Záhada se spojkovým okruhem
Mám tady jednu záhadu, kterou se mi nedaří vyřešit:
Vloni na podzim jsem na Š 120L dělal spojku. Dal jsem nové spojkové ložisko, obložení a přítlačák.
Po čase jsem zjistil, že spojka zabírá příliš nahoře, řekl jsem si, že si asi jenom sedlo obložení a tak jsem to jen seřídil...
...ale během několika dní to zase zabíralo až nahoře.
To přece není možný, to jsem tam něco podělal, že se to obložení takhle sjíždí...
...ale uprostřed zimy se mi s tim nechtělo nic dělat...
...až do chvíle, kdy jsem zůstal stát na jedné křižovatce za doprovodu podivného skřípění z prostoru za zadními sedačkami...
Po rozebrání jsem zjistil, že pístek pracovního válečku spojky prorazil segrovku, kterou byl zajištěn a přes tyčku tlačil na vypínací páku spojky tak, že tato se opírala o okraj přítlačáku!
Ani povolení odvdušňovacího šroubu nepomohlo, tak jsem se nechal odtáhnout před dům a koumal jsem dál - řekl jsem si, že je vadný hlavní spojkový válec, že nasával brzdovku a vratné pružiny ani síla přítlačáku mu v tom nezabránily.
Vyměnil jsem tedy oba válce spojky (hlavní i pracovní), dal nové vratné pružiny (ty staré byly vytažené na dvojnásobek délky) a odvzdušnil.
Poté jsem s tím jezdil velice opatrně, neboť jsem pozoroval návrat nasávacího efektu!
Musí to tedy být v trubce, nebo hadičce, je někde přiucpaná nebo skříplá, že má tak malý průtok, že se nestačí vracet kapalina při povolení pedálu a nasává se nová z nádržky.
Letos začátkem léta jsem u tohoto auta měnil motor s převodovkou a také jsem koupil tu spojkovou trubku, hadičku a válec.
Všechny díly jsou tedy jiné, závada - záhada se však projevuje nadále. Ne sice v takové míře, že by vyjel pístek z válečku, ale když nastavím předepsanou vůli tlačítka spojky a vypínací páky spojky, tak se to hned vrátí a zase zabírá až nahoře...
Prosím, poraďte, můžete-li a máte-li podobnou zkušenost, už mne to celkem štve, i když se s tim jezdit dá...
Předem Ďíq