Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 08:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 ťažké radenie rýchlostí 5 stupňových prevodoviek 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek ťažké radenie rýchlostí 5 stupňových prevodoviek
Zdravím,

obraciam sa na vás hlavne kvôli podeleniu sa o skúsenosti. Mám Š125, najazdených 68000 km. Veľmi ťažko a nepresne sa mi radia všetky prevodové stupne. Extrémny problém je s dvojkou, kde vždy pri pokuse o zaradenie 2 ky pri rýchlosti vyše cca 35km/h "orátam" zuby. Trojku nezaradím pri priamočiarom pohybe dopredu, ale páka sa pri zaradení jemne stočí doľava. Päťku zasa nezaradím, pokiaľ idem napr. na neutrál, musím najpv zaradiť 4 ku.

A čo sa týka dvojky na 5stupňových prevodovkách, ten istý problém má aj otec na Š130 - zaradiť dvoku pri rýchlosti viac ako 40 km/h chce pevné nervy a zaťaté zuby - vždy orátam zuby. Ono by to mohol byť problém so synchrónmi, ale takéto problémy má aj kamarát a tiež má 125 ku (keď si spomeniem na moje prvé auto - Š110LS - tam som mohol dvojku v kľude zaradiť aj pri 80 km/h...

Takže by som vás poprosil o dva názory - radenie 2ky pri 5 stupňových prevodovkách a všeobecne obtiažne radenie pri mojej Š125 (popis vyššie)


20.5.06, 13:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
No, u své 130ky problém nemám, ale u 125ky je to jak jsi psal - dvojku lze zařadit do 30Km/h, při vyšší rychlosti počítám zuby :evil:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.5.06, 13:54
Profil ICQ

Příspěvky: 105
Bydliště: Veselí nad Moravou
Příspěvek 
vyměnit spojku, kdyby sis to tady trochu prošel, tak zjistíš že se to už tak 2x3x řešilo...

_________________
Favorit LPG


20.5.06, 13:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Dom píše:
vyměnit spojku, kdyby sis to tady trochu prošel, tak zjistíš že se to už tak 2x3x řešilo...


Ale toto není záležitost spojky, nýbrž převodovky...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.5.06, 16:08
Profil ICQ

Příspěvky: 105
Bydliště: Veselí nad Moravou
Příspěvek 
Bukaj píše:
Dom píše:
vyměnit spojku, kdyby sis to tady trochu prošel, tak zjistíš že se to už tak 2x3x řešilo...


Ale toto není záležitost spojky, nýbrž převodovky...

možná, ale kde? že by odešly všechny synchrony naráz? nejsu žádný expert a tak su zvědavý čím to bude...

_________________
Favorit LPG


20.5.06, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Citace:
Ale toto není záležitost spojky, nýbrž převodovky...

Když pořádně nevstavuje spojka, pak se to může chovat přesně tak, jak je výše popsáno.

Zkusil bych se sešlápnutou spojkou pomalu řadit zpátečku, když mezi sešlápnutím spojky a řazením chvíli počkáš, měla by se převodovka zastavit a při řazení by neměly být slyšet zuby...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


20.5.06, 17:27
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ľudia, na 100% to nie je o spojke. Na tej mojej 125 ke to bude najká záhada typu "akty X" - ja tak nazývam veci, ktorých riešenie je tak atypické, že sa s nimi takmer nikto nestretol. Myslím, že to nebudú ani synchróny, auto má nabehaných poctivých 68 000 km.

A celkovo, problém s radením dvojky pri 5 stupňových prevodovkách - ja som sa ozaj nestretol so žiadnou, kde by to šlo v pohode...


21.5.06, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Bydliště: Praha - Klánovice
Příspěvek 
tak me napada.. zkontroluj si hladinu prevodovkovyho oleje......


22.7.06, 11:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
HaBaKuK píše:
tak me napada.. zkontroluj si hladinu prevodovkovyho oleje......


Hm, menil a kontroloval som ho 3000 km dozadu...to bolo prvé...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


24.7.06, 18:20
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No, mě převodovka (zaplať pánbůh) funguje dobře. Zpátečka jde snadno a ta dvojka taky (nezkoušelo se to samozřejmě při 80Km/h, na to mám rapida moc rád). Občas jsou mírné obtíže se zařazením 1, ale to je u těhle škodovek normální

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.7.06, 08:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já si teda na 5kvalt taky stěžovat nemůžu. Už má najeto asi 210 000 km a ještě pořád šlape. Už ale nezacouvu s károu plnou písku, protože vyskakuje zpátečka. Taky dá trochu úsilí zacouvat do garáže mírně do kopečka. Je taky dost hlučná, ale co bych chtěl, už to má za sebou. Sloužila (a ještě slouží) dobře.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


25.7.06, 09:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Inak, čím ďalej s tými autami jazdím tak si myslím, že to ozja môže byť spojka...totiž otcova Š130...dnes sa mi podarilo (síce s medziplynom) zaradil 2 ku pri 60 km/h a bez medziplynu mi to šlo aj pri 50 km/h, čo mi stačí (na prevodovke so st. prevodom 3,9 by to v kopci pri 40 km/h už bolo neskoro).

Ale moja š 125 to je ozaj bída...2 ka tak do 30km/h...ale ozaj...zaradím jednotku, rozbehnem sa na cca 20 km/h,stlačím spojku a...z prevodovky sa ozývajú zvuky, ako keby nebola úplne odpojená od motora...do pekla, lae však to má nabehaných 70 000 km, to nie je tak veľa...prítlačák by nemal byť v ťahu alamela keby bola zodratá, efekt by bol opačný...nerozumiem...

Viete, ja potrebujem tú 2ku radiť pri vyššje rýchlosti..či už v kopci, alebo keď potrebujem podradiť a naplno zrýchľovať pri predbiehaní (jediná možnosť predbiehania na Š125...plný kotol...).

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


25.7.06, 20:01
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Mam stejny auto jak ferrari, i ma najeto skoro stejne. Vsechny rychlostni stupne tam dou bez problemu. Jde o to ze se musi u kazdeho kusu prevodovky prijit na to co potrebuje. Treba kdyz jdu ze dvojky na trojku (nezalezi na rychlosti vozu) musim vystrcit dvojku na neutral, tam to chvili nechat a pak teprv dat za 3 (ta chvile = ze to neni plynuly pohyb radici paky, proste je ten pohyb konany na dvakrat) - toto u druhy skody (120L, 4q) neni nutne, tam to de plynule.

Kdyz mam moznost takto prechazet od 5q k 4q a naopak, mam pocit ze 4q jde radit velmi tezko a 5q velmi lehce - to je v rozporu s nazvem tohoto topicu, ale je to tak :shock:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.7.06, 20:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Citace:
však to má nabehaných 70 000 km, to nie je tak veľa...prítlačák by nemal byť v ťahu alamela keby bola zodratá, efekt by bol opačný...nerozumiem...


Na otcovom Fave som menil spojku po 65000km. Ložisko bolo pridreté, tanierová pružina na prítlačáku takmer odbrúsená a lamela zodratá skoro po nity. Tiež to robilo problémy pri radení.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


25.7.06, 21:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Na 4q mi isla tazko 1 a 2. Na 5q to bolo trocho lepsie ale tiez to nebolo neviem co... Teraz mam Fa po vymene spojky a mam pokoj. Mam novy olej v prevodovke a mam 106000km bez GO radenia a preraduje krasne. Ale idu z toho obcas divne zvuky ako zvuk vrtulniku :?: Moj mexanik hovoril ze niektore Skudy potrebuju iny zahranicny olej do prevodovky a potom je to lepsie... Neviem presne aky, mozno castrol asi... A niektory 120 maju uz donicenu al rozladenu kulisu radenia, aj preto sa zle zaraduje. skuste to. čus

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


24.8.06, 08:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz