Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Převodový poměr
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=1083
Stránka 1 z 1

Autor:  Tomáš Korbel [ 9.6.06, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Převodový poměr

Zdravim všechny, potřebuju zjistit jestli je někde na 5-ti stupňové převodovce nepsané jaký má převodový poměr. Neví to někdo náhodou? Dík

Autor:  Viky [ 10.6.06, 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Převodový poměr

Tomáš Korbel píše:
Zdravim všechny, potřebuju zjistit jestli je někde na 5-ti stupňové převodovce nepsané jaký má převodový poměr. Neví to někdo náhodou? Dík

Matne si vzpominam, ze by to mohlo byt napsane primo na ozubenem kole na diferencialu, takse by se to melo zjistit kdyz se sunda ovladani spojky a toci se s tim dokud se to nenajde.

Da se to zjistit otacenim vstupniho hridele. Kdyz se zaradi jednicka (prevod snad 3.8 pokud se nepletu) tak se na jedno otoceni diferencialu (a kol) musi vstupnim hridelem (nebo taky motorem) otocit 16x pri diferaku 4.22 (4Q nebo 5Q S105,120,125), 14.8x pri diferaku 3.9 (5Q S130,135,136 a taky 4Q 120LE) a 16.8x pokud je to diferak 4.444 (4Q S100, 105/120 do 9/77).

Autor:  MAJO [ 10.6.06, 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

Jednoduchšie bude asi spočítať zuby na tanierovom kole. Mám dve prevodovky v garáži, tak som to bol spočítať. Prevod 4,44 má 40 zubov, 4,22 má 37 zubov. Prevodovku 3,9 síce nemám, ale z tohoto vyplýva že ak tam budeš mať menej ako 37 zubov, tak máš prevod 3,9.

Autor:  ferrari [ 12.6.06, 17:55 ]
Předmět příspěvku: 

MAJO píše:
Jednoduchšie bude asi spočítať zuby na tanierovom kole. Mám dve prevodovky v garáži, tak som to bol spočítať. Prevod 4,44 má 40 zubov, 4,22 má 37 zubov. Prevodovku 3,9 síce nemám, ale z tohoto vyplýva že ak tam budeš mať menej ako 37 zubov, tak máš prevod 3,9.


nie je celkom tak. Prevodovka 3,9 má na tanierovom kole viac zubov ako 4,22 (neviem presne koľko, nemôžem nájsť knižku...), pretože má na proti-kolese, kt. doňho zapadá o jeden zub menej. Každopádne, ak nájdeš niečo iné ako 37, resp. 40 tak je to 3,9. Inak, zuby sa dajú orátať tak, že snínem hydr. valček, kt je na prevodovke (vypína spojku) - mali by to byť 4 matice; a potm nadvihneš zad. koleso, zaradíš prev. stupeň, niekto ti bude točiť kolesom a ty v diere kde bol valček orátaš zuby (len si označ, kt. bol prvý...)

Autor:  ferrari [ 19.6.06, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
MAJO píše:
Jednoduchšie bude asi spočítať zuby na tanierovom kole. Mám dve prevodovky v garáži, tak som to bol spočítať. Prevod 4,44 má 40 zubov, 4,22 má 37 zubov. Prevodovku 3,9 síce nemám, ale z tohoto vyplýva že ak tam budeš mať menej ako 37 zubov, tak máš prevod 3,9.


nie je celkom tak. Prevodovka 3,9 má na tanierovom kole viac zubov ako 4,22 (neviem presne koľko, nemôžem nájsť knižku...), pretože má na proti-kolese, kt. doňho zapadá o jeden zub menej. Každopádne, ak nájdeš niečo iné ako 37, resp. 40 tak je to 3,9. Inak, zuby sa dajú orátať tak, že snínem hydr. valček, kt je na prevodovke (vypína spojku) - mali by to byť 4 matice; a potm nadvihneš zad. koleso, zaradíš prev. stupeň, niekto ti bude točiť kolesom a ty v diere kde bol valček orátaš zuby (len si označ, kt. bol prvý...)


Tak a teraz presne: 4,44 - 40 zubov; 4,22 - 38 zubov; 3,9 - 39 zubov.....M.R.Cedrych - aby jezdily i v roce 2000

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/