Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Postup https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=7343 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Majlanky [ 5.11.07, 11:46 ] |
Předmět příspěvku: | Postup |
Tak ok. Jak sundat zadni vlecnou napravu z Rapida. Myslim postup... Zvednu to na spalky, vlezu pod to a... Dal uz nevim. Hlavne potrebuju vedet kdy povolit brzdy, jak se pak zbavit brzdovy hadicky prochazejici podelnym ramenem? A pak v jakem poradi to sundavat? Diky moc... |
Autor: | Martin 007 [ 5.11.07, 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
To co prochází ramenem není trubička ale bowden - lanovod ručky...takže vlez za sedačky, odklop si kryt za ručkou na tunelu a odšroubuj tam a úplně sundej ty matky. Lanovody pak pod autem už vytáhneš úplně ven...hadice k prasatům sundej a dej skrz oko na hadici šroub s matkou a podložkami - mírně dotáhni ( tak at nekape brzdovka no )...původní šroub z oka hadice našroubuj do zpět prasete - tim ti nepoteče brzdovka. Vypusť olej z převodovky !!! Musíš ( pokud to chceš dělat pořádně a mimo auto ) podle mě vyndat motor a vše co je s nim spojeno ( tj čelo světla voda hadice elektrika atd...)...nezapomeň podložit převodovku nebo předtím odpojit řadící tyčku ( tu pak každopádně musíš odpojit, aby mohla převodovka ven )- neohnout !!! Auto si předtím podle mě dej na špalky před zadní kola - dostatečně vysoko...pak dej hever pod podélné rameno...zvedej zvedej - stlačuj pružinu...pak dole odšroubuj tlumič a pusť to zase dolů...ted to půjde níže tak bacha...a vyndej i pružinu. Rozdělej spoj podélného a šikmého ramene...tj. šroub skrz podélné na seřízení sbíhavosti...jde skrz hliníkovou kostku - bývá zarostlá do ramene...a pak dva šrouby zespod, stahují k sobe podélné rameno zezhora a zespoda je podložka... Ted už drží jenom šikmé rameno na příčce převodovky a podélné v karoserii...tak podélné sundej - jeden šroub skrz silentblok ramene... Ted si vezmi dva hevery a podlož jimy příčku převodovky - převodovka samotná je podložena neustále již od sundání motoru, aby nám nevysela po vyjmutí motoru za její silentblok na příčce, může se poškodit a je nesehnatelný !!! Vyšroubuj 4 šrouby co ji drží v držácích na karoserii a pomalu vše pouštěj dolů...tj. jak příčku s visícími šikmými rameny tak i samotnou převodovku...nako to dostaň na zem no Nyní odšroubuj čepy šikmých ramen...matky ( 8 - 15 Kč ) i cepy ( 62 Kč ) se dají koupit...říkám proto, že to moc nejde povolit takže když tak fleksou ju Poloosy z převodovky vycvakni nakou tyčí...stačí lehká síla. Můžeš a nemusíš je odšroubovávat od ramen ( 6 imbusů )...já to nedělal - ale lituji toho...mohl jsem si vyměnit ložiska při této příležitosti... No a máš to dole...podélné bud nové nebo původní pokud nejsou shnilé a rozkšlebené půlky tj. jesi mezi nimy není bordel ? Pak obrousit a navařit výztuhy...doporučuji zároveň svařit k sobe obě půlky rameme. Šikmé obrousit a navařit výztuhy...příčku obrousit a natřít...převodku aspoň umýt techničákem ne... Pak to nako dávej zpět opačným postupem no...šrouby dávej když tak nový ( jesi nějaký starý prasknul tak odvrtat no ) - musí být pevnostní tj. ocelové ušlechtilé - žadný máslo na branku od zahrady !!! Silentbloky dej taky nový...jak na podélné rameno ( asi 200 Kč ) tak do šikmých ramen ( asi 60 Kč )...ty se nedělají, ale jsou stejný jako do svislých čepů na přední nápravě Jdou blbe vyndat...doporučuji tenký plátek pilky na železo prostrčit skrz napnout v rámu pilky a přeříznout silentblok až k ramenu na obě strany ( i do stran tj. 4krat ) - tim mu zmenšíš obvod a měl by jít vytřískat ven...nový silentblok dej do mrazáku a rameno nahřej horkovzdušnou pistolí...pak rychle naklepat než se to vzájemně ohřeje... Mezi šikmé a podélné rameno nekupuj ty L-gumy, ale vyřízni si z nějakého lina nebo PVC ( musí být tvrdé, ale zase pružné a nesmí zase praskat !!! ) 2mm tlustého podložky dle návodu na plánku u výztuh na ramena... tyto 4 podložky mají taky velký vliv na Áčka !!! Auto dej dokupy odvdušni jako vodu tak BRZDY - dolej brzdovku a zprovozni ručku !!! Odvez na geometrii nebo si ji udělej sám...ale to já neriskoval a hlavně se na to vysral Servis za 300 Kč...nemá smysl něco řešit doma Čeče sem se rozkecal, že už nevim co dál |
Autor: | Matthes [ 5.11.07, 12:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mensi doplneni: Pokud budes menit loziska jakoze by to bylo dobry ... Tak tu velkou matku unasece bubnu povol jeste kdyz auto stoji na zemi ninak se z toho zblaznis. Bacha na srouby pricky prevodovky - nastrikat predem treba konkorem 101, stejne tak spoje ramen ... A prvni bych mozna sundal klouby, ale to je jedno ... |
Autor: | Majlanky [ 5.11.07, 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sem slysel ze to jde i bez vyndani prevodovky a motoru. Co je na tom pravdy? |
Autor: | Martin 007 [ 5.11.07, 14:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jde, ale vaří se to tedy na autě potom...a ono jako vařit nad hlavou nebo v leže - pěkně na ho**o. A bude to asi pekne na prasaka...v leže je v leže...výztuhu si nepolozis, ale musis ji taky držet...ani pořádně třískat do toho nemůžeš... Když už tak nezapomen odpojit baterku !!! S timto ti ale neporadím...já vše dělal na ponku v dílně či na podlaze a vyndaný nebo ve svěráku... Pokud zvolíš cestu vše na autě, tak za prvé nic nevyměníš za nové a asi ti i změknou silenbloky - taky si tam nedáš ty podložky mezi šikmý a podélný na které tolik kladu důraz !!!!!!!!!!!!!!!!! |
Autor: | Martin 007 [ 5.11.07, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo moment sem si to blbe prečetl... sem psal o te nejhorsi variante...si myslel sundat napravu bez motoru a prevodovky ju ? No pokud podlozis prevodovku a motor nechas pridelanej tak to jit musí...ale blbej pristup k vyndání poloos asi tak jako tak vycvaknout...jinak tedy 4 srouby na pricce, dva v podelnych ramenech a dva na silentbloku prevodovky... Tlumiče a pera stejným způsobem Zbylý postup zřejmě stejný s mim aspon GO nápravy |
Autor: | Kristensen [ 5.11.07, 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud se ti nechce vycvakávat poloosy tak stačí u kola zezadu povolit 6 inbusů a máš krásně rozpojenou poloosu, jen je potřeba ji někde uvázat k autu aby ti nespadla na zem, to pak můžou vyskákat jehly a je práce navíc. |
Autor: | Šemik [ 5.11.07, 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Pokud se ti nechce vycvakávat poloosy tak stačí u kola zezadu povolit 6 inbusů a máš krásně rozpojenou poloosu, jen je potřeba ji někde uvázat k autu aby ti nespadla na zem, to pak můžou vyskákat jehly a je práce navíc. A krásná práce třeba drátem přichytit nekam na podbeh |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |