Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Špatně řazení po výměně spojky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=21492
Stránka 1 z 1

Autor:  kdoasi [ 14.3.10, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Špatně řazení po výměně spojky

Zdravím,
při výměně motoru ve Š100 byla původní spojka s pružinama nahrazena novější talířovou. Problém:

Rychlosti vpřed řadit lze (spojka ale zabírá téměř okamžitě u podlahy), zpátečka zařadit nelze (jde to do zubů). Kolík na spojkovém válečku jsem vyšrouboval co nejvíc to lze, ale na situaci to nezměnilo téměř nic (zpátečka při spuštěném motoru stále nelze zařadit).

Spojkové válečky netečou, soustava není zavzdušněná (s minulou spojkou bylo vše v pořádku).

Takže mě napadá, nepatří k talířové spojce jinak dlouhý kolík nebo jiný spojkový váleček?

Autor:  ferrari [ 14.3.10, 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Iný valček iste nie, otázka je, ako je to s tyčkou...a ložisko má akú vôľu?
Inak iné je vypínacie ložisko...ja som to mal naopak - mal som ložisko z tanierovej spojky na pružinovej a mal som tento istý problém...

Autor:  kdoasi [ 14.3.10, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

Vůle ložiska - jak to zjistit, stačí pohledem?
Mělo by tam být původní ložisko (starý motor šel ven, nový dovnitř, nic víc).
Takže motor musí znova ven? To talířové je tlustější?

Autor:  Kristensen [ 14.3.10, 18:53 ]
Předmět příspěvku: 

pokud jsi nevyměnil spojkové ložisko tak motor ven a znova, jinak taky pokud nepodkládáš převodovku tak je potřeba před vymontováním motoru zařadit 3ku aby se pokud možno neohla řadící tyčka.

Autor:  Mig315 [ 14.3.10, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

No kdoasi:k talirove spojce patri jiny kolik a taktez jine lozisko a pokud se nepletu i setrvak je jiny. Viz j. Andrt udrzba skody 120 :shock:

Autor:  Kristensen [ 14.3.10, 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

setrvák ne, pokud má 180ku na to byla i 180 přítlačák s centrálkou a je to zaměnitelný, pak byl i 190ka třípackovej ale těh bych řekl že bylo hodně málo

Autor:  kdoasi [ 14.3.10, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Dobře, díky za radu.

Autor:  ferrari [ 14.3.10, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
setrvák ne, pokud má 180ku na to byla i 180 přítlačák s centrálkou a je to zaměnitelný, pak byl i 190ka třípackovej ale těh bych řekl že bylo hodně málo

Tak predpokladám, že má 190tku a teda vymenený zotrvák...ložisko je 100pro iné, ale neviem, ako je to s ostatkom vypínacieho mechanizmu (to, čo vidíš na prevodovke po vybratí motora, čo hýbe s ložiskom) To si prever...

A jj, prevodovku treba podložiť, resp. podviazť...ale to si azda urobil...

Autor:  darklord [ 14.3.10, 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

treba kuknut do katalogu a porovnat cisla ci su rovnake:
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=16
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=17
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=18

Autor:  kdoasi [ 15.3.10, 00:37 ]
Předmět příspěvku: 

Pěkný přehled. Je tam jiný palec na kolíku a jiné ložisko.

Autor:  john simple [ 16.7.10, 07:02 ]
Předmět příspěvku: 

jen tak pro upřesnění, když spojka zabírá až nahoře, tzn, že vlastně skoro už prokluzuje, mám ten váleček na tyčce zkrátit nebo přídat?
u starého motoru zabírala hned dole, po výměně spíše prokluzuje. Ložisko jsem dal nové, nerad bych, aby odešlo.
u mě je problém, že za sedadlem mám lpg nádrž, tudíž ji budu muset povytáhnout a moc místa na manipulaci s tím válečkem tam nebude,
nemluvě o bezpečnosti, tudíž to chci dělat na jisto a na co nejmenší poet pokusů

Autor:  kdoasi [ 19.7.10, 13:39 ]
Předmět příspěvku: 

Zkrátit.

Autor:  slovacek.milos [ 19.7.10, 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně řazení po výměně spojky

kdoasi píše:
Zdravím,
při výměně motoru ve Š100 byla původní spojka s pružinama nahrazena novější talířovou. Problém:

Rychlosti vpřed řadit lze (spojka ale zabírá téměř okamžitě u podlahy), zpátečka zařadit nelze (jde to do zubů). Kolík na spojkovém válečku jsem vyšrouboval co nejvíc to lze, ale na situaci to nezměnilo téměř nic (zpátečka při spuštěném motoru stále nelze zařadit).

Spojkové válečky netečou, soustava není zavzdušněná (s minulou spojkou bylo vše v pořádku).

Takže mě napadá, nepatří k talířové spojce jinak dlouhý kolík nebo jiný spojkový váleček?



jak jste rvali motor na převodovku ohli jste lamelu bude to škrtat počád miloš

Autor:  john simple [ 19.7.10, 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

kdoasi - zkraceno, uz je to OK

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/