Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

kola - asi komaxit - jak odstranit chemicky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=16810
Stránka 1 z 2

Autor:  Vít [ 22.4.09, 09:00 ]
Předmět příspěvku:  kola - asi komaxit - jak odstranit chemicky

mam kola, bohuzel, je na nich velmi silna vrstva barvy, i 2mm toho tam jsou, z opiskovani mi je vratili neopiskavane, ponedvaz to opiskovat nejde, jedine omlatit brokama a to zase nechci, jde to trochu opalovat horkovzdusnou pistoli, sice docela drina, ale jde, ale nedostanu se nastrojem do der, cili to neudelam cely, hledam chemii, ktera to rozpusti, nitroředidlo způsobí pouze změknutí barvy, ale ja bych potřeboval aby se to pěkně zvedlo a zkrabatělo, jako když se napatlají dvě nevhodné barvy na sebe, brzdovka je ještě slabší než ředidlo, louh a kyselinu na hliník nemůžu... nápady ?

Autor:  Kachnis [ 22.4.09, 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: kola - asi komaxit - jak odstranit chemicky

bych tip tu brzdovku,ale kdyz pravis ze nefunguje :( . co zkusit odstranovac starych nateru..mam to doma, je to silny, avsak nevim, za se to da nekdekoupit...ten muj je z roku 80-84 :(

Autor:  Vít [ 22.4.09, 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

ted jsem jeste napsal panovi, od kteryho jsem kola kupoval, jestli nevim, co to je za barvu, tak uvidime

Autor:  Radic [ 22.4.09, 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

to sou ty tvoje nebo ty druhé cos kupoval? pokud je tam dost silný materiál aby se nevyžíhal tak bych to zkusil nějak rozumně opálit...pak ten písek by to měl dostat dolu ty zbytky co neseškrábneš.

Autor:  Vít [ 22.4.09, 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

ty druhý co jsem kupoval, to je průser, čím to opálit, normálně zkusit plynovej hořák ? pistole horkovzdušná dává 650 stupnů a jde to blbě

ty co mám na autě jsou v pořádku, na těch je a byl jen normální barva nanášená stříkáním a tak to zůstane, to je v pohodě

Autor:  sharpers [ 22.4.09, 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

kdybys bydlel poblíž bych ti možná moh pomoct, ale takhle asik ne. jak sem kdysi psal v plniči, pracuju jako opalovač železa od laku , hlinik taky neni problem, je to tam 3 hodiny při 460 stupnich, spolehlivě to opálí laky, já tam zkusil jebnou starší brzdový třmen, pak stačilo trochu očistit hadrou a vypada jak novy :)

Autor:  Vít [ 22.4.09, 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

díky za nabidku, kdyz to nepude jinak, tak prijedu, no a jeslti se mi povede navazat blizsi kontakt s jednim objevem z ostravy, tak je vemu sebou :) to uz je kousek...

Autor:  Majlanky [ 22.4.09, 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
díky za nabidku, kdyz to nepude jinak, tak prijedu, no a jeslti se mi povede navazat blizsi kontakt s jednim objevem z ostravy, tak je vemu sebou :) to uz je kousek...


Hele zkus tam u vas najit galvanizovnu nebo podobny zarizeni a nech si to od nich chemicky stahnout. Podle me to bude k tem kolum nejsetrnejsi a ve vysledku i levnejsi a rychlejsi... Jinak bych zkusil normalka odstranovac stray barvy jestli nepomuze. Rozhodne bych nic neopaloval...

Autor:  Radic [ 22.4.09, 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

no ta horkovzduška dá dost...to zase jo...ale ty cos koupil bych plamenem jenom velice opatrně...je to tenké ty paprsky a mohlo by to zkřehnout což u disku neni zrovna to pravé :? pak jedině narušit plochy a pak ten odstraňovač aby se dostal pod tu barvu...nebo ta brzdovka...ale nikdy sem to nedělal ani nezkoušel

Autor:  spartra [ 22.4.09, 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

ocelový brokama, litý na to je něco speiálního

Autor:  kwiko [ 22.4.09, 14:55 ]
Předmět příspěvku: 

Beznymi chemikaliami to pojde tazko, pretoze to bolo striekane podla mna epoxidovou, polyuretanovou, alebo kyselinotvrdnucou farbou. Ktore sa vyznacuju prave vysokou oderuvzdornostou, chemickou stalostou (reaktoplasty) a pruznostou (preto je mozne naniest hrubu vrstvu bez nasledneho lupania). A su preto NEEKOLOGICKE :lol: Specialne odstranovace budu drahe, riedidlo (toulen, aceton) posobi len na niektore zlozky...
Ale neda sa znich vytvorit lesk viac ako 70%...

Tolko chemicke okienko.

Edit: Som si spomenul Kyselinotvrdnuce su sice nesmrtelne, ale maju korozivne ucinky, tak to tam nebude 8)

Autor:  fatal [ 22.4.09, 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

sharpers píše:
je to tam 3 hodiny při 460 stupnich


Nemůže to ty liťáky poškodit?

Autor:  Martin 007 [ 22.4.09, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
sharpers píše:
je to tam 3 hodiny při 460 stupnich


Nemůže to ty liťáky poškodit?


Hliník teče až při 620°C :lol:

Autor:  Vít [ 22.4.09, 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

kdy teče je jedna věc, ale kdy se začnou měnit jeho mechanické vlastnosti ?

Autor:  Jarda S. [ 22.4.09, 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

drátěný kotoučky do vrtačky se dělaji různých tvarů :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/