Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

špatné řazení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=11598
Stránka 1 z 2

Autor:  i.rajdus [ 22.6.08, 18:38 ]
Předmět příspěvku:  špatné řazení

Mám felicii combi r.v. 1996 najeto 120 tis.km.mám problém s řazením rychlostí.Při vysoké venkovní teploťe nad 25C° mi po asi 15-20 kilometrech jízdy zatuhne řazení a velice špatně se řadí všechny rychlostní stupně.Převodový olej jsem vymněnil po předepsanych intervalech naposledy po 120 tis.km. Tento problém se neprojevuje v dešťovém počasí a v zimě.Prosím poraďte co stím.

Autor:  Vít [ 22.6.08, 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Napadá mě použití nevhodného oleje, jaký je tam nalitý ?

Autor:  i.rajdus [ 22.6.08, 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Z hlavy to přesně nevím.Nějaky PP 80 co mi prodali ve škoda prodejně.
problém nastal po ujeti asi 100 tis.km. ještě na starý olej který tam byl od 60tis.km.proč to nedělá v zimě kdyby to bylo olejem.ono i v létě když je pod mrakem je to vpohodě

Autor:  Vít [ 22.6.08, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

právě olej mění svoje vlastnosti s teplotou, nevhodný olej pak může něto takového způsobit, ale PP80 tam patří, tím to tedy nebude

Autor:  Kristensen [ 22.6.08, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

to je divný, a když se to ohřeje tak to jde přes zuby nebo to tam prostě nejde vůbec, jde hejbat s šaltrklackem? To je jak kdyby se zalepily v teple synchrony ale to se mě nezdá, dyť ta převodovka se ohřeje i v zimě

Autor:  i.rajdus [ 22.6.08, 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Přes zuby to nejde.prostě ta páka jde velmi ztuha.ta rychlost tam doslova zaskočí.to auto ma najeto 120tis.km a ta šaltrpáka přestane mít jakoukoliv vúli v řazéní.Jako bych s tím autem vyjel dneska z fabriky.Ono stačí kyž vjedu při zahřátem motoru do nějaké místní dešťové přeháňky a problém je po několika kilometrech pryč.Zažil jsem to při menší bouřce

Autor:  Kristensen [ 22.6.08, 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to máš feldu, no tam by měl být 75W nebo 75W80 ale tu 80ku to taky zkousne, spíš se podívej po táhle řazení přímo pod klackem pod autem je silonové pouzdro, v létě se klidně ohřeje a pak to nemaká, púředpokládám že do stran jde páka volně

Autor:  i.rajdus [ 22.6.08, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

jo do stran to maka

Autor:  Kristensen [ 22.6.08, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

No jo tak to si vlez pod auto a rozhejbej si tenhle spoj, je přímo na řadící páce zespodu, nejlépe dostat šroub ven což je někdy nadlidskej výkon ale já to mám už zmáknutý, pořádně vodrbat šmorglem namazat, vydrbat srolovaným šmirglem pouzdra a vše vrátit zpět

Autor:  i.rajdus [ 22.6.08, 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

jo zkusim to.koukal jsem na plánek te šaltrpaky.Jsou tam nějaké dva silonové kroužky .díky.pak napíšu jak jsem dopad

Autor:  Kristensen [ 22.6.08, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

Já si myslím že dopadneš dobře

Autor:  petr petr [ 2.7.08, 05:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já se přidávám mám favorita a ten samý problém oleje dost za studena jde krásně řadit a po zahřátí delší jízdou hlavně na 5 stupeň začne jít ztuha řazení.Nejde přes zuby ani nijak nevydává žádné zvuky jen prostě musím vynaložit větší sílu na páku po ochladnutí bez problému a v zimě taky jen v létě na oleji 30 000 PP80.
Začínám si myslet že by to mohlo být tím olejem ale kupovaný přímo na favorita tak nevím.

Autor:  michalkatka [ 2.7.08, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

petr petr píše:
Tak já se přidávám mám favorita a ten samý problém oleje dost za studena jde krásně řadit a po zahřátí delší jízdou hlavně na 5 stupeň začne jít ztuha řazení.Nejde přes zuby ani nijak nevydává žádné zvuky jen prostě musím vynaložit větší sílu na páku po ochladnutí bez problému a v zimě taky jen v létě na oleji 30 000 PP80.
Začínám si myslet že by to mohlo být tím olejem ale kupovaný přímo na favorita tak nevím.


vymeň tie dva súdky na mechanizme pod pákou...

Autor:  petr petr [ 3.7.08, 08:03 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
petr petr píše:
Tak já se přidávám mám favorita a ten samý problém oleje dost za studena jde krásně řadit a po zahřátí delší jízdou hlavně na 5 stupeň začne jít ztuha řazení.Nejde přes zuby ani nijak nevydává žádné zvuky jen prostě musím vynaložit větší sílu na páku po ochladnutí bez problému a v zimě taky jen v létě na oleji 30 000 PP80.
Začínám si myslet že by to mohlo být tím olejem ale kupovaný přímo na favorita tak nevím.


vymeň tie dva súdky na mechanizme pod pákou...


Tam je to v pořádku já jsem přesvědčený že to bude v převodovce akorát mi nejde do hlavy co by to mohlo být připadá mi to jako by olej moc zřídl ale zase je tam ten co tam má být a je ho tam dost sem se nedávno díval no stejně mě čekají manžety na poloosách a gufera na převodovce tak ho budu měnit a pak dám vědět jestli se to zlepšilo s novým olejem .Možná do ní koupím nějaký ten "sajrajt" co udělá generálku za dvě stovky :-)))

Autor:  michalkatka [ 3.7.08, 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

petr petr píše:
Tam je to v pořádku já jsem přesvědčený že to bude v převodovce akorát mi nejde do hlavy co by to mohlo být připadá mi to jako by olej moc zřídl ale zase je tam ten co tam má být a je ho tam dost sem se nedávno díval no stejně mě čekají manžety na poloosách a gufera na převodovce tak ho budu měnit a pak dám vědět jestli se to zlepšilo s novým olejem .Možná do ní koupím nějaký ten "sajrajt" co udělá generálku za dvě stovky :-)))


tam som si aj ja myslel že to bolo v poriadku, pri rozoberaní som zistil že nie, keď som ten šroub vyberal išiel ťažko a zvnútra vypadla kôpka hrdze a bordelu a ten bránil v pohybe toho mechanizmu.
ak neveríš skús striekačkou ten mechanizmus namazať olejom, na nejaký čas by sa to malo zlepšiť.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/