Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Spojka na odchodu?
Chtěl bych poprosit o radu. Poslední dobou mi jde nějak hůře řadit. I když šlápnu na spoku až na podlahu a pouštím pomalu, tak to jde nějak hůře docvaknout. Vždycky to jakoby zadrhne, než tam skočí rychlost. Dnes jsem zkoušel zařadit pár rychlostí ještě než jsem úplně pustil pedál spojky a šlo to lépe. Co to může být? Že by už byla na odchodu spojka? Mám nalítané něco kolem 125 000km. Nevím jestli je spojka původní, jsem bůhví který majitel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.5.10, 17:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
zpátečka přes zuby?...jeslti jo, tak to je spojka...
máš v tom olej?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
21.5.10, 19:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Ano, v převodovce olej je. Na zpátečku to jde přes zuby někdy. Občas to zařechtá zubama. Spojku pustím, šlápnu podruhé a už to jde. Když ale normálně jedu, tak při řazení to jde lehce. ale když už tam má skočit rychlost, tak to jakoby musím rvát na sílu. Jakobych musel něco přetlačit. Předtím to šlo normálně, lehounce. Teď posledních pár měsíců, asi tři to jde takhle špatně. Dnes jsem zkusil, když jsem jel z práce přeřadit rychleji a nacpal jsem tam rychlost, když ještě nebyl pedál spojky úplně nahoře, teda povolený a řadilo to nádherně, asi na dva kvalty. Tak to už asi spojka půjde do kontejneru, že? To budu muset dát ale do servisu, na to si netroufám.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.5.10, 20:09 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
nevim jestli spojka, takhle na dálku se to nahovno poznává...
prosimtě, dyk spojka to nic není...pár šroubů a vyndat poloosy...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
21.5.10, 20:51 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Varoku já podle toho co píšeš nepoznám,jestli je spojka v kopru nebo ne... ta závada má ale svý specifika...Zpátečka tam taky někdy nejde,pokud jí tam rveš,aníž by si úplně zastavil,klidně ti může váznout řazení,vůle v něm dělaj nepřesnosti a tím dochází k tomu,že jí tam zprva nedáš,pustíš spojku,sešlápneš a dáš jí tam v pohodě,to není spojkou,to je i normální,prostě se netrefíš na zuby..Pokud by šla pořád přes zuby,spojka by byla v kopru....Za další,pokud jdou blbě dopředný kvalty děje se to většinou zastudena,málem oleje a nebo taky tím,že synchron už není v kondici a je vymačkanej natolik,že kolo řazené rychlosti už neubrzdí...S vadnou spojkou bys tam nezařadil....za další máš seřízenou spojku?Máš pedály v rovině? Pokud né,tak si je srovnej a pak posuď kde ta spojka zabírá,pokud nahoře na konci,je to její brzskej konec,pokud uprostřed je to paráda...Za další,pokud při sešlápnutí neco drhne nebo se ozývají otáčivé zvuky,je možné,že ložisko si dělá cestu skrze centrální pružinu tlačky,poznáš to tak,že při rozjezdu spojka škube,rozjezd je trhavý,to je další závada spojky....Tak že se nejdříve koukni jak lehce ti jde řadit,vymez všecky vůle,pokud se ti kvrdlá šaltrpáka,seřiď si pedály a pak jdi po spojce...Pokud máš prachy tak si jí klidně dej novou,ale ta musí vydržet 150.000 jako prd...250.000 u slušnýho řidiče
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
21.5.10, 21:54 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
taky bych řešil tůvůli včetně rozříznutí řadící čajtrpáky podle známého obrázku a seštelováním pedálu spojky pět milimetríků nad pedál brzdy,
pokud jde pedál ztuha je spojka již v konešné fázi miloš
|
22.5.10, 06:48 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Děkuji moc za rady. Pedál je zhruba zároveň s pedálem brzdy. Spojka mi zabírá až skoro nahoře, to ale dělala už když jsem auto koupil. Pokud pouštím pedál spojky, tak od plně sešlápnutého pedálu až skoro nahoru se nic neděje, teprve asi 1-1,5cm před horní tedy klidovou polohou pedálu začne spojka zabírat a velmi citlivě. Vůle v řadící páce nemám. u starého fáčka mi lítala o 10cm na strany i při vyřazené rychlosti. Tady je téměř bez vůle. Prostě jedu, sešlápnu pedál spojky, řadím. Normálně jde docela lehce, ale když už to má zapadnout do zubů ozubeného kola, tak to jde strašně ztuha. Dělá to hlavně na 3ku. Občas i na 1lu, ale nejvíce na tu 3ku. Né ale u studeného motoru, ale právě u teplého.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.5.10, 20:20 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
varok píše: Děkuji moc za rady. Pedál je zhruba zároveň s pedálem brzdy. Spojka mi zabírá až skoro nahoře, to ale dělala už když jsem auto koupil. Pokud pouštím pedál spojky, tak od plně sešlápnutého pedálu až skoro nahoru se nic neděje, teprve asi 1-1,5cm před horní tedy klidovou polohou pedálu začne spojka zabírat a velmi citlivě. Vůle v řadící páce nemám. u starého fáčka mi lítala o 10cm na strany i při vyřazené rychlosti. Tady je téměř bez vůle. Prostě jedu, sešlápnu pedál spojky, řadím. Normálně jde docela lehce, ale když už to má zapadnout do zubů ozubeného kola, tak to jde strašně ztuha. Dělá to hlavně na 3ku. Občas i na 1lu, ale nejvíce na tu 3ku. Né ale u studeného motoru, ale právě u teplého.
pokud ti spojka neklouže, jde zlehka a hned vypíná jak píšeš tak ji máš jak novou, jestli máš troku peněz zajdi do peugeot a kupolej do převodovky shell se specifikací GL4+, stojí tam 2OO litr, mohlo byse to zlepšit, miloš
|
23.5.10, 07:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Teď tam mám olej PP80 od Carline, tak nevím, jestli je to dobrá značka nebo ne. Původně jsem tam měl PP90, ale v obchodě mi říkali, že je na fáčko moc hustý, že mám dát raději 80ku. Zase tak prachatý nejsem, abych dal za olej do převodovky tolik peněz. Pedál je skoro v rovině s brzdovým, řadící páka vůle nemá. Prostě to jde v pohodě řadit, jen když dávám 3ku a někdy jedničku, tak než tam zapadne rychlost, tak to musím tlačit jakoby nasílu, než tam spadne.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.5.10, 11:06 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
80tka je taky hustá, dej tam 75W...na značce nezáleží
lanko spojky zkus trošku povolit, mělo by to začít zabírat níž
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
23.5.10, 17:31 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já jsem auto právě koupil už s tak domrvenou spojkou. Felda po tatíkovi i fáčko co jsem měl kdysy zabíralo krásně už od spoda a po celou dráhu pedálu spojky. Tady to fáčko co mám teď prostě šlápnu na podlahu, pouštím a celou dobu nic. Až je skoro nahoře, tak nejednou rychle zabere, asi na 1-1,5cm dráhy. Už jsem si na to ale zvykl. Ptal jsem se i proto, protože jsem byl nedávno v servisu, aby mi zjistili, co mi mlátí v předu na nápravě. Tak mi i řekli ať nastartuji motor, zařadím 1 a pomalu pouštím spojku. Byl jsem nahoře na zvedáku. Když jsem ji pomalu pouštěl, tak mi začala spojka v určité chvíli hrozně ječet.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.5.10, 16:48 |
|
|
KuBiSaK
Příspěvky: 147 Bydliště: Moravskoslezsky kraj - Havířov
|
Podrazuj s meziplynem a mas po starostech
_________________ Skoda Rapid 136 rv.89
|
16.6.10, 14:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Nemám přece PV3S Občas to u fáčka dělám, ale není to poctivý meziplyn. A myslím, že polovina co to tady píše taky nedává.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.6.10, 17:45 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no, na favorite medziplyn si predstavit neviem. zakazdym ked som s tym autom siel tak proste reakcie na plyn mi prisli strasne nevyspytatelne. ale je tiez mozne ze to je o zvyku, zo skodovkou davam medziplyn podla toho co momentalne za volantom robim... pokial idem dedko style tak na medziplyn nieje dovod, ale ak sa potrebujem dostat do prace za polovicu casu na to bezne potrebnu tak ano, s kazdym podradenim to kopem cez medziplyn.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
16.6.10, 17:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já to psal, protože jsem viděl pár puberťáků, kteří tvrdí že řadí s meziplynem, ale ani neví co to je. Na vojně jsem se naučil, že poctivý meziplyn je: sešlápnout spojku, vyřadit do neutrálu, povolit spojku, přidat trošku plynu, sešlápnout spojku, zařadit určitý převodový stupeň, povolit spojku. Ti puberťáci většínou jedou např. na trojku, sešlápnou spojku, přidají plyn a povolí spojku. Já to tak občas taky tak dělám, ale s meziplynem to nemá nic společného.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.6.10, 09:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|