|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Točivý moment x převodový poměr
Autor |
Zpráva |
kmk
Příspěvky: 28 Bydliště: Hradec Králové
|
Točivý moment x převodový poměr
Dobrý den, mohl byste mi někdo vysvětlit jak se počítá točivý moment a co znamená údaj u motorových vozidel maximální točivý moment? Nejsem si plně jist, jestli jsou mé domněnky správné, ale pro příklad: Vozidlo má nejvyšší točivý moment 100 NM; stálý převod 3,833; I - 3,462; II - 1,957; III - 1,31; IV - 0975; V - 0,756
Znamená to tedy, že u 1. r. s. je přenášen točivý moment asi 90 NM (max. točivý moment/stálý převod*1. převod. stupeň) a u dalších rychlostí je to stejně jen se počítá s aktuálním poměrem pro daný r. s.?
|
21.12.12, 12:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
tocivy moment sa obvykle udava na kluke podobne ako BHP vykon (na rozdiel od WHP vykonu, ktory je merany na kolesach napr. valcovou stolicou). prevodovka potom tocivy moment adekvatne nasobi (staly prevod x prevod daneho r.s.)
ps: prevod znamena, ze na 1 otocenie kolesa je nutnych n otacok kluky, t.j. pri prvom rychlostnom stupni je to 3,8 x 3,4, t.j. takmer 13,5 otacok kluky na jedno otocenie kolesa o 360 stupnov.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
21.12.12, 12:58 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
Pokud dobre pocitam, tak na jednicku je celkovy prevodovy pomer 13.27. Tim padem maximum tocivyho momentu pro diferencial je 1330 Nm (idealne). Je potreba vzit ucinnost prevodu, ktera je mensi nez 1. Dalsi vec je, ze motor OBVYKLE nema maximum tocivyho momentu v sirokym spektru otacek. Dalsim faktorem je taky velikost kol. Cim vetsi prumer kola, tim vetsi rameno a tim nizsi ucinek tocivyho momentu.
Upraveno.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.12.12, 13:13 |
|
|
kmk
Příspěvky: 28 Bydliště: Hradec Králové
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
Můžu se zeptat jak jste tedy přišel na hodnotu 133 NM? Je mi jasné, že pak také záleží na velikosti kol a že maximum toč. momentu je pouze v určitých otáčkách. Jen mě zajímalo, jak se to počítá. Počítá se to tedy: stálý převod*poměr určitého rychlostního stupně*??
|
21.12.12, 17:22 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
Ja jsem se upsal, jsem trubka Je to 1330 Nm samozrejme. Staly prevod * prevod daneho stupne * tocivy moment motoru
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.12.12, 17:33 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
Asi bych ti to dokázal vysvětlit taky, ale na co to všechno vypisovat když tady je to pěkně pohromadě... díl 1) http://www.kaps-transmissions.com/news- ... i-998.htmldíl 2) http://www.kaps-transmissions.com/news- ... y-999.htmldíl 3) http://www.kaps-transmissions.com/news- ... -1000.htmlJe tam prakticky všechno co tě v této souvislosti může zajímat.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
21.12.12, 17:53 |
|
|
kmk
Příspěvky: 28 Bydliště: Hradec Králové
|
Re: Točivý moment x převodový poměr
Děkuji za ty články, určitě je prostuduji
|
21.12.12, 19:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|