Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jakou vazelínu? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=7667 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | tommas [ 24.11.07, 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Jakou vazelínu? |
Ahoj ,poradí někdo co dát do zadních ložisek na š120, LA 2 nebo LV2-3...díky moc. |
Autor: | Šemik [ 24.11.07, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
120L, klasická kyvka? Tam žádná vazelína nepřijde, je to mazané převodovým olejem. |
Autor: | tommas [ 24.11.07, 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: 120L, klasická kyvka? Tam žádná vazelína nepřijde, je to mazané převodovým olejem. |
Autor: | Šemik [ 24.11.07, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Samozřejmě |
Autor: | tommas [ 24.11.07, 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Samozřejmě |
Autor: | CROWACK [ 24.11.07, 17:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
tommas píše: Šemik píše: 120L, klasická kyvka? Tam žádná vazelína nepřijde, je to mazané převodovým olejem. Tak pozor. Mezi prostorem v poloose, kde je skutečně olej a ložiskem kola je těsnící kroužek. Andrt píše "otáčením vratidla přípravku se nalisuje tukem promazané kuličkové ložisko na hřídel polonápravy"( str.142, kap. 5,3-smontování polonápravy). Ovšem nikde neuvádí, jaký tuk lze použít. Volil bych tedy obyčejnou ložiskovou vazelínu LV-2 nebo 3 |
Autor: | Šemik [ 24.11.07, 17:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jo, tedka jsem si kvůli tomu otevřel KND a fakt, gufera tam jsou dvě A já měl za to že je tam jen jedno mezi ložiskem a bubnem, tudíž ložisko je trvale v oleji Tak to se omlouvám. |
Autor: | tommas [ 24.11.07, 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ví teda někdo, co dát do zadních ložisek na š120, LA 2 nebo LV2-3...díky moc. |
Autor: | Matthes [ 24.11.07, 18:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
tommas píše: a vý teda někdo, co dát do zadních ložisek na š120, LA 2 nebo LV2-3...díky moc. LV2-3 sem daval do tech samejch lozisek na vlecce |
Autor: | Jarda S. [ 24.11.07, 21:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
jednoznačně LV ale číslo ti neřeknu a na 100% se maže na praxi sme to taky dělali |
Autor: | CROWACK [ 25.11.07, 00:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
LV-2 má pracovní teplotu cca do 100°C a LV-3 do 150ti...jinak by se od sebe podle mě neměly lišit, ale nevim, kdyžtak mě opravte...ale zajímavý je že v předních ložiskách mám NH-2....Andrt o tom zarytě mlčí...každopádně myslím, že prakticky nemůžeš šlápnout vedle, teda pokud tam nenacpeš táhavou A00 nebo grafitku ...nepanujou tam nijak extrémní podmínky a bordel ani voda se tam nemá kudy dostat... |
Autor: | Šemik [ 25.11.07, 00:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
CROWACK píše: LV-2 má pracovní teplotu cca do 100°C a LV-3 do 150ti...jinak by se od sebe podle mě neměly lišit, ale nevim, kdyžtak mě opravte...ale zajímavý je že v předních ložiskách mám NH-2....Andrt o tom zarytě mlčí...každopádně myslím, že prakticky nemůžeš šlápnout vedle, teda pokud tam nenacpeš táhavou A00 nebo grafitku ...nepanujou tam nijak extrémní podmínky a bordel ani voda se tam nemá kudy dostat... Jakto? Otevři andrta na straně 342/343 a tam to je (jmenuje se ta kapitola doporučená maziva - tuky) |
Autor: | CROWACK [ 25.11.07, 00:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Jakto? Otevři andrta na straně 342/343 a tam to je (jmenuje se ta kapitola doporučená maziva - tuky) Jasně, tam jsem se díval...ale najdi mi tam přímo pasáž o ložiscích v zadní nápravě nebo aspoň větu, která uvádí co do nich patří...pravda,je tam určitej popis co je jaká vazelína zač, ale nikde není psaný, která patří do ložiska zadního kola. do ložisek vodního čerpadla, ložisek předních kol a na konzolu řazení patří NH2 do pohybových mechanismů dveří a oken a závěsů a uzávěrů dveří a vík LV2 do lanovodů ( ) a na klouby táhla stíračů LV3 rejdové čepy přední nápravy A00 ("táhavá") a na ložisko vysouvací objímky spojky, ložisko klikové hřídele ( ) a převodovku stírače suše konstatuje "tuky zahraniční produkce"....o náplni ložiska v zadní poloose nikde nic. klidně ti tu dvojstranu vyfotím, mám šesté vydání z roku 1989, SNTL... |
Autor: | Šemik [ 25.11.07, 03:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nene, fotit nemusíš, andrtů mám hodně Tak se tam znovu koukám, já odpovídal na přední ložiska a NH2 co píšeš v předchozích příspěvku, no zřejmě jsem to z toho textu blbě pochopil, měl jsem za to že se ptáš na přední ložiska. O zadních ložiskách Andrt vskutku mlčí |
Autor: | CROWACK [ 25.11.07, 12:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak mi to nedalo a kouknul jsem na oleje.cz, zjistit, co je co zač...no moc tam toho není, ale snad aspoň to pomůže NH 2: Víceúčelové mazivo pro ložiska vystavená vysokým tlakům, pro součásti el. zařízení apod. Teplotní rozsah je od -30°C do +140°C, krátkodobě do +160°C. Při kontinuálním domazavání až +180°C. LV 2-3: Pro mazání valivých (zejména dlouhodobé náplně) i kluzných ložisek, případně dalších pohyblivých dílů; produkt univerzálního charakteru pro široký rozsah aplikačních podmínek. btw ani sem nevěděl, že LV 2 a LV 3 se "spojily" na LV 2-3... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |