Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

rozdiel starý typ spojky a nový (Š742)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=2054
Stránka 1 z 3

Autor:  ferrari [ 5.10.06, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  rozdiel starý typ spojky a nový (Š742)

Otázka: čo všetko je rozdielne pri použití spojky 190 mm (s centrálnou pužinou) namiesto 180 mm (s tromi pružinami? (resp. čo treba vymeniť)

Iste zotrvačník, prítlačák, lamela, ložisko...ešte niečo?

Autor:  Matthes [ 5.10.06, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti :roll: )
Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit :)

Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...

Autor:  Bukaj [ 6.10.06, 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti :roll: )
Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit :)

Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...


Máš pravdu, ta vypínací tyčka byla delší, nebo kratší, teď nevim, ale to poznáš a kdyby ta původní byla moc krátká, dá se vyrobit uříznutím a zabroušením hlavy šroubu M8 správné délky :wink:
Jinak není už nic víc potřeba měnit...

Autor:  ferrari [ 7.10.06, 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...

Autor:  Matthes [ 7.10.06, 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

:( hmmmmmmmm, to sem necekal ze je ta packa jina

Autor:  Pšenda [ 8.10.06, 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...
To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.

Autor:  spartra [ 8.10.06, 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

páka a tyčka se mění pouze na jiné ložisko, v plastovém obalu, valeo , plc 04-24,
jináč stačí vyměnit ložisko PLC 04-23 myslím :roll:

Autor:  ferrari [ 8.10.06, 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Pšenda píše:
ferrari píše:
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...
To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.


No, neviem ako to máš ty, ale ja tam mám iste problém. ono som mal tento istý problém, keď som kedysi do tejto otcovej šáde dal motor 120 s 190kou spojkou (prestým tam bola 180 tka s 3 pružinami). Spojka mi stále zaberala dole(tá 180 fungovala OK) - a to som mal vypínaciu tyčku nastavenú tak, že medzi ložiskom a tanierovou pružinou bola prakticky 0 ová vôľa. Keď som našlapal, zaberala úplne hore - stále to vyzeralo na vzduch v systéme. Tak som vymenil predný valček, zadný valček a nakoniec aj potrubie - stále to isté. Bol som už zúfalý, trpela tým prevodovka. Pýtal som sa všetkých odborníkov, kt. som poznal - odpoveď - nemožné...tak auto trpelo. potom som menil lamelu, a keďže som mal unavený prítlačák, prehodil som celú spojku za 180 tku...a čuduj sa svete, problém zrazu zmizol. Spojka sa dala nastaviť, zaberala v pohode. Teraz som dával Favo motor, spojku som dal novú (prítlačák+lamela+ložisko), vymenil som aj vypínaciu tyčku (tá čo ide zo zadného valčeka) a...zasa berie pri spodku aj pri nulovej vôli ložiska...

Tak som veľmi podrobne začal študovať literatúru (ale už neskoro...len som si predtým nechcel pripustiť, žeby mohla byť tá páka iná...pár ludí som sa spýtal, podľa nich by mala byť rovnaká) a ajhľa:

Obrázek

Tak neviem, ozaj ti tá spojka v tom kilečku funguje bez problémov (inak 4,44 s motorom 130...to musí ísť na 4 ke ako automat...kopec-nekope...super by tam bola ostrá vačka...lebo sa aj tak väčšinou hýbeš vo vysokých otáčkach...)? Potom čo to tam ja mám za divočinu? Ale ja som si teraz už 100pro istý, že to musí robiť tá páka...jednoducho asi stará spojka potrebuje inú dráhu na vypnutie ako nový typ...

Autor:  spartra [ 9.10.06, 07:09 ]
Předmět příspěvku: 

ale šak ty tam tu páku nutně nepotřebuješ, pouze jak jsem psal výše, a tato se velmi špatně na 130 shání
jináč na 190 spojku, ti stačí ložiko viz výše, páka je stejná, tyčka též

Autor:  Bukaj [ 9.10.06, 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

Páku měnit nemusíš, ale jsou tři typy ložisek - a dva typy pák.
Provedení s vinutými pružinami má jiné ložisko, než spojka s talířovou pružinou (liší se dosedací plochou na přítlačák), ale páka je stejná.
Pak je ještě jeden typ ložiska (v plastu), které má i jinou páku (jiné uchycení). Toto se montovalo jen do Rapidů a stotřicítek...

Jinak jsem měnil mezi sebou všechny tři typy a jediný problém byl s délkou té tyčky... :?

Autor:  ladis.jawa [ 9.10.06, 14:26 ]
Předmět příspěvku: 

já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně

Autor:  Bukaj [ 9.10.06, 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

ladis.jawa píše:
já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně


Ložisko se musí měnit kvůli dosedací ploše talíře přítlačáku - staré ložisko (pro přítlačák s vinutými pružinami) mělo dosedací plochu rovnou a nové ložisko (pro talířovou pružinu) má takový vystouplý prstenec, kterým se opírá o přítlačák... (ale taky jsem asi rok jezdil s plochým ložiskem na talířovém přítlačáku a přežil to) :lol:

Autor:  spartra [ 10.10.06, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

ložisko plc 23 - 4, ploché, je na třípackovou spojku, vinuté pružiny180
ložisko plc 23 - 5, vypouklé na membránovou pružinu 180, 190
u těchto se nemusí měnit, vypínací páka, ani tyčka
ložisko plc 04 - 24 valeo v plastovém obale, se montovlo od roku 88, myslím,
u něj je nutné měnit vypínací paku a tyčku, páka je širší zhruba o 1 cm, tyčka zhruba též
akorát se velmi těžko shání :roll:

Autor:  ferrari [ 11.10.06, 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Ako som písal vyššie, vymenil som ložisko (samozrejme príslušný typ), lamelu, prítlačák. Ale spojka funguje ako opisujem hore. Tak mi aspoň poraďte, čím to môže byť. Všetci ste tu napísali, že tú páku nemusím meniť, tak čo mám preboha urobiť, aby som si neodrovnal prevodovku. Ozaj to bez problémov fungovalo s 180 tkou spojkou...

Autor:  Bukaj [ 11.10.06, 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

To jsou ta Tvá AKTA X, popřípadě originalita vozů typu 742.*** :lol:
Ale fakt nevim :oops:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/