Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=1733
Stránka 1 z 1

Autor:  ferrari [ 30.8.06, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby

ľudia, vyveďte ma z omylu:
pokiaľ mi tečie olej cez tiahlo radenia prevodových stupňov (myslím tiahlo, ktoré ide z prednej časti prevodovky), musím vybrať prevodovku, dať dole predné víko, v tom víku je tesniaci krúžok, ten tesniaci krúžok vymeniť a jemným šmirglom (tak zrnitosť 500) prebrúsiť toto tiahlo äprečistiť), namontovať späť tiahlo do predného víka prevodovky, potom namontovať predné víko na prevodovku a namontovať prevodovku späť.

Druhá vec: pokiaľ mám vybité púzdra v krížových kĺboch v tiahle radenia (teraz myslím tiahlo, ktoré sa napája na tiahlo prevodovky), musím vymeniť celé tiahlo radenia (až po radiacu páku)?

Autor:  Bukaj [ 30.8.06, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby

ferrari píše:
ľudia, vyveďte ma z omylu:
pokiaľ mi tečie olej cez tiahlo radenia prevodových stupňov (myslím tiahlo, ktoré ide z prednej časti prevodovky), musím vybrať prevodovku, dať dole predné víko, v tom víku je tesniaci krúžok, ten tesniaci krúžok vymeniť a jemným šmirglom (tak zrnitosť 500) prebrúsiť toto tiahlo äprečistiť), namontovať späť tiahlo do predného víka prevodovky, potom namontovať predné víko na prevodovku a namontovať prevodovku späť.

Druhá vec: pokiaľ mám vybité púzdra v krížových kĺboch v tiahle radenia (teraz myslím tiahlo, ktoré sa napája na tiahlo prevodovky), musím vymeniť celé tiahlo radenia (až po radiacu páku)?


Prvá vec: Áno
Druhá vec: Nie

Ale to první se asi nevyplatí, to druhé : vyndáš převodovku (takže by se i to první mohlo vyplatit :) ), odpojíš a vysuneš táhlo, z táhla odsekneš nýty, které drží tu kost, vyndáš nýty, rozpojíš táhlo na tyč, kost a kloub s uchycením k táhlu převodovky, nasadíš novou kost (originál nesehnatelný, všude prodávaj celoplastovou a ta je horší, než původní vymletá), nové nýty, roznýtuješ a vrátíš vše do auta.

Já jsem to řešil tak, že (vzhledem k nesehnatelnosti gumokovové kosti a ceně nýtů cca 100Kč/ks) jsem původní kost vypouzdřil (do gumových ok nacpal ocelovou trubičku) a dal tam místo nýtů šrouby s matkou a projistotu přibonul ke kloubu (opatně na gumu).
A zatím slouží dobře a nedrnčí...

Autor:  ferrari [ 30.8.06, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ľudia, s prepáčením, nasral by som konštruktérovi do rúk; keĎ kvôli vydratémo krúžku za 5 Sk musím vybrať a rozobrať prevodovku a teda si aj motor - - - kúrňa, rovno celý hnací agregát ...a ako mám zabrániť vytekaniu oleja, keď sa neoplatí vybrať prevodovku? Vždy mám pod autom mláčku s priemerom cca 10 cm...

Takisto to tiahlo radenia...zasa vyberať prevodovku (dobre, že nemusím pri výmene sviečok vyberať prevodovku...)???Inak, ja tam mám celoplastovú kosť - je to výroba 12/89, takže asi preto.

Pekná "scheisse Arbeit".

Sorry, nadávam ostotristo, ale dnes ozaj nemám dobrý deň!

Autor:  Bukaj [ 30.8.06, 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Ľudia, s prepáčením, nasral by som konštruktérovi do rúk; keĎ kvôli vydratémo krúžku za 5 Sk musím vybrať a rozobrať prevodovku a teda si aj motor - - - kúrňa, rovno celý hnací agregát ...a ako mám zabrániť vytekaniu oleja, keď sa neoplatí vybrať prevodovku? Vždy mám pod autom mláčku s priemerom cca 10 cm...

Takisto to tiahlo radenia...zasa vyberať prevodovku (dobre, že nemusím pri výmene sviečok vyberať prevodovku...)???Inak, ja tam mám celoplastovú kosť - je to výroba 12/89, takže asi preto.

Pekná "scheisse Arbeit".

Sorry, nadávam ostotristo, ale dnes ozaj nemám dobrý deň!


Určitě celoplastovou?
Já mám převodovku z auta 11/89 a tam byla ta gumokovová.

Teda na první pohled vypadá jako plastová, ale je to kovová tyčka s dvěma oky na koncích a to celé zalité do gumy (silentbloky)

Autor:  ferrari [ 31.8.06, 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

Neviem, možno ozaj vyzerá ako celoplastová...je každopádne po 70 000 km vymlátená.
dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví...

Autor:  Bukaj [ 4.9.06, 08:32 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví...


Nezastaví, ta manžeta je tam jen kvůli prachu a nečistotám, aby nešly na to táhlo a do těsnícího kroužku - když je tam prach, tak se to vydře a teče to.
Tahle manžeta se olejem rozleptá...

Autor:  ferrari [ 4.9.06, 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
ferrari píše:
dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví...


Nezastaví, ta manžeta je tam jen kvůli prachu a nečistotám, aby nešly na to táhlo a do těsnícího kroužku - když je tam prach, tak se to vydře a teče to.
Tahle manžeta se olejem rozleptá...


Ja viem, ale hádam to predsa aspoň chvíľu vydrží - uvidím.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/