Autor |
Zpráva |
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Pravda - nevím co řešíš, spojka je na výměnu a udělej to dřív, než si vydřeš nýty z lamely do setrváku drážku... Mastná není, protože to bys poznal právě v zátěži, kdy vyletí otáčky a auto nezrychluje... Ta spojka tam bude asi původní, při 120 000 km už má skutečně nárok...
_________________ J.
|
21.3.06, 18:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Díky všem za komenáře, až se trochu oteplí, pravděpodobně to rozeberu, ještě bych měl pár dotazů:
-jak odpojit poloosy z převodovky? (asi to bude jednodušší, než je odpojit od kol...)
-co bych tam měl nacpat, aby se nerozsypal ten diferenciál?
-je kromě kromě odpojení výfuku a povolení uchycení na straně převodovky třeba odpojit spodní vzpěru motoru?
-když postavím auto na stojky, bude na spuštění motoru stačit obyč. hever? (bude asi někde u rezervy:-) ...)
-jak vysoko by to na těch stojkách mělo stát? (abych to nezvednul a nezjistil, že je to málo, to by byla šiška!)
-je třeba vypustit z převodovky olej?
-mám si kromě lamely připravit ještě ložisko a přítlačný talíř?
-je vůbec třeba na jeho montáž ten středící trn?
Předpokládám, že na většinu výše položených otázek najdu odpověď hned, jak to rozeberu, ale přeci jen chci mít nějaké ty teoretické informace, když to budu dělat poprvé...
(Budu měnit spodní čepy, možná i silentbloky ramen, takže bych to udělal při tom, když už to bude dole odpojený...)
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.3.06, 19:15 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Nepér píše: Díky všem za komenáře, až se trochu oteplí, pravděpodobně to rozeberu, ještě bych měl pár dotazů: -jak odpojit poloosy z převodovky? (asi to bude jednodušší, než je odpojit od kol...) -co bych tam měl nacpat, aby se nerozsypal ten diferenciál? -je kromě kromě odpojení výfuku a povolení uchycení na straně převodovky třeba odpojit spodní vzpěru motoru? -když postavím auto na stojky, bude na spuštění motoru stačit obyč. hever? (bude asi někde u rezervy:-) ...) -jak vysoko by to na těch stojkách mělo stát? (abych to nezvednul a nezjistil, že je to málo, to by byla šiška!) -je třeba vypustit z převodovky olej? -mám si kromě lamely připravit ještě ložisko a přítlačný talíř? -je vůbec třeba na jeho montáž ten středící trn? Předpokládám, že na většinu výše položených otázek najdu odpověď hned, jak to rozeberu, ale přeci jen chci mít nějaké ty teoretické informace, když to budu dělat poprvé... (Budu měnit spodní čepy, možná i silentbloky ramen, takže bych to udělal při tom, když už to bude dole odpojený...)
Nech to někoho, kdo to umí, udělat, nemáš žádné přípravky a něco ještě zvoráš... Spojka se nemění každý měsíc, takže to skutečně umět nemusíš.
Spojka se mění vždy i s přítlačným talířem a ložisko se mění preventivně také. Když už, tak ve velkém stylu, jinak to nemá cenu...
_________________ J.
|
21.3.06, 19:23 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Řekl bych, že zase tak nešikovnej nebudu, vzhledem k mým finančním možnostem jsou 2 varianty:
a) vykašlat se na to a počkat až se to rozsype úpně
b) udělat si to sám (Zide sa aj Pomocnik)
To že se ptám přece neznamená, že tomu nerozumím ne? Ještě si seženu nějakou literaturu, a až se k tomu budu cítit duševně způsobilý, pustím se do toho, případně z chytrých knih vyčtu, že na to nemám a možná časem seženu někoho, kdo to umí. Rozhodně se do toho nehodlám pouštět bezhlavě a bez potřebných znalostí a přípravků (jsou li skutečně potřebné).
Proto se tolik vyptávám, ze zájmu o věc, ne z neznalosti (to sice taky, ale víte jak to myslím... ).
Jo, nedá se ta tloušťka lamely zkontrolovat zhora, skrz ty dvě záslepky?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
Naposledy upravil Nepér dne 22.3.06, 17:20, celkově upraveno 1
|
21.3.06, 19:37 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
Souhlasim s Jirim Cechem - ale pokud chces, tak tedy:
1) poloosy povolis nejip tak, ze povolis uchyceni tlumice v tehlici, tu z toho tlumice sundas, aby se mohla hejbat. Kdyz budes sikovnej, ani nebudes muset sundavat tehlici z cepu na rameni. Doporucuju podeprit celou tehlici i s brzdovym kotoucem necim, jinak ti cela tehlice bude viset na brzdovy hadici a to neni zrovna nejlepsi potom vemes velkej sroubovak nebo neco podobnyho mohutnejsiho a poloosu jednoduse vycvaknes ven(zapres to o prevodovku) - pozor at neuvolnis ty plisky nebo jak se tomu rika, ktery sou na konci ty poloosy, maj tam funkci pouze ochrannou, aby se tam nedostaval bordel - pak bys to tam totiz pracne daval zpatky. Poloosa drzi v prevodovce pomocy takovyho ocelovyho krouzku - pokud ti praskne, kup novej. druha strana presne stejnym zpusobem. jinak vypust nejdriv volej z prevodovky, bude to lepsi. Aby ti pak nekapal, zacpi diry v prevodovce hadrem, pokud mozno cistym - zadnej pisek
2) jo, spodni uchyceni motoru odpoj taky
3)kdyz to s obycejnym heverem zvladnes, tak ses u me machr - ja bych to nedokazal - porid si poradnej hydraulickej - ale ne zadnej shit z pennaku jak ja za 500 - ten je hned v prdeli a auto neudrzi ani 2 minuty.
4)jak vysoko - no kdyz to davam na kozicky kteryma to podepru tam jak je silenblok ramen, tak to ma tak 40 cm +-
5)kup lamelu + pritlacak + lozisko - originalni dily te vyjdou na 1700 (v lete sem to kupoval) - budto kup original TAZ (montovaly se do r. 93) nebo SACHS (94 a vejs) - myslim ze ten pritlacak sachs bude nejlepsi - lozisko stoji 350, lamela 700 a pritlacak taky 700. Jestli vymenis jen jedni z toho, budes to za chvili delat znova, talze vymen vsechno
6)stredici trn konkretne ne, ale neco na vystredeni ano, naka tyc podobnyho prumeru, ale trn je nejlepsi (ale ja to delam tyci)
ted si nejsem jistej jestli je to fa nebo fe, ale jestli je to strikacka, tak se ujisti ze davas spravne setrvak (pokud pujde dolu), abys ho nedal do blby polohy a pak se nedivil, ze to nestartuje a nedelal to znova - jako treba ja
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
22.3.06, 15:37 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Bylo třeba vyměnit manžety na homokloubech, takže jsem se při tom konečně odhodlal sundat převodovku.
Možné příčiny toho cukání byly:
-mezi lamelou a setrvačníkem to bylo nějaké mastné
-přítlačák mi připadal trochu křívý ale hlavně dost probroušený od ložiska
-lamela už měla cosi zasebou
Lamela...
Víko, alias přítlačák...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
19.9.06, 17:40 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|