Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Ručička tachometru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=22796
Stránka 1 z 1

Autor:  Doc [ 17.6.10, 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Ručička tachometru

Zdravím,
mám takový jeden dotaz, už se mi to stalo loni, ale trvalo jen nějakou krátkou dobu (cca měsíc), a pak to přestalo a objevilo se to až teď. Ručička tachometru se v určitém rozmezí (50-70 kmh) trošku rozkmitá, v ostatním rozmezí je klidná. Nevíte, v čem může být zádrhel? Tachometr, náhon??

Jinak mám Felici rv 97
Díky předem za názory...

Autor:  varok [ 17.6.10, 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to dělá taky, ale od 0 do asi 60km a pak se uklidní. Mám koupený nový náhon, ale ještě nebyl čas na výměnu.

Autor:  werty [ 17.6.10, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

varok: Pokud jde o samotný náhon tak jen pouze jeho výměna je k ničemu a většinou nepomůže. Nejčastější problém bývá v ložisku náhonu tedy v tomto http://skoda.autodoplnky.cz/skoda-favor ... -s39325484

Jde tam o to že 4hran lanka který zapadá do ložiska náhonu je opotřebený stejně jako samotný 4hran v ložisku tudíž tam vznikne vůle která se projeví právě klepáním ručičky při menších rychlostech. A mimochodem ještě malá rada... Klepání také způsobuje přílišné utažení náhonu (Favorit) ve spojení náhon a tachometr. Ale primární problém bývá nejčastěji právě vtom první případě.

Autor:  varok [ 19.6.10, 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

werty: to jsem nevěděl. Myslel jsem, že už je špatný ten bovden, že je asi přidřene lanko. Takže mám ještě koupit ten mezikus s kolečkem, který je přišroubovaný na převodovce a do kterého je pak zašroubován bovden? Tak mockrát děkji za radu. Vyzkouším. Mě právě při rychlosti od 0 do asi nějakých 50-60 km/h hrozně skáče ručička tachometru, a nad asi těch 60km/h se to už uklidní a jede v pohodě.

Autor:  werty [ 19.6.10, 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

varok: Podle toho jak to popisuješ tak to opravdu vypadá na to ložisko. Ale napřed to zkus raději omrknout aby jsi ho nekupoval zbytečně. Demontuj ložisko i náhon v jednom celku a pak náhon od ložiska odšroubuj a podívej se jak je na tom ten 4hran v ložisku... musí mít jasně zřetelné hrany a lanko náhonu do něj musí těsně zapadat. Jak v něm bude mít lanko jen trochu vůli je to problém a ten právě způsobuje kmitání o kterém jsi psal. On přidřený náhon to může být také ne že ne... Ale s tím jsem se setkal jen v minimu případů... většinou byl problém právě v tom spojení ložisko - náhon. :wink:

Autor:  21lucas [ 19.6.10, 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

u nas to delalo pridrene lanko i kdyz ten 4 hran taky nebyl nejlepsi opravilo to trochu epoxidoveho tmelu a zasroubovani lanka zpatky

Autor:  varok [ 19.6.10, 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Vím, že se už dnes vyrábí na fáčka bovdeny s nějakým plastem uvnitř, takže přidření lanka moc nehrozí. Po dlouhé době by ale teoreticky mohlo dojít k opotřebení toho plastu uvnitř bovdenu a lanko se bude zasekávat. Zkusím zkontrolovat ten bovden i ten mezikus s ozubeným kolečkem mezi bovdenem a převodovkou a uvidím. Děkuji za rady.

Autor:  Doc [ 14.8.10, 14:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj a díky za rady, vyměnil jsem jak náhon tachometru tak i samotné ložisko náhonu. ALe opět se projevuje třepání ručičky tachometru. Je zvláštní, že se to projevuje jen v rozmezí 10 kmh (dříve 50 - 60 kmh) před výměnou i po výměně mezi 30 - 40 kmh.
Ručička se roztřepe, ale pak mimo tuto oblast je v pohodě. Napadlo, jestli nemůže být ještě něco v samotném tachometru?

Díky předem za rady

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/