Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: rozdily prevodovek
Jen abys Karátku nesplakal nad výdělkem. Sice máš 136B (on ten točivý moment ani u 136B není nijak závratný), ale i tak to bude hlavně u Formana na 5ku mrtvé a to i když budeš třeba ani ne z poloviny naložený natož zcela. Tam se o nějakém zrychlování už nedá ani mluvit. V podstatě to co rozjedeš na 4ku to už na 5ku jen udržíš a to pouze na rovině za bezvětří. Jak ti na dálnici zafouká silnější protivítr pak budeš řadit 4ku raz dva. Ale samo sebou pokud to chceš otestovat a přehazování převodovky ti nedělá problém pak není o čem a jen do toho. Jen ti říkám zkušenosti co jsem nasbíral za 10 let motání se kolem 781 všeho druhu.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
2.12.12, 20:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: rozdily prevodovek
Sakra. Jak vidím, slyším, zůstanu nakonec u krátké a budu mít klid. Do formana a pickupa se dlouhé nikdy nedávali, to jsem už četl, něco na tom bude. U krátké bude aspoň pětka trochu točit.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
2.12.12, 21:15 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ale prdlačky. Když jsem koupil Miloše od DL, tak jsem to valil po dálnici s plným kufrem dílů 150 km/h i s dlouhou převodovkou. A to prosím ještě na LPG. Ten rozdíl je cítit jen při rozjezdu a hlavně hluku. Když krátká točí při 95 km/h skoro 2800 otáček, je to něco jiného než 2500 ot. u dlouhé (všichni víme, že tyhle motory mají nejnižší měrnou spotřebu právě při 2500 otáček).
Nevím co se toho bojíte. Ono Fáčko není trhač asfaltu ani s krátkou převodovkou. Dlouhá je jen o trochu línější, ale vyvažuje to hlučností auta ve vyšších rychlostech.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
2.12.12, 21:24 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: rozdily prevodovek
Máš pravdu Králíku při hmotnosti blížící se celkové tj. 5 osob plus plně naložený kufr a nádrž po hrdlo je to v silném protivětru opravdu žůžo. A to nemluvím o výjezdu alpských serpentin. Sám jsem to s Formanem v téhle konfiguraci zažil a proto jsem o tom psal. Rozhodně se o těžkém SP nedá tvrdit, že je to ideální převodovka do všech jízdních režimů.... to není a nikdy nebyla stejně tak, ale ani lehký SP. Bylo by ideální mít možnost sestavit si vlastní převodovku tak aby vyhovovala přesně mému jízdnímu profilu, ale to bohužel pro běžnýho smrtelníka není tak jednoduchý. Mít ještě náladu a čas tak se o tom rozepíšu detailněji i s výpočtama, ale už na to kašlu jelikož jsem dnes fakt neměl zrovna prima den. A i tak už je tady na tohle téma x diskuzí. Jak už jsem Karátku psal... vyzkoušej si to a uvidíš jak ti to bude sedět. Pokud jsi ty nebo někdo jiný nabyl dojmu že Tě od toho zrazuju není to tak. Jisté výhody možná oceníš a ty pro tebe budou prioritní tudíž si jí ponecháš.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
2.12.12, 22:45 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ano, Alpské serpentýny v silném protivětru v pěti lidech s plným kufrem i nádrží jezdí Karátek denně.
Nesnažím se tu dlouhou převodovku nějak vyzdvihovat. Ale rozhodně není tak špatná, jak se o ni všeobecně mluví.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
2.12.12, 22:52 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: rozdily prevodovek
Jo Králíku to jde opravdu vidět jak se jí nesnazší vyzdvihovat. Proto překrucuješ možná záměrně možná jen z nepochopení to co jsem napsal. No ale když myslíš že ti to ve tvé argumentaci pomůže. Jestli najdu čas tak sem v týdnu něco hodím co bude mít snad lepší vypovídající hodnotu pro rozhodování a zhodnocení kladů a záporů příslušných SP se než tyhle plky.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
2.12.12, 23:16 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: rozdily prevodovek
Hmm tak já nevím no. Jsem teď procházel i straší diskuze a většinou tam byli spíš pro krátkou ať už třeba patrik-hp nebo deekay který nahodil krátkou místo dlouhé. Když koukám na ty grafy tak mi to zas nepřipadá tak markantní, ale na druhou stranu alespoň malej rozdíl ve spotřebě směrem dolů by byl fajn. Jen se trochu děsím těch reakcí při předjíždění nebo při úniku z kritických situací kdy na krátkou jsou reakce ještě jakž takž přijatelný ale s dlouhou a ke všemu ještě s BMM které na plyn reaguje s o něco menší ochotou než karburátor nějak nemám představu jak by to vypadalo nebo spíš jak velký rozdíl by tam byl. Zase si říkám že kluci ve fabrice snad věděli proč ty převodovky dávali tak jak je dávali.
_________________ Favorit GLXi
|
3.12.12, 00:31 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: rozdily prevodovek
Teda nevím jak ostatní, ale zrychlení na krátkou není vůbec špatné, zas nejde o nějaké turbo jako mají moderní výkonné auta. Jde o Favority a Formany. Nakonec zůstanu u krátké, znám ji a je ve velmi dobrém stavu a hlavně jsem se rozhodl pro tažné zařízení, takže s dlouhou převodovkou by byl celkem problém.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
3.12.12, 17:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: rozdily prevodovek
No ja mám dlhú a ani pred úpravou motora z 135 na 136 nebol problém so zrýchlením..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
3.12.12, 20:42 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: rozdily prevodovek
Také si myslím, ale raději si nechám krátkou a dlouhou mám doma, někdy se může hodit, jednou nebudou.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.12.12, 17:00 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: rozdily prevodovek
mival jsem tu dlouhou na 136 a byl jsem velmi spokojeny, dalo se s tim jet usporne a pritom celkem rychle a kdyz bylo potreba, vzdycky slo podradit a tocit vic, no zeptejte se pepy radochy
|
12.12.12, 00:14 |
|
|
Josef.Radocha
Dezertér 2
Příspěvky: 8497 Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
|
Re: rozdily prevodovek
U mě se moc o úspornosti nedá mluvit (moc mu šlapu na krk), ale je pravda, že cestu do ostravy a zpět po dálnici to zvládlo jak prd a se spotřebou pod 7 litrů a plně naložen... s tou převodovkou se dá jet po rovince 55km/h na 5q ale i na dvojku a ani v jednom případ+ nemám pocit, že by motor neměl ochotu zrychlit a jak psal Vít kdykoli se dá řadit i jeden až dva (už několikrát i o 3) stupjně dolů a to pak dělá divy. Hodně se mi líbí, že při předjíždění stačí dát za 4 a jedem až do 160km/h jak prd a není potřeba řadit a tím ztrácet drahocené sekundy.
_________________ V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!
RAPID 130 POWER FOREVER!!!
Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.
Karoserie COUPE je mým osudem!
|
15.12.12, 11:09 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: rozdily prevodovek
Nakonec mám krátkou, dobře zrychluje a podle mně má motor i na dlouhou. Ale s naloženým vozíkem když jedu, krátká vyhrává i na dálnici.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.12.12, 18:50 |
|
|
pali658
Příspěvky: 39 Bydliště: Košice
|
Re: rozdily prevodovek
ja mam vo svojom favorite motor 781.135 cize to by mal byt motor s vykonom 43kW, teraz tam mam dlhu prevodovku je to lenive jak prasa, v pivnici mam poskladanu kratku prevodovku, cakam na vhodne podmienky a nahodim to do auta, btw este pripomeniem ze mam BMM ala 40kW..
edit: ako tak citam, dufam, ze prevodovka s oznacenim 3 nie je dlha.. alebo? lebo momentalne mam v aute 4 a aj tak to je brutalne lenive, treba podradovat,...
_________________ Škoda Favorit SilverLine 4okW 1.3BMM 1994 Škoda Fabia EASY 47kW 1.2HTP 2003 __________________________________________ VAG COM 10.6.4 HEX CAN Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom čo robíme, nie na tom či nás niekto vidí.(M.T.Cicero)
|
20.4.13, 07:58 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: rozdily prevodovek
Ak je to lenivé,nepovedal by som,že na vine je prevodovka...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
20.4.13, 09:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|