Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 4.12.24, 09:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Spojka na odchodu? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Spojka na odchodu?
Chtěl bych poprosit o radu. Poslední dobou mi jde nějak hůře řadit. I když šlápnu na spoku až na podlahu a pouštím pomalu, tak to jde nějak hůře docvaknout. Vždycky to jakoby zadrhne, než tam skočí rychlost. Dnes jsem zkoušel zařadit pár rychlostí ještě než jsem úplně pustil pedál spojky a šlo to lépe. Co to může být? Že by už byla na odchodu spojka? Mám nalítané něco kolem 125 000km. Nevím jestli je spojka původní, jsem bůhví který majitel.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.5.10, 17:49
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
zpátečka přes zuby?...jeslti jo, tak to je spojka...

máš v tom olej? :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


21.5.10, 19:00
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ano, v převodovce olej je. Na zpátečku to jde přes zuby někdy. Občas to zařechtá zubama. Spojku pustím, šlápnu podruhé a už to jde. Když ale normálně jedu, tak při řazení to jde lehce. ale když už tam má skočit rychlost, tak to jakoby musím rvát na sílu. Jakobych musel něco přetlačit. Předtím to šlo normálně, lehounce. Teď posledních pár měsíců, asi tři to jde takhle špatně. Dnes jsem zkusil, když jsem jel z práce přeřadit rychleji a nacpal jsem tam rychlost, když ještě nebyl pedál spojky úplně nahoře, teda povolený a řadilo to nádherně, asi na dva kvalty. Tak to už asi spojka půjde do kontejneru, že? To budu muset dát ale do servisu, na to si netroufám.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.5.10, 20:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
nevim jestli spojka, takhle na dálku se to nahovno poznává...

prosimtě, dyk spojka to nic není...pár šroubů a vyndat poloosy... :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


21.5.10, 20:51
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Varoku já podle toho co píšeš nepoznám,jestli je spojka v kopru nebo ne... ta závada má ale svý specifika...Zpátečka tam taky někdy nejde,pokud jí tam rveš,aníž by si úplně zastavil,klidně ti může váznout řazení,vůle v něm dělaj nepřesnosti a tím dochází k tomu,že jí tam zprva nedáš,pustíš spojku,sešlápneš a dáš jí tam v pohodě,to není spojkou,to je i normální,prostě se netrefíš na zuby..Pokud by šla pořád přes zuby,spojka by byla v kopru....Za další,pokud jdou blbě dopředný kvalty děje se to většinou zastudena,málem oleje a nebo taky tím,že synchron už není v kondici a je vymačkanej natolik,že kolo řazené rychlosti už neubrzdí...S vadnou spojkou bys tam nezařadil....za další máš seřízenou spojku?Máš pedály v rovině? Pokud né,tak si je srovnej a pak posuď kde ta spojka zabírá,pokud nahoře na konci,je to její brzskej konec,pokud uprostřed je to paráda...Za další,pokud při sešlápnutí neco drhne nebo se ozývají otáčivé zvuky,je možné,že ložisko si dělá cestu skrze centrální pružinu tlačky,poznáš to tak,že při rozjezdu spojka škube,rozjezd je trhavý,to je další závada spojky....Tak že se nejdříve koukni jak lehce ti jde řadit,vymez všecky vůle,pokud se ti kvrdlá šaltrpáka,seřiď si pedály a pak jdi po spojce...Pokud máš prachy tak si jí klidně dej novou,ale ta musí vydržet 150.000 jako prd...250.000 u slušnýho řidiče :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


21.5.10, 21:54
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
taky bych řešil tůvůli včetně rozříznutí řadící čajtrpáky podle známého obrázku a seštelováním pedálu spojky pět milimetríků nad pedál brzdy,

pokud jde pedál ztuha je spojka již v konešné fázi miloš


22.5.10, 06:48
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Děkuji moc za rady. Pedál je zhruba zároveň s pedálem brzdy. Spojka mi zabírá až skoro nahoře, to ale dělala už když jsem auto koupil. Pokud pouštím pedál spojky, tak od plně sešlápnutého pedálu až skoro nahoru se nic neděje, teprve asi 1-1,5cm před horní tedy klidovou polohou pedálu začne spojka zabírat a velmi citlivě. Vůle v řadící páce nemám. u starého fáčka mi lítala o 10cm na strany i při vyřazené rychlosti. Tady je téměř bez vůle. Prostě jedu, sešlápnu pedál spojky, řadím. Normálně jde docela lehce, ale když už to má zapadnout do zubů ozubeného kola, tak to jde strašně ztuha. Dělá to hlavně na 3ku. Občas i na 1lu, ale nejvíce na tu 3ku. Né ale u studeného motoru, ale právě u teplého.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.5.10, 20:20
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
varok píše:
Děkuji moc za rady. Pedál je zhruba zároveň s pedálem brzdy. Spojka mi zabírá až skoro nahoře, to ale dělala už když jsem auto koupil. Pokud pouštím pedál spojky, tak od plně sešlápnutého pedálu až skoro nahoru se nic neděje, teprve asi 1-1,5cm před horní tedy klidovou polohou pedálu začne spojka zabírat a velmi citlivě. Vůle v řadící páce nemám. u starého fáčka mi lítala o 10cm na strany i při vyřazené rychlosti. Tady je téměř bez vůle. Prostě jedu, sešlápnu pedál spojky, řadím. Normálně jde docela lehce, ale když už to má zapadnout do zubů ozubeného kola, tak to jde strašně ztuha. Dělá to hlavně na 3ku. Občas i na 1lu, ale nejvíce na tu 3ku. Né ale u studeného motoru, ale právě u teplého.



pokud ti spojka neklouže, jde zlehka a hned vypíná jak píšeš tak ji máš jak novou, jestli máš troku peněz zajdi do peugeot a kupolej do převodovky shell se specifikací GL4+, stojí tam 2OO litr, mohlo byse to zlepšit, miloš


23.5.10, 07:45
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Teď tam mám olej PP80 od Carline, tak nevím, jestli je to dobrá značka nebo ne. Původně jsem tam měl PP90, ale v obchodě mi říkali, že je na fáčko moc hustý, že mám dát raději 80ku. Zase tak prachatý nejsem, abych dal za olej do převodovky tolik peněz. Pedál je skoro v rovině s brzdovým, řadící páka vůle nemá. Prostě to jde v pohodě řadit, jen když dávám 3ku a někdy jedničku, tak než tam zapadne rychlost, tak to musím tlačit jakoby nasílu, než tam spadne.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.5.10, 11:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
80tka je taky hustá, dej tam 75W...na značce nezáleží

lanko spojky zkus trošku povolit, mělo by to začít zabírat níž

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


23.5.10, 17:31
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já jsem auto právě koupil už s tak domrvenou spojkou. Felda po tatíkovi i fáčko co jsem měl kdysy zabíralo krásně už od spoda a po celou dráhu pedálu spojky. Tady to fáčko co mám teď prostě šlápnu na podlahu, pouštím a celou dobu nic. Až je skoro nahoře, tak nejednou rychle zabere, asi na 1-1,5cm dráhy. Už jsem si na to ale zvykl. Ptal jsem se i proto, protože jsem byl nedávno v servisu, aby mi zjistili, co mi mlátí v předu na nápravě. Tak mi i řekli ať nastartuji motor, zařadím 1 a pomalu pouštím spojku. Byl jsem nahoře na zvedáku. Když jsem ji pomalu pouštěl, tak mi začala spojka v určité chvíli hrozně ječet.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.5.10, 16:48
Profil

Příspěvky: 147
Bydliště: Moravskoslezsky kraj - Havířov
Příspěvek 
Podrazuj s meziplynem a mas po starostech :lol:

_________________
Skoda Rapid 136 rv.89


16.6.10, 14:33
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Nemám přece PV3S :D Občas to u fáčka dělám, ale není to poctivý meziplyn. A myslím, že polovina co to tady píše taky nedává.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.6.10, 17:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
no, na favorite medziplyn si predstavit neviem. zakazdym ked som s tym autom siel tak proste reakcie na plyn mi prisli strasne nevyspytatelne. ale je tiez mozne ze to je o zvyku, zo skodovkou davam medziplyn podla toho co momentalne za volantom robim... pokial idem dedko style tak na medziplyn nieje dovod, ale ak sa potrebujem dostat do prace za polovicu casu na to bezne potrebnu tak ano, s kazdym podradenim to kopem cez medziplyn.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.6.10, 17:52
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já to psal, protože jsem viděl pár puberťáků, kteří tvrdí že řadí s meziplynem, ale ani neví co to je. Na vojně jsem se naučil, že poctivý meziplyn je: sešlápnout spojku, vyřadit do neutrálu, povolit spojku, přidat trošku plynu, sešlápnout spojku, zařadit určitý převodový stupeň, povolit spojku. Ti puberťáci většínou jedou např. na trojku, sešlápnou spojku, přidají plyn a povolí spojku. Já to tak občas taky tak dělám, ale s meziplynem to nemá nic společného.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.6.10, 09:16
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz