Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Rychlejší převodovka do Š100
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23268
Stránka 1 z 1

Autor:  kdoasi [ 29.7.10, 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Rychlejší převodovka do Š100

Zdravím,
mám ve Škodě 100 klasickou převodovku 4q 4,44 a silnější motor. Rád bych převodovku víc do rychla (95% času je tam 4. rychlost a motor zbytečně v otáčkách). Jak to pořešit?

a) 5-rychlostní převodovku na "kyvku" - dělal to někdo? (Google nepomohl) - co všechno nestandardního se musí vyřešit? Například jak je to s tělesem topení, jestli pasuje vyříznutý tunel ze Š125, atd...

b) Lze vyměnit stálý převod ve stávající skříni? Někde jsem četl, že ne (musí se navařit jiné ozubené kolo - "hruška" - což je podle mě blbost a nemůže to vydržet, ale jenom teoretizuju).

Co byste mi poradili?

Autor:  Carlos [ 29.7.10, 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Buď vyměnit za 4q 4,22 což je nejjednodušší. Nebo zástavba 5q. Ta je jednodušší než do užovky, neboť jen pomocí rovných plechů rozšíříš tunel hned před zadníma sedačkama a upravíš táhlo řazení, pokud vím. Tady na TW má Veteranista ve stovce 5q, tak jeho se zeptat, či pohledat. :wink:

Autor:  darklord [ 29.7.10, 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

daj tam normalnu 4q z uzovky po roku 79 pripadne Mkovu 4q (nemal by byt ziadny zavazny problem), budfes mat staly predvod 4.22 a nemusis nic rozoberat. Alebo zozen 120LE, a budes mat 4q sp stalym prevodom 3.9

PS:aktualnu prevodovku by som potom odkupil :)

Autor:  Veteranista [ 29.7.10, 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

No je sice pravda, že já mám v5q ve stovce, ale do auta ho dával autorizovaný servis Škoda, nejspíše v roku 1990, dneska možná v rámci přípravy na sraz budu mět auto na zvedáku, tak kdyžtak vyfotím.

Autor:  Carlos [ 29.7.10, 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Veteranista: A také spíš pohled zevnitř, tam je úprava patrná také, ne?

Autor:  Veteranista [ 29.7.10, 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

No abych řekl pravdu, tak já nevím, jsem gumu z tunelu v autě nesundával zatím, nebylo to nutné, tak jsem ji tak nechal, abych ji nepoškodil.

Autor:  kdoasi [ 29.7.10, 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

Veteranista: Kdybys to nafotil, byl bych ti vděčen.

darklord: 4q 4,22 tam dávat nebudu, rozdíl je neznatelný. A 120LE je nesehnatelná. Ale jestli ji máš v garáži, tak se určitě nějak domluvíme :D

Autor:  Carlos [ 29.7.10, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím na kolik jsou si 722 a 990 podobné, ale myslím pro představu dobré.

Autor:  ventYl [ 29.7.10, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
daj tam normalnu 4q z uzovky po roku 79 pripadne Mkovu 4q (nemal by byt ziadny zavazny problem), budfes mat staly predvod 4.22 a nemusis nic rozoberat. Alebo zozen 120LE, a budes mat 4q sp stalym prevodom 3.9

PS:aktualnu prevodovku by som potom odkupil :)


pozor, nie vsetky kilove prevodovky maju spinac na spiatocky! ma ich pokial viem iba posledny rocnik, alebo posledna seria.

Autor:  darklord [ 29.7.10, 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl: a aky je problem? u neho sa nic nezmeni kedze uzovkove a Mkove cidlo maju, a ja keby som tu prevodovku chcel tak z nej beztak pouzijem iba kolecka.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/