Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Letní gumy v zimě na Š120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=13502
Stránka 1 z 3

Autor:  atahualpa117 [ 14.10.08, 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Letní gumy v zimě na Š120

Čau, používám univerzály celej rok.V zimě to trochu klouže,ale samozřejmostí je že všechno vyjedu.Opatrnost a soustředěnost je nezbytná.Jaký s tim máte zkušnosti?Už jsem s tim byl v horách i nížinách,ale letos už jezdim každodenně do práce,tak jsem přemýšlel o koupi nějakých aušusů nebo bazarových šméček,abych vyzkoušel jestli to má nějakej vliv. Stejně si ale myslim, že jestli mám mít brzdnou dráhu 20 metrů nebo 30 že už je to tak nějak jedno. Máte někdo zkušenosti s celoročním jezděním na letních/univerzálách? NEpište mi prosím žádný rady co se běžně píšou o zimákách, zajímají mě vaše zkušnosti nebo případně ten rozdíl.Díky

Autor:  Viky [ 14.10.08, 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Az budes chtit zabrzdit, pude prvni do smyku predek a rozbijes si hubu.

Neboli: dokud to nepotrebujes, zdanlive je vse OK.
Na jezdeni hlavne kazdy rano bych se bal. Zalezi kde jezdis, na malo frekventovanych cestach celkem v poho, na nejakym hlavnim privadeci do mesta o zivot a papiry. Na Rapida mam normalne 4 zimni na plechu.

Manzelka ma na Fiatu taky letni celou zimu, ale tady u nas je snih minimalne a v kalamite proste nikam nejede.

Autor:  Šemik [ 14.10.08, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

No hlavně ne univerzály OR34, na tom se nedá jezdit :)

Zimáky jsou dobré, i běžné matadorky nejsou špatné.

Autor:  Ladin [ 14.10.08, 20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Letní gumy v zimě na Š120

atahualpa117 píše:
Čau, používám univerzály celej rok.V zimě to trochu klouže,ale samozřejmostí je že všechno vyjedu.Opatrnost a soustředěnost je nezbytná.Jaký s tim máte zkušnosti?Už jsem s tim byl v horách i nížinách,ale letos už jezdim každodenně do práce,tak jsem přemýšlel o koupi nějakých aušusů nebo bazarových šméček,abych vyzkoušel jestli to má nějakej vliv. Stejně si ale myslim, že jestli mám mít brzdnou dráhu 20 metrů nebo 30 že už je to tak nějak jedno. Máte někdo zkušenosti s celoročním jezděním na letních/univerzálách? NEpište mi prosím žádný rady co se běžně píšou o zimákách, zajímají mě vaše zkušnosti nebo případně ten rozdíl.Díky


To si piš,že je to rozdíl.Já na svou starou užárnu koupil zimáky pneu Vraník 155/70 R13 protektory,nevím kolik vyjdou teď,já za ně dal 500,- za kus,jezdil jsem na nich celoročně,pak ji používal do lesa a co ta vyjela,jak ve sněhu tak v bahně,to jsem nechápal,hotovej ofród :lol:

Autor:  atahualpa117 [ 14.10.08, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Dík, zatim tomu dám čas. Třeba bude zase zima/nezima kdy budeme sníh vídat leda tak v televizi. Na námraze si pak dám majzla a budu jezdit jak starej dědek-čepičář.Jezdim v takovém řidším provozu ale od února si koupim to co nahradí dálniční známku a těch 10km po dálnici snad nějak přežiju. Dálnice bejvaj většinou čistý

Autor:  MATTESS [ 14.10.08, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Letní gumy v zimě na Š120

atahualpa117 píše:
Stejně si ale myslim, že jestli mám mít brzdnou dráhu 20 metrů nebo 30 že už je to tak nějak jedno.

Si děláš prdel?? Každý metr, o který zkrátíš brzdnou dráhu, Tě může zachránit.
Ale k tematu: dokud jsem nejezdil autem denně, jezdili jsme stále na OR34 (do r.2001). Pak jsem po škole začal jezdit denně do práce. Koupil jsem polarisy a rozdíl byl obrovský. Auto brzdilo, drzdná dráha, řekl bych, poloviční. Trakce výtečná - na dvojku už ani nehrabalo. Za to s OR 34 na trojku na místě a na tacho 90km/h. Jednalo se o Š105

Autor:  maca [ 15.10.08, 05:55 ]
Předmět příspěvku: 

zimáky bych uzákonil a basta,pak nějakej lojza na letních to do tebe vpálí v zimě.....hlavně když je mu jedno jestli zastaví po 20m nebo 30m :roll: :roll:

Autor:  MATTESS [ 15.10.08, 06:15 ]
Předmět příspěvku: 

Pamatuju si na test (asi v AMR nebo v šotu od Besipu) - brzdná dráha s letními a se zimními pneu. Kde auto na zimákách stálo, tak s letníma jelo ještě snad rychlostí poloviny počáteční

Autor:  maca [ 15.10.08, 06:46 ]
Předmět příspěvku: 

MATTESS píše:
Pamatuju si na test (asi v AMR nebo v šotu od Besipu) - brzdná dráha s letními a se zimními pneu. Kde auto na zimákách stálo, tak s letníma jelo ještě snad rychlostí poloviny počáteční


mě právě serou ty argumenty,že není u nás sníh tak proč zimní pneu :evil:
už když jsem měl před 11 lety 120cku měla v zimě zimní pneu :!:

Autor:  MATTESS [ 15.10.08, 06:54 ]
Předmět příspěvku: 

maca píše:
už když jsem měl před 11 lety 120cku měla v zimě zimní pneu :!:

tak to jsem proti Tobě barbar. Teď máme zimáky na všech autech doma, kromě Rapida :lol:
Ty argumenty taky nechápu, uvedl jsem jeden z příkladů, proč zimní, ale jde i o teplotu a přilnavost. S letníma na suché silnici při teplotě 0°C jízdní vlastnosti nic moc

Autor:  Martin [ 15.10.08, 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ti povím svoje zkušenosti, podotknu, že jsem z Vysočiny, kde je to v zimě občas jak v horách. Dříve jsme jezdili výhradně na univerzálech OR34 (popříp. MP4). Není to žádný zázrak, ale jezdit se s tím dalo kupodivu celkem slušně, guma má lamelky (stejně jako zimáky), které byly na sněhu znát. Potom vloni táta koupil nové auto (742) a to mělo nějaké gumy Global ze supermarketu a s těmi to byla na sněhu opravdová klouzačka, byly strašně tvrdé. Potom jsme koupili Debicu Frigo, což je podle komentářů nejlepší guma do asi 1500Kč (přitom stojí asi 800Kč). Ta na tom samozřejmě je nejlépe. Takže pokud u vás sněží a potřebuješ bezpečně jezdit, určitě ne na letních, to je sebevražda. Samozřejmě nejlépe je mít zimní, ale jak jsem psal, i na OR34 se dá vcelku dobře jezdit.

Autor:  ferrari [ 15.10.08, 07:30 ]
Předmět příspěvku: 

No,moje skúsenosti: pokiaľ som mal na otcovej 130tke vpredu aj vzadu OR34 (po novom Matador MP4), tak bol vždy problém s predkom - doslova lietal...zadok vcelku sedel...tak som kúpil 2 nové Matadory MP55 a dal som ich dopredu - zrazu predok sedel ako prilepený a skôr sa šmykol zadok...a dovolím si tvrdiť (hoc tu asi so mno mnohí nebudú súhlasiť), že toto je ideálne riešenie = vpredu kvalitné zimáky a vzadu kvalitne univerzály. Potom má auto v zime neutrálne správanie = cca rovnako sedí aj predok aj zadok. A to je podľa mňa veľmi dôležité...

Inak, na mojej Š125 mám cez zimu zimné Nokiany (všetky 4) a som s nimi veľmi spokojný - ale, ujde skôr predok, nie je to neutrálne.

Autor:  fatal [ 15.10.08, 08:27 ]
Předmět příspěvku: 

maca píše:
zimáky bych uzákonil a basta,pak nějakej lojza na letních to do tebe vpálí v zimě...


Takové blbé kecy mám fak rád. :roll: Nejde o pneumatiku, jde o řidiče. Otec nikdy na stodvacítce zimáky neměl a přesto jezdil i za kalamitních podmínek bez nehody. Já jsem se stodvácou v zimě jel jen párkrát, ale s Fávem jsem odjezdil celou zimu na sjetých letňácích (vzorek byl nad zákonným limitem, ale je jasné, že na zimu je to málo). I když byla opravdová kalamita a škarpy kolem cest se plnily auty se zimními pneumatikami, já jsem vždy dojel bez problému. Nevyhýbal jsem se Beskydem ani Jeseníkům, jezdil jsem po komunikacích všech kategorií, jezdil jsem i po neodhrabaných nesypaných cestách. Když jsme jeli ve více autech, nebyl problém držet tempo, nebo někoho dojet. Vše bez jediné kolize, přestože nejsem profesionální řidič ani závodník rally...

Takže pokud chceš zákonem omezit zimní nehody, prosaď zákon o povinných jízdách zručnosti, kdo neprojde, bude mít na zimu zákaz ježdění. V tom bych tě podpořil, ale s povinnýmí zimáky jsi fakt mimo.

Autor:  Matthes [ 15.10.08, 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

maca píše:
zimáky bych uzákonil a basta,pak nějakej lojza na letních to do tebe vpálí v zimě.....hlavně když je mu jedno jestli zastaví po 20m nebo 30m :roll: :roll:


To je tezky. Ja si nebudu kurvit Nokiany v zimnim obdobi kdy bude 15°C zejo :? Rozumnejsi by bylo prihlizet k pneumatikam pri nehode...

Jinak mama driv jezdila do prace vepredu OR34 a vzadu traktoroidni protektory. Bylo to uplne na houno :? Kvalitni zimni gumy na vsech 4 a muzes jet na snehu skoro jako na mokrym asfaltu :)

Autor:  maca [ 15.10.08, 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
maca píše:
zimáky bych uzákonil a basta,pak nějakej lojza na letních to do tebe vpálí v zimě...


Takové blbé kecy mám fak rád. :roll: Nejde o pneumatiku, jde o řidiče. Otec nikdy na stodvacítce zimáky neměl a přesto jezdil i za kalamitních podmínek bez nehody. Já jsem se stodvácou v zimě jel jen párkrát, ale s Fávem jsem odjezdil celou zimu na sjetých letňácích (vzorek byl nad zákonným limitem, ale je jasné, že na zimu je to málo). I když byla opravdová kalamita a škarpy kolem cest se plnily auty se zimními pneumatikami, já jsem vždy dojel bez problému. Nevyhýbal jsem se Beskydem ani Jeseníkům, jezdil jsem po komunikacích všech kategorií, jezdil jsem i po neodhrabaných nesypaných cestách. Když jsme jeli ve více autech, nebyl problém držet tempo, nebo někoho dojet. Vše bez jediné kolize, přestože nejsem profesionální řidič ani závodník rally...

Takže pokud chceš zákonem omezit zimní nehody, prosaď zákon o povinných jízdách zručnosti, kdo neprojde, bude mít na zimu zákaz ježdění. V tom bych tě podpořil, ale s povinnýmí zimáky jsi fakt mimo.


co to meleš,takže mě chceš říct že vlastně zimní je na ho**o jo :roll:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/