Autor |
Zpráva |
majak
Příspěvky: 60
|
kontrola oleje
prosim o popis postupu pri kontrole oleje v prevodovce. Dále jaký druh tam patří a kolik? Je tam nějaká měrka? Děkuji
|
6.10.09, 09:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
na scanii normalne zdvihnes kabinu, a vytiahnes mierku z prevodovky a pozres ci je hladina medzi ryskami. ale na to mas predsa kontrolku v kabine tak naco lozit pod kapotu?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.10.09, 09:57 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
napřevodovce u trambusu je plexisklo, z boku vlevo, musíš ho očistit a je tam přímo vidět hladina, u tatry 815 musíš odšroubovat horní dekl (25 šourbů na 33 klíč) a podívat se, musí to být 3cm od horního okraje
|
6.10.09, 09:59 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
A na prevodovce u stavebni michacky neni nic. Jen vypousteci sroub, tak neuskodi ten oil vymenit. Bude to tak litr.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
6.10.09, 10:18 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ozaj este ma napadlo co mam kompresor tak tam sa kontroluje olej tym ze sa zhodi take vicko, pokial je hladina zarovno s vickom tak je ok, inak je malo
majak: jaku prevodovku myslis?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.10.09, 10:25 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
a taky v jakem aute
|
6.10.09, 10:37 |
|
|
VeTeV
Senior TW team
Příspěvky: 766 Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
|
darklord píše: ozaj este ma napadlo co mam kompresor tak tam sa kontroluje olej tym ze sa zhodi take vicko, pokial je hladina zarovno s vickom tak je ok, inak je malo
majak: jaku prevodovku myslis?
ja mam na komresoru po shozeni vicka naprosto divnou merku, kde jsou na ni takove jakoby kosicky a podle toho v kterem kosicku ulpi olej tak tolik ho tam je )
_________________ Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe
Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?
|
6.10.09, 10:52 |
|
|
majak
Příspěvky: 60
|
|
6.10.09, 11:31 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
vyšroubuješ náhon tachometru 9 klíček a koukneš
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.10.09, 11:32 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Otřeš plastový náhon tachometru hadrou, zastrčíš ho tam zpátky, vytáhneš a hladina by měla být 4 mm odspodu toho kolečka.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.10.09, 11:57 |
|
|
majak
Příspěvky: 60
|
V pripade ze by ho tam bylo malo, tak jaky olej tam nalit? Kde ten nahon tachometru najdu presneji? je nekde zhora, zdola, bliz motoru, dal?
|
6.10.09, 12:08 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Na takovém dost pitomém místě. Sleduj ten černý "kabel" co vede motorovým prostorem jakoby od přístrojovky. Vede hned kolem topení dolů do převodovky. Náhon je tam zajištěn takovým plechem, na kterém je 9 šroub. Ten sundáš a náhon vytáhneš. Možná půjde ztuha. Olej dolej tím, který tam je. Tuším, že PP75 nebo 80. To ti řekne nějaký Feliciař. Pokud jde řazení trochu ztuha, doporočuju olej celý vyměnit. Jsou to tři stovky peněz a dělá to divy.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.10.09, 12:18 |
|
|
majak
Příspěvky: 60
|
No me to prave napadlo ze tam muze byt malo oleje z toho duvodu ze po nastartovani motoru se ozyva z motoroveho prostoru chrastění.. může to být tím? Co by to mohlo ještě způsobovat? Razeni jde lehoucce, zadny problem. Po ujeti nejake vzdalenosti chrastění přestává, až druhý den co auto stojí na parkovišti se zase začne před jízdou ozývat. V případě že by tam bylo toho oleje málo, tak by bylo asi na místě jej dolít. Může to mít destrukční následky pro převodovku absence toho oleje?
|
6.10.09, 12:38 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ramus po delsim stani bych spis videl na motor nez na prevodovku, olej v opotrebenem/zasranem motoru (tuplem s mizernym filtrem) proste stece do vany a mas pak suchej vrsek, tak nez to natlci olej nahoru, tak to holt triska, kdypak ti zhasina mazani ? to o s pouste veci vypovida
kontrolou, dolitim nebo pripadnou vymenou (interval vymeny je neco kolem 50 tis. km) oleje v prevodovce neuzes nicemu ublizit, ba naopak
samozrejme jsem ramus neslysel, tak nevim, co to je, muzu se plest
|
6.10.09, 12:51 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
majak: nie ten olej je tam len preto aby si mal co doplnat a aby malo co kapat na cestu.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.10.09, 12:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|