|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Vašek
|
Zadní poloosy.
U Š125 (mot.781135 favorit) jsem zjistil,že po sejmutí pravého bubnu mohu rukou poloosu zatlačit dovnitř.Vůli na ložisku jsem nezjistil.Nasadil jsem 2 měděné kroužky, dotáhl buben a ani se to nehne-vydrží to?.
U levého bubnu jsem zjistil vůli na kole.Po sejmutí bubnu se mi zdá, že poloosa je o pár mm málo vystrčená.Ložisko čumí asi o 4 mm z pouzdra. Abych odstranil vůli, probrousil jsem mírně buben a také to již sedí.
Kola se tedy nehnou, ale já jsem z toho na prášky. Nejsem první majitel-mám obavu z nějaké chyby při montáži nebo úpravě předchozím majitelem.
Jinak jsem bez rezu, mám parádní motorek, pětikvalt,STK v pohodě-poradí mi někdo, kde je chyba_?
vsva@seznam.cz
|
23.4.06, 16:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Návštěvník
|
Re: Zadní poloosy.
Vašek píše: U Š125 (mot.781135 favorit) jsem zjistil,že po sejmutí pravého bubnu mohu rukou poloosu zatlačit dovnitř.Vůli na ložisku jsem nezjistil.Nasadil jsem 2 měděné kroužky, dotáhl buben a ani se to nehne-vydrží to?. U levého bubnu jsem zjistil vůli na kole.Po sejmutí bubnu se mi zdá, že poloosa je o pár mm málo vystrčená.Ložisko čumí asi o 4 mm z pouzdra. Abych odstranil vůli, probrousil jsem mírně buben a také to již sedí. Kola se tedy nehnou, ale já jsem z toho na prášky. Nejsem první majitel-mám obavu z nějaké chyby při montáži nebo úpravě předchozím majitelem.Předpokládám, že nová poloosa má správnou vzdálenost opěrného kroužku. Jinak jsem bez rezu, mám parádní motorek, pětikvalt,STK v pohodě-poradí mi někdo, kde je chyba_? vsva@seznam.cz
|
23.4.06, 16:23 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
to byva. nepredstavuje to ziadny problem.
|
25.4.06, 12:19 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Peter50kw píše: to byva. nepredstavuje to ziadny problem.
Až na upadlá kola a podobně
Je lepší tam vůli nemít. Čím větší vůle, tím větší riziko...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
26.4.06, 21:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To jsou holt ty zadní nápravy Š742, ach jo. Když máš škodu s kyvadlovkou, nevíš dne ani kilometru kde ti kolo ulítne. Pokud máš vlečku, tak ti kolo sice neupadne, ale zase to na druhou stranu vypadá, že geometrie zadní nápravy byla nastavována architekty egyptských pyramid... Člověk si prostě nevybere
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.4.06, 14:51 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18278
|
Šemik píše: Když máš škodu s kyvadlovkou, nevíš dne ani kilometru kde ti kolo ulítne.
V čem je problém? Na co si mám dát pozor?
|
29.4.06, 14:55 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
U kyvadlovky se láme poloosa v místech kde prochází ložiskem na konci ramena. Určitě si někde viděl nějakou škodu s upadlym zadnim kolem. Prevence proti tomu v podstatě neexistuje
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.4.06, 08:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18278
|
Šemik píše: U kyvadlovky se láme poloosa v místech kde prochází ložiskem na konci ramena. Určitě si někde viděl nějakou škodu s upadlym zadnim kolem. Prevence proti tomu v podstatě neexistuje
Jak se může poloosa jen tak zlomit? Chyba výroby? Do dneška jsem si byl jistý, že když mám vše dobře dotažené, kolo mi upadnout nemůže.
|
30.4.06, 08:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Je to konstrukční chyba. Ta poloosa je poddimenzovaná a v místě kde se stýká s tím ložiskem se "láme". Asi jsem to nevysvětlil nejlépe, ale v podstatě to je nějak tahle: To ložisko na poloosu přenáší váhu automobilu. Poloosa však ještě pokračuje (od ložiska v ramenu ke kolu) a při každé otáčce kola se poloosa "ohne" u výstupu z ložiska ramena. Není to samozřejmě ohyb nějak měřitelný, ale je tam a za ty tisíce kilometrů se takto "ohne" nespočetněkrát, materiál se unaví a přelomí se. Nutno podotknout že každá poloosa je "jedinečná", čili nějaká praskla 20km po výjezdu z bran AZNP, nějaká je stále původní a vydrží další desetitisíce kilometrů sloužit. Kdyby soudruzi bývali tu poloosu udělali silnější, mohlo to bejt OK. Ale protože to neudělali, nezbývá než se s tím smířit.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.4.06, 09:08 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Upadnutie kolesa pri spravnej montazi nehrozi. Problem je ked niekto koleso nedostatocne utiahne a bubon sa uvolni na kuzeli. Dotiahnutie uz nic nezachrani - kuzel na ktorom bubon sedi stratil spravny tvar a za jazdy sa bubon malinko pohybuje oproti osi. Prasknutie poloosy je potom otazkou niekolko 10kkm. Priklad - v zaruke u auta bol povoleny bubon, v servise to vyriesili dotiahnutim. Koleso upadlo pri 60000 km. Prevencia je v takom pripade problem, pokial je najmensia pochybnost ze kuzel nema dokonaly tvar a teda nesedi, musi sa vymenit bubon aj poloosa. Spravny moment pri utahovani je nejakych 250 Nm - chlap (70-80 kg) sa postavi na 30 cm dlhy kluc vo vodorovnej polohe - neskakat a potom na najblizsiu dierku zavlacky. Utiahnutie sa kontroluje po 500 km od montaze noveho bubna. Kuzel musi byt pri montazi cisty a natrety olejom. Takisto zavit na poloosi.
|
30.4.06, 09:35 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Pre semika - poloosa S120 je vyrazne zosilnena oproti starym oktaviam a spartakom. Tam bolo upadnutie kolesa bezna vec. Upadavanie kolies u aut s motorom vzadu je skor vynimocne.
|
9.5.06, 09:30 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vidim že jsem se naprosto znemožnil. Já si dopravdy myslel že to je tak jak jsem zde psal, a ono to je mezitim úplně jinak. No nic, děkuji za objasnění
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.5.06, 11:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|