Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda 120 LS - podřazování na 1. stupeň
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23411
Stránka 1 z 2

Autor:  SPiRiT7777 [ 12.8.10, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Škoda 120 LS - podřazování na 1. stupeň

Zdravím,
Mám škodu 120 po tatíkovi a už nějakou dobu s ní jezdím, ovšem už od začátku s ní mám takový menší mechanický problém....
Když podřazuju z 2. stupně na 1. z převodovky se ozve celkem razantni zaskřípání(otáčky při 2. převodovém stupni dejme tomu zhruba tak na 1300-1800, prosťe přeřazuju klasicky v momentě kdy to už netáhne a motor má sklon k zadušování se). Musím na rovinu říct, že od té doby co se mi to stalo 2 krát za sebou vždycky radši potrápím spojku na 2. převodovém stupni nebo zastavím (popřípadě tu jedničku tam kopnu v momentě kdy se to auto sotva plíží) a jedu dál. Vzhledem k tomu, že to dělá pouze u té jedničky by jsem asi vyloučil závadu na spojce,protože ostatní ryhlosti i při podřazení jdou krásně. Taky musím přiznat, že někdy se tu jedničku podaří kopnout bez toho zvuku, hlavně mýmu tatovi se to snad nikdy nestalo, tak jsem se ho zeptal jak to řadí a on říkal, že to tam jen normálně kopne jako každou jinou ryhlost, ovšem myslím, že když s tím autem jezdil 30 let tak na to má nějakou techniku, jako , že umí vystihnout moment kdy přeřadit a nějak podvědomě mu to ani nepříjde, že dělá něco jinak než já.
Dost možná jde o rychlost řazení, protože někdy chvíli čekám na neutralu než tam tu jedničku hodím, takže když se hřídel od motoru (s neustále sešlápnutou spojkou) zastavuje tak potom by teoreticky mohlo dojít k tomu hluku i když opravdu si nejsem jist.
Měl by prosím někdo nějaké řešení tohoto problému?

Opravdu mám z toho 1. rychlostního stupně respekt když se auto pohybuje a ja na něj potřebuju přeřadit.

Autor:  john simple [ 12.8.10, 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

já tam dám jedničku jen když auto skoro stojí.
ale jsou machři, co tam dají jedničku i bez spojky

Autor:  gokralik [ 12.8.10, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

Promiň, že se tak blbě ptám, ale proč přeřazuješ na první rychlostní stupeň? To máš motor bez výkonu nebo bydlíš v hornaté oblasti? Protože jednička se používá jen pro rozjezd, při jízdě by mělo auto rychlosti blízké chůzi zvládat bez problémů na dvojku.

Autor:  Matthes [ 12.8.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Nauc se pouzivat meziplyn, ja tam dam jedna klidne ve 30kmph...

Vy dva nademnou: To ma cenu jen pro nas zavodniky :mrgreen:

Autor:  darklord [ 12.8.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

no, ako gokralik - preco tam tu jednotku davas? ono na skodovke je jednotka zbytocna, pokial nelezes niekam do extremneho kopca. ak to fakt potrebujes tak staci dobre miereny medziplyn a jednotka tam skoci aj pri 40km/h

Autor:  SPiRiT7777 [ 12.8.10, 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Promiň, že se tak blbě ptám, ale proč přeřazuješ na první rychlostní stupeň? To máš motor bez výkonu nebo bydlíš v hornaté oblasti? Protože jednička se používá jen pro rozjezd, při jízdě by mělo auto rychlosti blízké chůzi zvládat bez problémů na dvojku.



Například když je studený motor,samozřejmě nechávám motor chvíli zahřát , třeba 20 vteřin, a taky ho nikam neženu k červeným políčkům, ovšem když ještě není všechno zahřátý tak jak má, v kopečku to auto má někdy tendenci, říkám tomu rychle ztrácet dech, a proto když jedu do toho kopečku co vede z naší vesnice tak to na tu dvojku prostě za studena táhnout nechce, a protože vím , že tam ta jednička kopnout jde např mymu tatovi, tak jsem si myslel, že někdo na to má osvojenou techniku a ví jak by to šlo.

Autor:  darklord [ 12.8.10, 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

skusit sytic neuskodi ;)

Autor:  Nepér [ 12.8.10, 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

Meziplyn. Jinak to jak čekáš na neutrál, tak se to zastaví a pak to jde hůř. Je třeba naopak převodovku na neutrál roztočit.

Autor:  SPiRiT7777 [ 12.8.10, 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ten právě nefunguje, ale fotřík všechno obstarává bez sytiče tak do toho zaskolil i me, jen to jak tam zazracne dava tu jednicku mi nedokaze rict :)

Nepér & Darklord : diky zkusim meziplyn :wink:

Autor:  darklord [ 12.8.10, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

uz sme ti tu povedali asi 3x ako tam tu jednicku dat. odporucam ale opravit sytic, aby si nakoniec miesto opravy syticu nerobil vymenju prevodovky

Autor:  SPiRiT7777 [ 12.8.10, 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
uz sme ti tu povedali asi 3x ako tam tu jednicku dat. odporucam ale opravit sytic, aby si nakoniec miesto opravy syticu nerobil vymenju prevodovky


No právě se ptám abych tu převodovku neposlal do věčných lovišť, díky za rady a konstruktivní kritiku, z vašich rad si vezmu ponaučení, a o to budu lepším řidičem :wink:

Autor:  john simple [ 12.8.10, 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

někdy stačí jet do většího kopce plně naloženy , nebo se před tebou vleče nahoru kamion a pak ji tam dát musíš ...
ve 30km/h bych ji tam dal jen jednou :roll:
pak by se ozubené kolečka kutálely dole kopcom

Autor:  darklord [ 12.8.10, 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

a bacha na pravidla, konkretne bod E.

Autor:  Matthes [ 12.8.10, 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Vy tady snad jezdite jak duchodci.

Autor:  SPiRiT7777 [ 12.8.10, 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jezdit takhle vsichni tak si policejni prezident nestezuje na nehodovost na silnicich :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/