Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
težko jde zařadit 1 u 120GL https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=13882 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 17:22 ] |
Předmět příspěvku: | težko jde zařadit 1 u 120GL |
zdravím, mam 120GL (5q) a jde mi hrozne spatne zaradit jednička, jakoby se to tam nekde neco pricilo. musim třeba i nekolikrat pustit a znova seslapnout spojku a pak to tam sice s obtizemi, ale zaradim. je to docela dost neprijemne ve meste na krizovatkach. ostatni rychlosti jdou taky trochu ztuha, ale jeste je to v pohode. nevim jestli je to jen muj pocit, ale zda se mi ze třeba pri dojezdu na krizovatku kdyz to radim jeste kdyz je auto v pohybu tak to jde, ale jak auto stoji tak uz to je problem. ale taky to neni pravidlem. nekdy to proste jde v pohode a nekdy mam pocit ze to tam nenarvu tu rychlost. poradte cim to muze byt. spatny synchron? nebo olej tam nebude? mel jsem zvedly auto a zda se mi ze jak je prevodovka uchycena v pricce tak na prave strane ten sroub jak je tam silentblok neni uplne uprostred te diry. |
Autor: | Kachnis [ 5.11.08, 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: težko jde zařadit 1 u 120GL |
no synchron to byt muze, prevodovka uz nebude urcite nova, takze tak., taky muzes mit obehanou kulicku na konzole razeni nebo vzadu vybehanou kost....starsi prevodovky tohle zkratka delaj, obcas pomuze pri stani zaradit dvojku a z ni teprv jednicku... |
Autor: | Šemik [ 5.11.08, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nebo to může být jen málo vypínající spojka, jak jde zpátečka? Dobře nebo přes zuby? Každopádně vyměn olej v převodovce, ten dělá hodně PS: a gratuluju ke 120GL, těch moc není |
Autor: | trady [ 5.11.08, 19:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus potahnout kulisu kousek dozadu |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Nebo to může být jen málo vypínající spojka, jak jde zpátečka? Dobře nebo přes zuby? Každopádně vyměn olej v převodovce, ten dělá hodně PS: a gratuluju ke 120GL, těch moc není no zpatečka jak kdy, nekdy to skoci pres zuby kdyz třeba chcu hodne rychle zaradit. treba pri parkovani kdyz je auto jeste v pohybu dopredu. ale kdyz pockam az se auto zastavi a pak plynule zaradim tak to jde v pohode. ale jinak jako spojka se mi zda v pohode, nevim no... budu tam davat motor z favorita protoze to zere litr oleja na 600km, tak pak budu menit vsechny naplne tak i v prevodovce. auto mam od srpna a najel jsem s nim nejakych 5 tisic km a olejem v prevodovce jsem se nezabyval, rikal jsem si ze kdyz to dela jen jedna rychlost tak to nebude olejem |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 19:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
trady píše: Zkus potahnout kulisu kousek dozadu zkusím to. dík za tip |
Autor: | Šemik [ 5.11.08, 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak udělej jednu věc - odklop zadní sedačky, sundej víčko v podlaze a po sundání bakelitového krytu u spojkového válečku uvidíš takovou stavitelnou tyčku, o kousek ji prodluž (jsou třeba dva otevřené klíče 12 pokud to nikdo nepředělal) a zkus to, zpátečka je na to dobrým ukazatelem, nikdy nesmí jít přes zuby. Když půjde zpátečka vždy dobře tak by i ta jednička měla být ochotnější.. Ale ten olej bych stejně vyměnil Jsou třeba 3l PP80 |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 19:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tak udělej jednu věc - odklop zadní sedačky, sundej víčko v podlaze a po sundání bakelitového krytu u spojkového válečku uvidíš takovou stavitelnou tyčku, o kousek ji prodluž (jsou třeba dva otevřené klíče 12 pokud to nikdo nepředělal) a zkus to, zpátečka je na to dobrým ukazatelem, nikdy nesmí jít přes zuby. Když půjde zpátečka vždy dobře tak by i ta jednička měla být ochotnější.. Ale ten olej bych stejně vyměnil Jsou třeba 3l PP80 tak rikas ze zpatecka nikdy pres zuby jo? tak mozna je to teda blbe sestelovany ta spojka no... no zkusim s tim o vikendu neco udelat. jinak ten olej se mi tam ted nechce lit protoze mozna pujde i prevodovka ven kdyz uz bude motor venku a budou se davat druhy polosy. ten olej by na to ale nemel mit tak radikalni vliv ne? |
Autor: | Šemik [ 5.11.08, 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli je původní z výroby.. Vliv na to má |
Autor: | CROWACK [ 5.11.08, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tak udělej jednu věc - odklop zadní sedačky, sundej víčko v podlaze a po sundání bakelitového krytu u spojkového válečku uvidíš takovou stavitelnou tyčku, o kousek ji prodluž (jsou třeba dva otevřené klíče 12 pokud to nikdo nepředělal) a zkus to, zpátečka je na to dobrým ukazatelem, nikdy nesmí jít přes zuby. Když půjde zpátečka vždy dobře tak by i ta jednička měla být ochotnější.. Ale ten olej bych stejně vyměnil Jsou třeba 3l PP80 Jelikož zpátečka nemá synchron, je normální že když se ji snažíš řadit a auto ještě trochu jede dopředu, ozvou se zuby...tyhle starý převodovky chcou prostě trošku grif, stojím, pustím spojku aby se kola roztočily, zmáčknu ju a hned řadim, jinak tam neskočí...mám 5q mokrej...někdy nespolupracuje tak prostě 2-1 no... |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Jestli je původní z výroby.. Vliv na to má tak to snad ne. ze by tam byl 21 let starej olej? |
Autor: | Šemik [ 5.11.08, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Znám takové převodovky |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
CROWACK píše: Šemik píše: Tak udělej jednu věc - odklop zadní sedačky, sundej víčko v podlaze a po sundání bakelitového krytu u spojkového válečku uvidíš takovou stavitelnou tyčku, o kousek ji prodluž (jsou třeba dva otevřené klíče 12 pokud to nikdo nepředělal) a zkus to, zpátečka je na to dobrým ukazatelem, nikdy nesmí jít přes zuby. Když půjde zpátečka vždy dobře tak by i ta jednička měla být ochotnější.. Ale ten olej bych stejně vyměnil Jsou třeba 3l PP80 Jelikož zpátečka nemá synchron, je normální že když se ji snažíš řadit a auto ještě trochu jede dopředu, ozvou se zuby...tyhle starý převodovky chcou prostě trošku grif, stojím, pustím spojku aby se kola roztočily, zmáčknu ju a hned řadim, jinak tam neskočí...mám 5q mokrej...někdy nespolupracuje tak prostě 2-1 no... to vim ze nema synchron proto jsem si myslel ze to obcas jde pres zuby. ale tak mozna to potrebuje postelovat ta spojka... |
Autor: | LUCAS [ 5.11.08, 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Znám takové převodovky ty 3 litry z vyroby by se za 21 let ztratily. a nasucho to prece nemuze jit. |
Autor: | CROWACK [ 5.11.08, 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
LUCAS píše: ty 3 litry z vyroby by se za 21 let ztratily. a nasucho to prece nemuze jit. Hele, co může a nemůže... Staré křópal si ve dvaapadesátym kópil péráka, dovezle mo jo k vlako do jevička, a tehdá se to dodávalo bez náplni, to znamená že musel nalit olej do převodovke a snad eště do přednich šavli. Křópal došil na nádraži s kanystrem, nalél tam benzin a jezdil...a že jezdil eném prc-prc, tak mo to vedrželo snad patnást roku, než to komplet vesepál... To bylo jenom tak pro pobavení v tématu Jinak výrobce uvádí životnost náplně v převodovce 40 000 km...a občas odtam vypustíš pěknej kedr... Sou lidi který ani neví že nějakou převodovku maj...startér je pro ně tamto pod volantem jak se strká klíček...to je pak katastrofa... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |