Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
BMW X-drive https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=119 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Vana [ 2.2.06, 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | BMW X-drive |
Prosím někoho, kdo se vyzná v pohonu X-drive od BMW o zodpovězení následujících otázek 1. Jsou u systému x-drive přední kola poháněna opravdu trvale, tedy i při jízdě do prudší zatáčky za dobré adheze kdy zadní kola neprokluzují? 2. Pokud ano, jakým způsobem dokáže v takovém případě rozdělovací převodovka navýšit otáčky předních kol oproti zadním? Přední kola v zatáčce opisují větší oblouk a musí se tedy točit oproti zadním rychleji. poznámka: Když jsem se na totéž zeptal servisního technika u autorizovaného prodejce BMW, tak asi čtvrthodinu jen blábolil. Poslal jsem dotaz do BMW.cz i přímo do Mnichova, ale odpověď jsem nedostal. BMW v propagačních materiálech o případném odpojení předku v zatáčce nic neříká. V rozdělovací převodovce je pouze k trvalému zadnímu pohonu připojován pohon přední přes lamelovou elektronicky řízenou spojku |
Autor: | Kybergreg [ 20.2.06, 14:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na Tipcars teď vyšlo povídání o čtyřkolkách, je tam i něco o xDrive, tak se můžeš podívat: http://www.tipcars.com/applications/mag ... no&Lang=cz Jinak k tvému dotazu - xDrive obsahuje elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku, která umožňuje dodávat na přední a zadní nápravu točivý moment v poměru 100:0 až 0:100, takže v zatáčkách, kde se přední náprava točí rychleji než zadní, se to na této spojce srovná (resp. dojde na ní k určitému prokluzu). |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |