Autor |
Zpráva |
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Spojka cuká - Favorit
Když je spojka v záběru a rozdíl otáček motoru a převodovky je poměrně malý, dochází k nepravidelnému záběru (prokluzu) spojky. Projevuje se to např. když se snažím rozjet na 1 bez plynu (otáčky někde pod 1tis.), pomalu uvolňuju pedál, když se spojka dostává do záběru, začne to cukat s periodou jedné otáčky motoru, až se postupným uvolňováním pedálu spojky srovnají otáčky před a za spojkou a cukání se ztratí, auto se rozjede. Když se rozjíždím normálně tak na 1500ot. projevuje se to naprosto nepozorovatelně. Podobně se to chová třeba když jedu z kopce na N, rozhodnu se brzdit motorem na 4, sešlápnu spojku, řadím za 4, pomalu uvolňuju spojku, otáčky motoru jdou nahoru a okamžik před tím, než se srovnají s otáčkami převodovky to zase trochu zacuká. Dělá to od začátku co s tím autem jezdím, má to najeto lehce přes 120tkm a netuším, jestli spojku někdo někdy měnil, ale vzhledem k tomu, že zabírá pěkně odspodu a nezdá se mi, že by prokluzovala to možný je. Jde mi o to, jestli se tím mám znepokojovat, nebo jestli je to fuk.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
8.3.06, 19:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Návštěvník
|
Re: Spojka cuká - Favorit
Nepér píše: Když je spojka v záběru a rozdíl otáček motoru a převodovky je poměrně malý, dochází k nepravidelnému záběru (prokluzu) spojky. Projevuje se to např. když se snažím rozjet na 1 bez plynu (otáčky někde pod 1tis.), pomalu uvolňuju pedál, když se spojka dostává do záběru, začne to cukat s periodou jedné otáčky motoru, až se postupným uvolňováním pedálu spojky srovnají otáčky před a za spojkou a cukání se ztratí, auto se rozjede. Když se rozjíždím normálně tak na 1500ot. projevuje se to naprosto nepozorovatelně. Podobně se to chová třeba když jedu z kopce na N, rozhodnu se brzdit motorem na 4, sešlápnu spojku, řadím za 4, pomalu uvolňuju spojku, otáčky motoru jdou nahoru a okamžik před tím, než se srovnají s otáčkami převodovky to zase trochu zacuká. Dělá to od začátku co s tím autem jezdím, má to najeto lehce přes 120tkm a netuším, jestli spojku někdo někdy měnil, ale vzhledem k tomu, že zabírá pěkně odspodu a nezdá se mi, že by prokluzovala to možný je. Jde mi o to, jestli se tím mám znepokojovat, nebo jestli je to fuk. to jestli zabírá od spodu se dá na favoritu docílit sežínením lanka na páce spojky at je spojka nová nebo stará
jinak to vypadá, že budeš mít nesouměrně sjetou lamelu
|
9.3.06, 05:55 |
|
|
bobeš
|
A nebo je mastná. Může tam téct z převodovky.
|
9.3.06, 18:19 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
bobeš píše: A nebo je mastná. Může tam téct z převodovky.
Aha, a co s tím? Ale to by prokluzovala ne?
|
9.3.06, 21:42 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
nebo je v CHUJI pritacák nebo ma uz lamela cosi zasebou lamela stoji asi 1000 a přitacák 1900
|
10.3.06, 09:26 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
kolik to má najeto? Vypadá to že je spalena lamela nebo setrvak - zacne to delat cim dal tim vic - pokud je to jenom lamela, nebo pritlacak, tak to radsi uz vymen, nebo budes muset vyndat a frezovat i setrvak
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
10.3.06, 11:23 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No a dá se z toho v domácích podmínkách sundat převodovka, abych se k tomu dostal? Nebo je lepší vytáhnout celý motor? Na kolik to může vyjít v nějakém obyč. servisu?
Trochu jsem to zkoumal a zjistli jsem, že také záleží na záběru spojky (nezávisle na rozdílu otáček), když zabírá míň, cuká to víc, když už se dostane do určitého záběru (otáčky motoru asi 900, převodovky 0 - zkoušel jsem to na 2 se zataženou ručkou), cukání zmizí.
To už je celkem dost informací na přesnější diagnózu...
|
10.3.06, 14:41 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
cuká to i kdyz podrazujes ve vysi rychlosti (napr. dozatácky za 2) ? Jo ta výmena v tom servise za praci asi kolem 1500 az 2000 nekde mozna i mene ale jestli chces to provadet doma tak na nejakym heveru ale staci kdyz provesis motor a vysunes prevodovku od motoru neni to problem bohuzel se musi jeste predti povolit avitahnout poloosy
|
10.3.06, 18:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
ŠádeMan píše: cuká to i kdyz podrazujes ve vysi rychlosti (napr. dozatácky za 2) ?
Jo, je to tak, jak jsem psal... když jedu třeba 60, na neutrál a do volnoběžných otáček zařadím třeba dvojku, pomalu pouštím spojku, motor se začne roztáčet a chvíli před vyrovnáním otáček to zacuká, typuju tak 4-5 otáček motoru (cuknutí).
|
12.3.06, 21:22 |
|
|
ŠádeMan_
|
Co pořad řešíš je to v ,,CHUJI,, lamela anebo přítlačák ale videl bych to na lamelu připrav si 1900Kčs možna je lamela mastna nebo jsou už přitlačne pružiny opotřebované a nemaju takovo silu přitačovat ale možna taky ne, spiš to bude lamela. rozeber a uvidíš a podle toho koupiš
|
13.3.06, 19:02 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Ja som to mal podobne, vymena za pol dna. Dielce original Sachs Pritlacak 700, lamela 650, lozisko cca200 + nove zaistovacie kruzky na poloosy. Dal som si aj vysustruzit strediaci kolik za 100 SKK pre dobry pocit. Problem bol, v pridretom lozisku, ktore poskodilo tanierovu pruzinu pritlacaku, ta sa potom vypinala nesymetricky, po najazdeni 60tis uz nevypinala vobec, pretoze z nej tretina chybala
Ak mas garaz tak by som sa zamyslel nad vymenou, ja som to spojil s vymenou manziet na poloosiach. Ak nie, Malo by to pockat az kym sa bude teplejsie.
Inak mohlo by to byt aj v niecom uplne inom, teda presnejsie, jeden valec moze mat nizsiu kompresiu. Zmeranie kompresnych tlakov nikdy neuskodi
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
13.3.06, 20:08 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Zvládnu to rozebrat bez nějakého spec. nářadí, když jsem to nikdy nedělal?
Máte někdo ten středící trn?
|
14.3.06, 12:01 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Vyborny postup aj z obrazkami je v knizke Felicia (alebo Favorit) co vydal Haynes, Ako vyzera strediaci trn s rozmermi je zase v Andrtovi, alebo Machovi (vsetko bezne v knizniciach)
Strediaci trn som nakoniec ani nepotreboval, lebo pritlacak sa inak namontovat ani nedal, a bol presne v osi, co som si aj skontroloval
Specialne naradie:
majzik na vyrazenie poloosi z prevodovky.
dreveny kolik co zarazis namiesto poloosi aby sa ti nerosypal diferencial
stabilne stojky na ktore postavis auto aby si mal pristup odspodu
nadobu na olej z prevodovky
nieco na vyrazenie kolika zaistujuceho tyc k pake riadenia (pouzivam stary vrtak)
nieco na spustenie, pridvihnutie motora (ocelova rura a retaz)
Zide sa aj Pomocnik pri samotnej demontazi - montazi prevodovky
Takze porozmyslaj, prip. zozen mudre knizky a nemas velmi co pokazit
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
15.3.06, 01:17 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, teoreticky bych nemusel ani odpojovat poloosy z převodovky, když povolím matice na kolech a odšroubuju spodní čepy...; Proč vypouštet olej?; Tyč řazení se dá rozpojit pod fofrklackem, takže bych nemusel ani vyrážet ten kolík; Kolik ta převodovka váží?
|
18.3.06, 17:27 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
normalne se to da zmaknout doma - ja to z komplet ustrojenyho auta sundal, vymenil a zase ustrojil SAM za 3 hodiny - a to nekecam. Normalne odpojis poloosy, vejfuk, ovolnis matky co to spojujou s motorem, povolis na pravy strane uchyceni prevodovky, das pod to velkej hever a spustis to dolu - ale autak musi bejt hooodne moc podlozenej aby tam bylo misto - ale pokud s tim nemas zkusenosti, bude pro tvy nervy leps si to nechat udelat - pro zkuseny mechaniky je to prace na MAXIMALNE 2 hodiny
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
20.3.06, 09:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|