Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Nejdou zařadit přední rychlosti
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23352
Stránka 1 z 3

Autor:  Kudrnatej [ 7.8.10, 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Nejdou zařadit přední rychlosti

Ahoj,

na 5q řeším problém s předními rychlostmi, nejdou zařadit. Jelikož to byla celkova renovace, tak od začátku byly mírné problémy. Nevím zda spolu souvisí, tak je zmíním všechny. Po nasazení motoru na převodovku s novou spojkou se ukázalo, že při běžícím motoru nelze zařadit. Že palec ve válečku není dost dlouhý na to, aby ji vypínal. Mechanik to vyřešil navářkou a prodloužením palce. Poté se zdálo že je vše v pořádku, akorát zpátečka šla špatně zařadit. Takto auto najelo 250 km. Dnes jsem uslyšel mírné prasknutí, jako když kamínek lízne blatník ze zadní části auta. Poté jsem nemohl nejdříve zařadit 3, poté ani 1.

Táhlem si myslím že to být nemůže, kdyby se vysmeklo, nepůjdou řadit zadní rychlosti pokud se nemýlím. Měli by jste rady a tipy na problém než se do toho pustím?

Předem díky

Autor:  ondra120 [ 8.8.10, 06:54 ]
Předmět příspěvku: 

Mno, to vypadá na novou rozborku převodky. Páč jestli ji dával do kupy mechanik, který použil zřejmě použil špatnou vypínací páku spojky (ze spojky s vinutýma pružinama) tak pak kdoví co natropil v převodovce. Ale nejspíše to vypadá na špatně poskládaný mechanimus řazení v převodovce, možná je tam zapomenutý (vypadnutý - křupnutí) některý kolíček u řadící vidličky.

Autor:  Matthes [ 8.8.10, 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli dolni rada jde tak to bude fakt neco v prevodovce... jeste muzes mrknout dole na tahlo ale moc tomu nedavam. Bo reklamace.

Autor:  Viky [ 8.8.10, 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli jdou radit zadni rychlosti a predni ne, spis bych to videl na tahlo, protoze spatny sesazeni uvnitr by spis zpusobilo nemoznost zaradit nekterou tycku, tzn, 1+2, 3+4 nebo 5+R, ale 1+3+5 vs. 2+4+R spis ukazuje na tahlo, nebo proste praskla kulicka v konzoli.

Autor:  ondra120 [ 8.8.10, 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

A nemůže být ještě nějak pěkně poohýbaný ten jak já tomu říkám "had" - řadící výstupní tyčka z převodovky... že se vevnitř zaklesne jen do určitých osazení v řadících tyčích a pak některé kvalty nejdou zařadit

Autor:  Viky [ 8.8.10, 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ten blbec muze i prasknout, ale to pak nejde nic. Kazdopadne, tezko to muze bejt krom toho palce neco vevnitr, protoze tam jsou kvalty jinak rozdeleny nez na predni a zadni.

Autor:  Kudrnatej [ 8.8.10, 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm Hmm tak to se asi mechanik bude mít náramně co dělat :) , díky za rady, zběžně kouknu na táhlo..ale nečekám že to bude tím..co jsem se dozvěděl mu budu tlumočit :wink:

Autor:  venda [ 8.8.10, 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

Nebude posunutá, nebo volná konzola řadicí páky?

Autor:  Josef.Radocha [ 8.8.10, 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

Možné je vše,ale to by nemělo zapříčinit zamezení řazení předních rychlostí... to by spíš zaseklo zadní ne?

Autor:  Matthes [ 8.8.10, 13:41 ]
Předmět příspěvku: 

No to by zalezelo na kterou stranu by byla posunuta :-)

Autor:  Bukaj [ 8.8.10, 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

venda píše:
Nebude posunutá, nebo volná konzola řadicí páky?

Taky si myslím, že to bude buď toto, nebo rozpadlá klec/hodně opotřebovaná kost, případně ohlá tyčka, neboještě že by táhlo (klec/kost) do něčeho naráželo pod nádrží.

Jaká je vůle v řadicí páce?

Autor:  Kudrnatej [ 15.8.10, 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Vůle v řadící páce? Co si pamatuju tak s těmihle převodovkami se vždy rychlosti lovily - šaltrpáka byla volná, až padla rychlost tak to člověk poznal, mohl by jsi tu vůli popsat blíž?

Autor:  Bukaj [ 26.8.10, 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

No, v optimálním případě by při jemném pohybu pákou do jakéhokoli směru neměla být cítit žádná vůle.
Většinou je ale kulisa v takovém stavu, že cítíš jemnou vůli v kloubu páky (cca max 1cm kterýmkoli směrem na hlavici řadicí páky) - ta je způsobena opotřebením plastové kuličky v kloubu kulisy. V nejhorším pčípadě může dojít k úplné destrukci kuličky a jejímu vydrolení z kulisy - potom je znát velká vůle, doprovázená klepáním kovu o kov v krajních mezích vůle a neschopnost zařadit krajní rychlosti. Toto se nestane u starších kulis 1000MB a 100/110, kde kulička je kovová a je nedílnou součástí páky.

Další vůle v řazení může vzniknout ve spoji kulisy řazení a táhla - pokud necítíš vůli v kulise a po odklopení plastového krytu vzadu na tunelu se táhlo při kývání pákou do stran (zleva do prava) nehýbe, nebo se hýbe s velkou vůlí, zatímco při pohybech pákou dopředu a dozadu je vůle minimální, potom jsou uvolněny matice spoje táhla a kulisy, nebo se rozsypalo gumové lůžko tohoto spoje. Při této závadě hrozí vypadnutí táhla ze spojení s kulisou, což je, zvláště při předjíždění, docela nepříjemné :)

Poslední podstatná vůle v řazení se vyskytuje v kleci/kosti (dle modelu) řazení.
V kleci se mohou jednak opotřebit gumová lůžka (vůle a chrastění), případně se klec může rozpadnout zcela (opět dojde k znemožnění řazení). Kost je oproti kleci relativně bezporuchová, jen pokud je příliš vymačkána, zhorší se přesnost řazení (opět vůle). Gumokovová kost se nerozpadne (pozor jen na plastové repliky - neplní účel silentbloku - chrastí a hrozí i jejich rozlomení - ruce pryč od nich).

Dále může vzniknout vůle při povolení šroubů M6, kterými je konzole řazení přichycena k tunelu - dojde k posunutí kulisy a neschopnosti zařadit všechny přední, nebo naopak zadní rychlosti.

Většinou je vůle v řazení kombinací několika dílčích vůlí, řadicí páka a táhla bez vůlí zaručí pohodlné a velmi přesné zařazení rychlosti v převodovce. ;)

Autor:  Kudrnatej [ 26.8.10, 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Vůle v řazení není, řadící páka se pohybuje jen s vyvinutím mírné síly, jedině ve směru "do boku k řidiči" asi 1cm lze pákou pohybovat snadněji než na ostatní strany.

Autor:  Bukaj [ 26.8.10, 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ona je tam pružina, která drží páku ve středové poloze, zkus zkontrolovat, zda i malé pohyby pákou mají vliv na pohyb táhla pod deklem na tunelu - to je to nejsnazší, co můžeš udělat, abys vyloučil případné vůle v kulise...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/