Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=1733 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ferrari [ 30.8.06, 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby |
ľudia, vyveďte ma z omylu: pokiaľ mi tečie olej cez tiahlo radenia prevodových stupňov (myslím tiahlo, ktoré ide z prednej časti prevodovky), musím vybrať prevodovku, dať dole predné víko, v tom víku je tesniaci krúžok, ten tesniaci krúžok vymeniť a jemným šmirglom (tak zrnitosť 500) prebrúsiť toto tiahlo äprečistiť), namontovať späť tiahlo do predného víka prevodovky, potom namontovať predné víko na prevodovku a namontovať prevodovku späť. Druhá vec: pokiaľ mám vybité púzdra v krížových kĺboch v tiahle radenia (teraz myslím tiahlo, ktoré sa napája na tiahlo prevodovky), musím vymeniť celé tiahlo radenia (až po radiacu páku)? |
Autor: | Bukaj [ 30.8.06, 18:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tesnenie tiahla radenia radenia + krížové kĺby |
ferrari píše: ľudia, vyveďte ma z omylu: pokiaľ mi tečie olej cez tiahlo radenia prevodových stupňov (myslím tiahlo, ktoré ide z prednej časti prevodovky), musím vybrať prevodovku, dať dole predné víko, v tom víku je tesniaci krúžok, ten tesniaci krúžok vymeniť a jemným šmirglom (tak zrnitosť 500) prebrúsiť toto tiahlo äprečistiť), namontovať späť tiahlo do predného víka prevodovky, potom namontovať predné víko na prevodovku a namontovať prevodovku späť. Druhá vec: pokiaľ mám vybité púzdra v krížových kĺboch v tiahle radenia (teraz myslím tiahlo, ktoré sa napája na tiahlo prevodovky), musím vymeniť celé tiahlo radenia (až po radiacu páku)? Prvá vec: Áno Druhá vec: Nie Ale to první se asi nevyplatí, to druhé : vyndáš převodovku (takže by se i to první mohlo vyplatit ), odpojíš a vysuneš táhlo, z táhla odsekneš nýty, které drží tu kost, vyndáš nýty, rozpojíš táhlo na tyč, kost a kloub s uchycením k táhlu převodovky, nasadíš novou kost (originál nesehnatelný, všude prodávaj celoplastovou a ta je horší, než původní vymletá), nové nýty, roznýtuješ a vrátíš vše do auta. Já jsem to řešil tak, že (vzhledem k nesehnatelnosti gumokovové kosti a ceně nýtů cca 100Kč/ks) jsem původní kost vypouzdřil (do gumových ok nacpal ocelovou trubičku) a dal tam místo nýtů šrouby s matkou a projistotu přibonul ke kloubu (opatně na gumu). A zatím slouží dobře a nedrnčí... |
Autor: | ferrari [ 30.8.06, 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ľudia, s prepáčením, nasral by som konštruktérovi do rúk; keĎ kvôli vydratémo krúžku za 5 Sk musím vybrať a rozobrať prevodovku a teda si aj motor - - - kúrňa, rovno celý hnací agregát ...a ako mám zabrániť vytekaniu oleja, keď sa neoplatí vybrať prevodovku? Vždy mám pod autom mláčku s priemerom cca 10 cm... Takisto to tiahlo radenia...zasa vyberať prevodovku (dobre, že nemusím pri výmene sviečok vyberať prevodovku...)???Inak, ja tam mám celoplastovú kosť - je to výroba 12/89, takže asi preto. Pekná "scheisse Arbeit". Sorry, nadávam ostotristo, ale dnes ozaj nemám dobrý deň! |
Autor: | Bukaj [ 30.8.06, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Ľudia, s prepáčením, nasral by som konštruktérovi do rúk; keĎ kvôli vydratémo krúžku za 5 Sk musím vybrať a rozobrať prevodovku a teda si aj motor - - - kúrňa, rovno celý hnací agregát ...a ako mám zabrániť vytekaniu oleja, keď sa neoplatí vybrať prevodovku? Vždy mám pod autom mláčku s priemerom cca 10 cm... Takisto to tiahlo radenia...zasa vyberať prevodovku (dobre, že nemusím pri výmene sviečok vyberať prevodovku...)???Inak, ja tam mám celoplastovú kosť - je to výroba 12/89, takže asi preto. Pekná "scheisse Arbeit". Sorry, nadávam ostotristo, ale dnes ozaj nemám dobrý deň! Určitě celoplastovou? Já mám převodovku z auta 11/89 a tam byla ta gumokovová. Teda na první pohled vypadá jako plastová, ale je to kovová tyčka s dvěma oky na koncích a to celé zalité do gumy (silentbloky) |
Autor: | ferrari [ 31.8.06, 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neviem, možno ozaj vyzerá ako celoplastová...je každopádne po 70 000 km vymlátená. dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví... |
Autor: | Bukaj [ 4.9.06, 08:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví... Nezastaví, ta manžeta je tam jen kvůli prachu a nečistotám, aby nešly na to táhlo a do těsnícího kroužku - když je tam prach, tak se to vydře a teče to. Tahle manžeta se olejem rozleptá... |
Autor: | ferrari [ 4.9.06, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: ferrari píše: dnes som vymenil aspoň tú manžetu, čo je na tiahle riadenia, hádam to načas ten olej zastaví... Nezastaví, ta manžeta je tam jen kvůli prachu a nečistotám, aby nešly na to táhlo a do těsnícího kroužku - když je tam prach, tak se to vydře a teče to. Tahle manžeta se olejem rozleptá... Ja viem, ale hádam to predsa aspoň chvíľu vydrží - uvidím. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |