nebo to mám udělat sám? Nikdy jsem to nedělal a nevim jak je to u Feldy vymyšlený, ale platit takovou cenu? Je to Felda bez posilovače, jedna z těch prvních.


Počkej počkej, opravdu ten pán myslel horní uložení tlumičů - horní ložiska na tlumičích? Samotné horní ložisko stojí cca maximálně do 100,- záleží na prodejně, na každým kole je jedno, takže dohromady dvě + práce no dejme tomu kdyby nešel povolit spodní šroub na tlumiči tak 100,- za jedno kolo, to jsou opět dvě takže jsme celkově na 400,- (materiál + práce) Nespletl sis to náhodou s ložiskem přímo v kole nebo tak nějak? Ale i tak je 2500 dost

Autor:  pajavlk [ 17.9.07, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nespletl, jsou to skutečně ložiska pod tlumiči. Koukal jsem do katalogu auto Kelly a ložisko + ta miska stojí kolem 450 korun a když bych chtěl samotné tak skutečně kolem 40 kč. Já o tom přemýšlím a řikám si, že bych to zvládnul možná sám, ale nevim jak na to a ani nic moc vybavení nemám. Tam se bude muset asi stáhnout nějak tlumič a nevim jestli s pružinou nebo jak to tam je...

Autor:  Kristensen [ 17.9.07, 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

pajavlk píše:
Nespletl, jsou to skutečně ložiska pod tlumiči. Koukal jsem do katalogu auto Kelly a ložisko + ta miska stojí kolem 450 korun a když bych chtěl samotné tak skutečně kolem 40 kč. Já o tom přemýšlím a řikám si, že bych to zvládnul možná sám, ale nevim jak na to a ani nic moc vybavení nemám. Tam se bude muset asi stáhnout nějak tlumič a nevim jestli s pružinou nebo jak to tam je...


No to je právě to že: 1) vetšinou (neřikám že pokaždý) je zbytečný to měnit i s miskou stačí samotný ložisko
2) potřebuješ stahovák na pružinu, protože pokud ho nemáš a povolíš to tak to co ušetříš, že si to uděláš sám, ti nebude stačit ani na jeden zub

Jinak pokud někdo má ten stahovák tak si ho puč nebo můžeš vyndat samotnej tlumič s pružinou pokud se ti podaří vše povolit a vytáhnout spodní šroub, o tom jak dostat tlumič bez vyndání toho šroubu radši psát nebudu to je ve stavu nejvyšší nouze (pod kapotou dvě matky na 13 ku klíč, dole na těhlici 16-17 klíč) a odnést to dotyčnýmu co má ten stahovák a vyměnit ložisko, jinak pokud by jsi náhodou sehnal stahovák tak při povolování centrální matky na pístnici se snaž točit s pístnicí pokud možno co nejmíň, nějaký dvě otáčky tam tři zpátky se nic neděje ale aby sis na to náhodou nevzal ráčnu a netočil s tím třeba 5 minut jedním směrem, může se stát že si ten vnitřek tlumiče rozšroubuješ a už to nebude chodit tak jak má.

Autor:  pajavlk [ 18.9.07, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Dík za rady. Servis jsem odložil a asi si to udělám sám. Ještě mi vrtá hlavou jak může být vůle v ložisku. Je tam nejspíš axiální a tam se vůle moc neudělá. Když s tím lomcuju, tak pořádně není poznat kde se to hýbá. Pokoumám a uvidim. :roll:

Autor:  fert.j [ 18.9.07, 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

mam jeste jeden tip to ulozenu je beru to do pera tan na nem je miska pak takovej valecek s podloukou pak louisko pak takova misticko co kreje lozisko a pak ten vrsek co je chycenej do auta a v nem ej huma a pak dorni misticka a pak matice myslim ze spis bude vule v ty gume ta je vybouchana mel jsem to na felde taky vybouchany a pak je vule v tom hornim ulozeni.tohle je ta guma co bejva vybouchana kdyz budes menit jen tohle http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0c67d0887e tak musis stahnouty pera a nebo to delat ve dvou na vyndanym tlumici jinak ti zalejza pistnice a blbe se tam trefuje do tech vsech der

Autor:  pajavlk [ 18.9.07, 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

No nějak to vyndám z auta a uvidim. Gumu dám novou určitě a ložisko asi když už to bude venku.

Autor:  fert.j [ 18.9.07, 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

pajavlk píše:
No nějak to vyndám z auta a uvidim. Gumu dám novou určitě a ložisko asi když už to bude venku.


ja mam na felde hpcka a je tam stejny lozocko jako na origo tlumicich a je tamuz minimalne 140 000km brutalniho zachazeni a ted sjem menil tu humu a mel jsme ho vyndany a nic mu neni lozisko si myslim ze to nebude to bude ta guma ja tam mel taky vuli vymenil jsme pryz a je to ok

Autor:  Nepér [ 18.9.07, 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ny výměnu tý gumy neni třeba žádnej stahovák, je na to trik:
-Auto na zemi, povolí se horní matka, vyndá se horní miska a matka se zašroubuje zpátky.
-Auto se zvedá a celej ten předmět klesá dolu, péro nahoru nejde, protože je tam ta matka
-Když se to dost zvedne, dá se ta guma vyměnit, sáhne se rukou do podběhu, stará se vyndá, nová se tam nasadí
-Pomalu se to spustí dolu a dává se pozor, aby si to nesedlo nějak blbě
-Auto zase na zemi, sundá se matka, vrátí se horní miska, zašroubuje se to a hotovo.
Možná by tak šlo vyměnit i to ložisko, ale to jsem nezkoušel.

Autor:  fert.j [ 18.9.07, 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Ny výměnu tý gumy neni třeba žádnej stahovák, je na to trik:
-Auto na zemi, povolí se horní matka, vyndá se horní miska a matka se zašroubuje zpátky.
-Auto se zvedá a celej ten předmět klesá dolu, péro nahoru nejde, protože je tam ta matka
-Když se to dost zvedne, dá se ta guma vyměnit, sáhne se rukou do podběhu, stará se vyndá, nová se tam nasadí
-Pomalu se to spustí dolu a dává se pozor, aby si to nesedlo nějak blbě
-Auto zase na zemi, sundá se matka, vrátí se horní miska, zašroubuje se to a hotovo.
Možná by tak šlo vyměnit i to ložisko, ale to jsem nezkoušel.



takhle jsem to delal u feldy s HPckama ale u facka s normalnima tlumicema se mi to takhle nepovedlo vzdycky jsem si tu pistnici zasunul :(

Autor:  Nepér [ 18.9.07, 16:27 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám plynokapalinový...

Autor:  Kristensen [ 18.9.07, 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Já mám plynokapalinový...


Ložisko by asi nešlo, protože je horní miska pružiny, ložisko, guma stou miskou na opření o ložisko, horní miska a matka

Autor:  pajavlk [ 20.9.07, 09:21 ]
Předmět příspěvku: 

Dík za rady, ještě jsem se do toho nepustil, zachvátila mě nějaká viróza. Zkusím nejdřív udělat ty gumy, protože se mi moc nezdá že by to ložisko mělo mít vůli. Autík má za sebou 170 tis. km. Jezdím s ním všude, nějak extra mu kotel nedávám, ale zas ho úplně nešetřím. Občas pozná horší silnici s dírama a tak, takže taková pryžová podložka má nárok se vytlouct. Aspoň dle mého selského rozumu. Zkusim ten trik s tou matkou, snad to klapne. Jaký jsou tam tlumiče nevím, jsem druhý majitel...

Autor:  slovacek.milos [ 20.9.07, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

pajavlk píše:
Dík za rady, ještě jsem se do toho nepustil, zachvátila mě nějaká viróza. Zkusím nejdřív udělat ty gumy, protože se mi moc nezdá že by to ložisko mělo mít vůli. Autík má za sebou 170 tis. km. Jezdím s ním všude, nějak extra mu kotel nedávám, ale zas ho úplně nešetřím. Občas pozná horší silnici s dírama a tak, takže taková pryžová podložka má nárok se vytlouct. Aspoň dle mého selského rozumu. Zkusim ten trik s tou matkou, snad to klapne. Jaký jsou tam tlumiče nevím, jsem druhý majitel...


vyměn ty horní gumy a máš pokoj s vůlí, ta měká ti vydrží rok a víc a pokud je tvrdá jak silon tak několik let, ale pozor musíš mít dobrý stahovák jinak se ocitneš v sádrovně miloš

Autor:  Ondras83 [ 20.9.07, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Já mám plynokapalinový...

a značku pls, jo a sou tvrdší ?? díky (vim že to sem nepatří)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/