Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Nejdou zařadit přední rychlosti 
Autor Zpráva

Příspěvky: 22
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm, okr. Vsetín
Příspěvek Nejdou zařadit přední rychlosti
Ahoj,

na 5q řeším problém s předními rychlostmi, nejdou zařadit. Jelikož to byla celkova renovace, tak od začátku byly mírné problémy. Nevím zda spolu souvisí, tak je zmíním všechny. Po nasazení motoru na převodovku s novou spojkou se ukázalo, že při běžícím motoru nelze zařadit. Že palec ve válečku není dost dlouhý na to, aby ji vypínal. Mechanik to vyřešil navářkou a prodloužením palce. Poté se zdálo že je vše v pořádku, akorát zpátečka šla špatně zařadit. Takto auto najelo 250 km. Dnes jsem uslyšel mírné prasknutí, jako když kamínek lízne blatník ze zadní části auta. Poté jsem nemohl nejdříve zařadit 3, poté ani 1.

Táhlem si myslím že to být nemůže, kdyby se vysmeklo, nepůjdou řadit zadní rychlosti pokud se nemýlím. Měli by jste rady a tipy na problém než se do toho pustím?

Předem díky

_________________
Škoda Rapid 136 rv. 1989


7.8.10, 17:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
Mno, to vypadá na novou rozborku převodky. Páč jestli ji dával do kupy mechanik, který použil zřejmě použil špatnou vypínací páku spojky (ze spojky s vinutýma pružinama) tak pak kdoví co natropil v převodovce. Ale nejspíše to vypadá na špatně poskládaný mechanimus řazení v převodovce, možná je tam zapomenutý (vypadnutý - křupnutí) některý kolíček u řadící vidličky.

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


8.8.10, 06:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No jestli dolni rada jde tak to bude fakt neco v prevodovce... jeste muzes mrknout dole na tahlo ale moc tomu nedavam. Bo reklamace.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.8.10, 08:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Jestli jdou radit zadni rychlosti a predni ne, spis bych to videl na tahlo, protoze spatny sesazeni uvnitr by spis zpusobilo nemoznost zaradit nekterou tycku, tzn, 1+2, 3+4 nebo 5+R, ale 1+3+5 vs. 2+4+R spis ukazuje na tahlo, nebo proste praskla kulicka v konzoli.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.8.10, 09:17
Profil ICQ YIM
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
A nemůže být ještě nějak pěkně poohýbaný ten jak já tomu říkám "had" - řadící výstupní tyčka z převodovky... že se vevnitř zaklesne jen do určitých osazení v řadících tyčích a pak některé kvalty nejdou zařadit

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


8.8.10, 09:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Ten blbec muze i prasknout, ale to pak nejde nic. Kazdopadne, tezko to muze bejt krom toho palce neco vevnitr, protoze tam jsou kvalty jinak rozdeleny nez na predni a zadni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.8.10, 09:22
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 22
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm, okr. Vsetín
Příspěvek 
Hmm Hmm tak to se asi mechanik bude mít náramně co dělat :) , díky za rady, zběžně kouknu na táhlo..ale nečekám že to bude tím..co jsem se dozvěděl mu budu tlumočit :wink:

_________________
Škoda Rapid 136 rv. 1989


8.8.10, 11:32
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Nebude posunutá, nebo volná konzola řadicí páky?


8.8.10, 12:38
Profil
Dezertér 2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8497
Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
Příspěvek 
Možné je vše,ale to by nemělo zapříčinit zamezení řazení předních rychlostí... to by spíš zaseklo zadní ne?

_________________
V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!

RAPID 130 POWER FOREVER!!!

Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.

Karoserie COUPE je mým osudem!


8.8.10, 12:52
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No to by zalezelo na kterou stranu by byla posunuta :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.8.10, 13:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
venda píše:
Nebude posunutá, nebo volná konzola řadicí páky?

Taky si myslím, že to bude buď toto, nebo rozpadlá klec/hodně opotřebovaná kost, případně ohlá tyčka, neboještě že by táhlo (klec/kost) do něčeho naráželo pod nádrží.

Jaká je vůle v řadicí páce?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


8.8.10, 22:53
Profil ICQ

Příspěvky: 22
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm, okr. Vsetín
Příspěvek 
Vůle v řadící páce? Co si pamatuju tak s těmihle převodovkami se vždy rychlosti lovily - šaltrpáka byla volná, až padla rychlost tak to člověk poznal, mohl by jsi tu vůli popsat blíž?

_________________
Škoda Rapid 136 rv. 1989


15.8.10, 12:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
No, v optimálním případě by při jemném pohybu pákou do jakéhokoli směru neměla být cítit žádná vůle.
Většinou je ale kulisa v takovém stavu, že cítíš jemnou vůli v kloubu páky (cca max 1cm kterýmkoli směrem na hlavici řadicí páky) - ta je způsobena opotřebením plastové kuličky v kloubu kulisy. V nejhorším pčípadě může dojít k úplné destrukci kuličky a jejímu vydrolení z kulisy - potom je znát velká vůle, doprovázená klepáním kovu o kov v krajních mezích vůle a neschopnost zařadit krajní rychlosti. Toto se nestane u starších kulis 1000MB a 100/110, kde kulička je kovová a je nedílnou součástí páky.

Další vůle v řazení může vzniknout ve spoji kulisy řazení a táhla - pokud necítíš vůli v kulise a po odklopení plastového krytu vzadu na tunelu se táhlo při kývání pákou do stran (zleva do prava) nehýbe, nebo se hýbe s velkou vůlí, zatímco při pohybech pákou dopředu a dozadu je vůle minimální, potom jsou uvolněny matice spoje táhla a kulisy, nebo se rozsypalo gumové lůžko tohoto spoje. Při této závadě hrozí vypadnutí táhla ze spojení s kulisou, což je, zvláště při předjíždění, docela nepříjemné :)

Poslední podstatná vůle v řazení se vyskytuje v kleci/kosti (dle modelu) řazení.
V kleci se mohou jednak opotřebit gumová lůžka (vůle a chrastění), případně se klec může rozpadnout zcela (opět dojde k znemožnění řazení). Kost je oproti kleci relativně bezporuchová, jen pokud je příliš vymačkána, zhorší se přesnost řazení (opět vůle). Gumokovová kost se nerozpadne (pozor jen na plastové repliky - neplní účel silentbloku - chrastí a hrozí i jejich rozlomení - ruce pryč od nich).

Dále může vzniknout vůle při povolení šroubů M6, kterými je konzole řazení přichycena k tunelu - dojde k posunutí kulisy a neschopnosti zařadit všechny přední, nebo naopak zadní rychlosti.

Většinou je vůle v řazení kombinací několika dílčích vůlí, řadicí páka a táhla bez vůlí zaručí pohodlné a velmi přesné zařazení rychlosti v převodovce. ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


26.8.10, 12:05
Profil ICQ

Příspěvky: 22
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm, okr. Vsetín
Příspěvek 
Vůle v řazení není, řadící páka se pohybuje jen s vyvinutím mírné síly, jedině ve směru "do boku k řidiči" asi 1cm lze pákou pohybovat snadněji než na ostatní strany.

_________________
Škoda Rapid 136 rv. 1989


26.8.10, 12:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Ona je tam pružina, která drží páku ve středové poloze, zkus zkontrolovat, zda i malé pohyby pákou mají vliv na pohyb táhla pod deklem na tunelu - to je to nejsnazší, co můžeš udělat, abys vyloučil případné vůle v kulise...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


26.8.10, 12:37
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz