Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

4q so stálym prevodom 3,9
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=21406
Stránka 1 z 1

Autor:  crossman [ 8.3.10, 15:44 ]
Předmět příspěvku:  4q so stálym prevodom 3,9

Chcel by som sa spýtať, či má niekto skúsenosti s vyskladanou 4q prevodovkou a diferákom 3,9

Mňa hlavne zaujíma, či je to priveľký skok z 4,22 a či by to v pohode potiahol motor takýto stály prevod. (motor 742.105)
Jedná sa hlavne o to, že pri 90Km/h motor točí príliš vysoké otáčky a týmto by som to eliminoval, no mňa zaujíma, či tým veľmi neutrpí akcelerácia a ťah do kopca.

Autor:  Carlos [ 8.3.10, 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

Sehnat LE převodovku je docela dosti těžké. Každopádně 90 na 4ku mi přijde uplně normální pohodová cestovní rychlost - tak říkajíc "na spotřebu". :wink:

Autor:  xerox422 [ 8.3.10, 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.

Autor:  Jonny [ 8.3.10, 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ak nezozenies LE prevodovku ( co asi nezozenies ) tak daj 5q 4,22 - pre 150ku je ako robena . Ja som jazdil 5q 3,9 na 120ke a spotreba 6,9 mesto a mimo pod 6 8) . Nad prerabanim 4q na iny SP ani nepremyslaj , je to kravina ked 5q sa valaju vsade tony :wink:

Autor:  Viky [ 8.3.10, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.

Autor:  crossman [ 9.3.10, 00:23 ]
Předmět příspěvku: 

xerox422 píše:
Mohol by som vedieť ake maš otáčky pri 90 km/h na budíku na 4q 3.90 lebo ja riešim dilemu či mám prevodovku 3.90 alebo 4.22 ale vyzera to na 3.90 tak by si mi pomohol.



ja mám niečo okolo 2400... ale to mám rapla a 5q ;)
moja 105-ka nemá otáčkomer, odhadom, ale fakt odhadom okolo 3000 točiek pri prevode 4,22

Autor:  crossman [ 9.3.10, 00:27 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Muzu potvrdit ze 5Q/4.22 je pro 105ku to nejlepsi. 4Q/3.9 je sice zajimavej napad, ale dost pitomej. Bejt tebou radsi se podivam, jestli ten kraval v aute nezpusobuje neco jinyho, treba zpuchrely silentbloky, spatne usazena pricka a podobne. Hluku v kabine by ses taky zbavil, kdybys namontorval 4Q z Garde. Ma to stejnej stalej prevod ale jiny ulozeni.


mne nejde o kravál zozadu, všetko je nové a tiché... ten kravál robí motor vo vysokých otáčkach... proste reve a zbytočne točí okolo 3000 točiek... chcem 2500 a prevodom 3,9 by som to mal dosiahnúť.

to moje auto je 105 užovka, prevodovka nehučí... len je to ročník 83... ročník dobrý na víno, no nedobrý na autá... 5q tam napchám asi obtiažne a netuším a ani si nechcem predstaviť, čo všetko na tom aute budem musieť prerobiť, aby som tam ten 5q napchal...

Autor:  Carlos [ 9.3.10, 02:12 ]
Předmět příspěvku: 

Musel bys vyměnit táhlo řazení, převodovku, a to nejhorší - nádrž a vevařit do příčky karoserie před převodovkou takovej debilitní prolis z eMka.

Autor:  Jonny [ 9.3.10, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

a este teplovodne rury , 4kove ti moze 5q predrat na stranach :sick:

Autor:  MOLSO [ 9.3.10, 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

odkedy motor pri 3000 tak hnusne huci ? :shock: sak to su normalne krasne prevadzkove otačky a motoru je vtedy hej :)

Autor:  ferrari [ 9.3.10, 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

3000 ot je veru tak akurát...randál začína cca pri 3300 ot :wink:

Neviem ale, ja by som to neriešil, bo ak je auto tiché a iba trochu počuť motor, tak to je v poho, Meďoura z toho neurobíš...akurát sa mi to nezdá, žeby to bolo tak tiché...totižto problém kyvnej zadnej nápravy je ten, že je natvrdo uložená prevodovka a jednoducho motor v otáčkach okolo 3300 sa dostane do rezonancie a tieto rezonancie sa prenášajú do karosérie a potom to tak nechutne duní...

Ako Viky píše, riešiť sa to dá iba zástavbou vlečky...

Ps - na 105ku by som nedával SP 3,9...hlavne 2ka a 3ka to pocítia...

Autor:  tomvm [ 9.3.10, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Nauč motor držet okolo tech 3000ot, a on si na ně ''zvykne'' a bude tišší. A semtam ho roztoč na 5000ot, nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej ;) nezapomen že 742 jsou otáčkové motory ;) není to traktor :D

Autor:  ferrari [ 11.3.10, 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

tomvm píše:
nebo si zajed 2km rovinku se 1/2 až 3/4 plynem cca 120 km/h a pak v 90 uvidiš jak bude tichej
No to hej, bo počas tých 2 km trochu ohluchneš :wink: 8)

Autor:  Kristensen [ 11.3.10, 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

převod 3,9 je o cca 12km/h rychlejší než 4,22 a do seriovej 105ky je to blbost, pokud nebydlíš na dně vyschlého jezera

Autor:  ferrari [ 11.3.10, 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Proste medzi prevodom 4,22 a 3,9 je pomer cca 1,08; takže ak pri 3000 ot máš so SP 4,22 rýchlosť 90 km/h; tak so SP 3,9 budeš mať 90*1,08 = 97,2 km/h

Inak ti poviem, včera som jazdil s tatkovou 130tkou (SP 3,9) s motorom 120 (cca 80 000 km, super stav) a teda dynamika biedna...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/