Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
quattro-torsen a odpojení zadní nápravy s ruční brzdou? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | stepan [ 19.1.06, 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Nejlépe technická knihovna a hledat v kategorii Převody motorových vozidel, Pohon motorových vozidel. Něco teď v poslední době vydal ing. Vlk (tituly si přesně nepamatuji, má jich víc). |
Autor: | stepan [ 19.1.06, 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Nejlépe technická knihovna a hledat v kategorii Převody motorových vozidel, Pohon motorových vozidel. Něco teď v poslední době vydal ing. Vlk (tituly si přesně nepamatuji, má jich víc). koukni na www.audiclub.cz , tam mas spoustu studijniho materialu a muzes se na cokoliv zeptat... |
Autor: | vana [ 2.2.06, 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: quattro-torsen a odpojení zadní nápravy s ruční brzdou? |
Torsen se pri zatazeni rucni brzdy neodpojuje, ale pokud vyslapnes spojku, dovoli bez problemu vzajemny rozdil otacek prednia zadni napravy. Torse je prvek citlivy na tocivy moment (TORque SENsive), pri vyslapnuti spojky neni pohon prakticky zadnymi momenty zatizeny |
Autor: | Kybergreg [ 20.2.06, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nějaké povídání o čtyřkolkách teď vyšlo na Tipcars, tak se kdyžtak můžeš podívat. Je tam i jednoduchý obrázkový popis, jak fachá Torsen: http://www.tipcars.com/applications/mag ... no&Lang=cz |
Autor: | patrik-hp [ 24.6.06, 19:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čtyřkolka měla minimálně tři diferáky.Tak že ten prostřední-mezinápravový vlastně už principielně rozpojuje zadek od předku.Odlišuje prokluz a blokaci. To je smyslem diferenciálu.To je ta diference.Tak že logika věci je,že pokud zabrzdíš ruční brzdou a to i při plynu,tak nejspíš se kola zastaví a motor je nebude roztáčet,nebudou přemáhat ten odpor.Nehledě na to,že ruční brzda je mechanická a není nic,co by jí odblokovalo.To bys pak musel zablokovat ten mezainápravák EDS a brzdil tim padem i předek ale jen částečně a i motor.Ale jestli máš nějakej vynález jako třeba Haldex tak tam jsou dva diferáky a třetí je spojka haldex.To právě k vuli tomu,že se dnes objevují všelijaký stabilizáční jednotky ESP atd. Ta je informována,pokud zatáhneš ručku,že má odpojit zadní nápravu.Tak že zadek zabrzdí,ale předek stále funguje.Pouze v případě poruchy signálu ručky nedojde k vypnutí náhonu na všechna kola a tak asi brzdíš a pálíš obložení.Při vadnym spínači brzd.pedálu nefunguje náhon všech kol.Takhle o haldexu. Ta tvoje čtyřkružka nevim.Zkus se optat v servisu Audi.Schválně,zda-li ten princip popíší.Od toho jsou placení to vědět na opravy těchto vymožeností....to všechno samozřejmě při plynu a né vypnuté spojce |
Autor: | moose [ 24.6.06, 23:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
patrik-hp : torsen ti dává sílu tam, kde je největší odpor, tudíž když bych zabrzdil ručkou, a nedal spojku, pujde na zadek ještě více síly než na předek, protože si torsen bude myslet, že předkem jakoby stojíš na ledu... nyní mam jinou otázku.... koukněte se na tohle video : http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=x+drive je to srovnání Quattra vs Xdrive - quattro se zde chová zcela divně, komunikační centrum na to odepsalo, že to ani není technicky možné, a že tato audi není 4kolka- a že to je zřejmě asi asi jedna z A8, které mají od Audi experience, odstříhnutý přední náhon, aby mohli zákazníkům ukazovat rozdíl mezi Quattro a zadokolkou.... pak je tu jeden názor dle fyziky... ale nevím nevím... a to tento : Finta je v tom, že se nejedná o 75 % maximálního udávaného momentu, který je motor schopen "vyprodukovat", ale o konkrétní toč. moment, který v dané chvíli za daných podmínek lze přes kola přenést na cestu -> na sněhu to bude jen zlomek toho maximálního, žádné stovky Nm... Pro lepší pochopení ber těch 25:75 spíš tak, že na druhou nápravu s lepší adhezí působí 3x větší krouťák, než je schopna přenést náprava s horší adhezí. Pokud je hodně odlehčená nebo na ledě, přenesitelný moment je "skoro nula". Moment na té druhé nápravě s dobrou adhezí pak bude 3x "skoro nula", což může být pořád málo na to, aby se auto dalo do pohybu. (celá diskuze na toto téma zde : http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=333716#333716 ) co myslíte ? |
Autor: | Jiří Čech [ 25.6.06, 09:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, s tím Torsenem nemáš pravdu, je to samosvorný diferenciál se všemi ctnostmi i necnostmi, prostě se stále snaží určitou část momentu přenášet na obě strany, ale nikdy nejde o 50:50 - to platí jenom při jízdě po pevném povrchu rovně. Tedy na zadek půjde jenom tolik momentu, kolik udává svornost... Zabrzdíš-li zadní nápravu, témeř celý moment jde na nápravu přední, dojde totiiž k velké mechanické ztrátě v soukolí Torsenu, tedy toto řešení není pro jízdu vhodné. Pořád nechápu, proč chce někdoi jezdit do zatáček na ruční brzdu, pokud vím, tak se ručkou jenom trhne, aby se auto postavilo více na štorc a zbytek je otázka plynu a volantu... Už jsem zde jednou pasl, že je diferenciál "opřený" o motor, tedy pokud je motor v tahu, chová se 4x4 jinak, než když vyšlápnu spojku, výaznější rozdíl je v případě osazení samosvornými diferenciály... |
Autor: | patrik-hp [ 25.6.06, 12:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pan Čech má pravdu. Moose proč by měli dělat automobil,kterej se přetlačuje s parkovací brzdou,i když budu stát v tomto případě při tvých zjištěních jak si někde v Audi komentáři vyčetl.Použij trocha selskýho rozumu,je nejlepší,alespoň se do toho tolik nezamotáš.Proč...Tak to něco odpojí ten jejich zlepšovák.Dyť to by pak nevim jo,ale ti fricové by se asi v tom konstruktérskym kanclu pak dohodli špatně.A prostě podle tebe by za jízdy ruční brzda nefungovala.Jo i to je klidně možný.Ale když v týhle době současně vyrábějí a montují haldex,kterej ten zadek odpojuje od kroutáku motoru tou spojkou,tak mi řekni,kde ti soudruzi z Ingolstatu udělali chybu.6e by šli opačnym směrem ve vývoji. A takový auto bych nechtěl.Někdy ti totiž ruční brzda zachrání život,a s touhle koncepcí ručka jen při stání.... tu mají tak obytný přívěsy.Hele nevím....zeptej se a lajcky se nedomnívej ,ostatně už toho máš o tom naštudováno asi dost a třeba se stáváš profíkem,tak to použij na ty v tom servisu Audi ....mimochodem Audi je průkopníkem čtyřkolek.Ta automobilka udělala jak jistě víme jedno z nejsilnějších rallyovejch speciálů a když sem to viděl v mládí jako malej kluk,jak to trhalo asfalt někde támhle u Debře u Ml.Boleslavi v roce 1984-85 nevím,tak to jsem nechápal a proto mě to stále drží u aut.Dnešní WRC jsou slabej odvar.Voheň z vejfuku a 540 kobil na tu dobu,to bylo nejmasivnější představení adrenalinu.Chinotto-Radeli,italští machři nebo Němec Walter Röhl, doslova kosmonaut a né pilot auta.Na šotolině to zrchlovalo a jelo jako formule jedna v tý době na asfaltu!.....Ale...Ale neříkej mi,že by ti němci šlápli tak vedle..... Ale jak někdy docela často v servisu zjištuju...ani bych se nedivil? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |