Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Cuknutí před záběrem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=21439
Stránka 1 z 2

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Cuknutí před záběrem

(Neni to sice škodovka, ale na Ford fóru těm autům prd rozuměj, tak píšu sem :D )
Problém: Při uvolňování spojky z polohy na podlaze do polohy, kdy začíná zabírat (ani se nezačnu rozjíždět) mi to cukne. Jako by byla někde vůle mezi motorem a koly. Nejvíc je to znát při rozjíždění a řazení 1-2. Při řazení 4-5 už to v podstatě není znát. Pokud spojku uvolňuju ultra super pomalinku, tahle vůle se pomalinku vymezí a není to znát ale to není řešení. Mohl by to být nějaký silentblok na přední nápravě, nebo silentblok na reakční vzpěře motoru, nebo nefunkční odpružení třecího segmentu spojky... ale nevim. Ještě zkusím, jak se to chová, když budou kola zabržděná, jestli je to na nápravě, nebo někde na drive-line.

P.S. Fávo mi to začalo dělat taky, poloosama to nebylo a všechny silentbloky se zdály v pořádku...

Jo a jezdím ještě se spoustou dalších aut a ta to nedělají, takže v noze to neni :P

Autor:  Matthes [ 10.3.10, 18:04 ]
Předmět příspěvku: 

Neni to nohama? Je fakt ze razeni z 1 na 2 je to citlive, hlavne pri rozjezdu na plnej kotel... Taky mi to obcas cukne. Otazkou zda myslime to same.

EDIT: A kdyz je to i u fava, nedela to treba dvouhmota lamela?

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Firemní žabožrout má natočeno skoro 200 tisíc a nedělá to, i když se snažím. Mámy hNissan to taky nedělá, žádný jiný auto, kromě fáva, kde jsem na to nepřišel a který to začlo dělat a toho Focuse, kterej to dělá od začátku (už jsem se to naučil ovládat i nohama, dřív jsem myslel, že dělám něco blbě) to žádný jiný auto, kromě Transita, kterej objel několikrát zeměkouli a měl vůli snad ve všem, nedělá.

Autor:  Matthes [ 10.3.10, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud soudruzi nechali stejnou/podobnou prevodovku z jednickovy focuse, tak bych mozna rekl ze to je spise vlastnost a opravdu to bude v nohach. Jak rikam, nevim jestli myslime to same cuknuti.

Autor:  slovacek.milos [ 10.3.10, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

ford mezi auty lord :oops:

no kdybys napsal jaký lord to je :roll:


já měl třeba tranzita ten byl tak ko v diferáku že když si sundal nohu z plynu tak se rozdrndal a cukal dopředu dozadu, tam si musel pomalu z plynu vymezit vůli a teprve ubrat, ale drndal statečně a pořád, pak se pojebal věnec a zednící ho roztláčeli

nějaký plynulý rozjezd nehrozil osádka byla zašprajcovaná :evil: a na spánek nikdo nemyslel :shock:

jezdil furt i na autovrakoviště dojel sám :D miloš

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Je to Focus Mk2, rok 2005, 1.6 benzín.

Autor:  Ondras83 [ 10.3.10, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

až to opravíš, tak by mě schválně zajímalo, co to bylo a hlavně, kolik to bude stát 8) :lol:

Autor:  kwiko [ 10.3.10, 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

mozu to byt predne ramena :(
Skus si zobrat taku paku cim zatahujes kolesa, zdvihni jedno predne koleso, zarad rychlost, zamkni volatn, nasad na jenu z matic a snaz sa akoby otocit kolesom. snad ti to pomoze odhalit nejaky zdroj klepotu.

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

má to najeto 57 tisíc, tohle by mělo bejt ok...

Autor:  Jarda S. [ 10.3.10, 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

co třeba silentbloky motoru ? teoreticky to možný je

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to není ani nějaké hlasité klepnutí, prostě je tam někde cítit ta vůle při uvolňování spojky.

Autor:  Bukaj [ 10.3.10, 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

To asi nebude mít náhon na zadek, jako Sierra, či Scorpio, že? V tom případě by to byla vlastnost (kardan, rozvodovka). U mé Dacie to je docela síla :)
Ale u předního náhonu nevim, možná konstrukční vlastnost talíře přítlačáku? (nebo nějaké odpružení spojkové lamely?)

Autor:  Nepér [ 10.3.10, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo Hardyho spojka :) Je to přední náhon, jako fávo. Shodou okolností to dělá favorit taky, tam aspoň můžu laborovat, přehazovat lamely a telefony... Čím nižší kvalt, tím je to znát víc. Myslím, že se sešlápnutou brzdou to nedělá, což by skutečně ukazovalo na spodní silentblok motoru, jenže když na něj při tom cukání koukám, nic neobvyklého nevidím.

Autor:  Kristensen [ 11.3.10, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

někdy to dělaly uvolněné nebo přímo vylítané pružiny záběru z lamely

Autor:  Nepér [ 11.3.10, 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Takže abych zkusil do fáva jinou lamelu?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/