Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23559 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Dundee [ 26.8.10, 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad |
Jsem tu s dalšíma blbýma dotazama, ale radši se zeptám, než něco domrvim Možná mě čeká výměna spojky, tak se na to chci radši předem připravit 1) Všude k výměně spojky píšou, že při demontáži převodovky se musí zaaretovat diferenciál při vyndavání poloos. Stačilo by jednu poloosu vyndat, místo ní tam nasunout samotnej obal vnitřního kloubu a pak vyndat tu druhou poloosu? Nemám totiž ten aretační přípravek... 2) Jakej průměr je potřeba na středící trn spojky (že bych sehanl jen samotnou kulatinu s jedním průměrem)? Přinejhoršim bych asi kuchnul převodovku, co mám na zahradě a flexou upálil kus hřídele... 3) Jak často se stane, že teče gufero v převodovce? Je možný, že by se mohlo poškodit, když se převodovka při vyndavání vyosí oproti hřídeli (kterej bude ještě v motoru)? Když si ještě na něco vzpomenu, tak to sem připíšu |
Autor: | michalkatka [ 26.8.10, 11:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad |
ja tiež žiaden prípravok nemám, vždy pre istotu do diferáku zatlačím kus hadice na kúrenie... ten trn na vystredenie spojky som nikdy nepoužil, vždy si lemelu prei zaťahovaní cca vystredím tyčkou s goly, keď sa pozrieš tak je vidieť či ide cca na stred... gufero je na vonkajšej strane obalu prevodovky takže ak vytiahneš kĺb s prevodovky tak ho ťaháš aj z gufera, ak by ti motor, alebo prevodovka padla na poloos a niekde sa skrížila skôr sa môže poškodiť diferenciál, alebo uloženie jeho ložísk, ale to je veľmi ojedinelé ešte som sa s tým nestretol... |
Autor: | Dundee [ 26.8.10, 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže ta vnitřní část poloosy by měla teda stačit. Proč se to vlastně musí aretovat? Tenkrát na Golfu jsem si lamelu vystředil jenom prstem a taky tam pak převodovka normálně sedla Měl jsem na mysli gufero v převodovce na hřídeli, vnější gufera se dají vyměnit prakticky kdykoliv a za chvíli, ale kdyby mi pak začlo týct to vnitřní, tak sundavat zase převodovku |
Autor: | michalkatka [ 26.8.10, 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslíš vnútorné gufero k motoru to nezvykne tiecť, jedine že by si mal tú hriadeľ nejako poškodenú, alebo krivú |
Autor: | kwiko [ 26.8.10, 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak, tak. nieje to ziadna veda. Len potrebujes pomocnika. Robit to v jednom cloveku je depresivne. nemas na koho nadavat, len na seba Hlavne sa musis psychicky pripravit, ze prevodovka sa bude trocha vzpierat pri spatnej montazi... |
Autor: | michalkatka [ 26.8.10, 14:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
no, veru, ale keď už chytíš dva šrouby oproti sebe tak je to pohoda... |
Autor: | Matthes [ 26.8.10, 14:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nekdo rika, ze se ten diferak rozsypat nemuze. Nekdo zas, ze se muzou rozsypat nejaky teflonovy krouzky. Ja tam tehda dal orech z goly omotanej isolackou, kdyz tam das jinej unasec, zbytecne trapis gufero. Lamelu jsem stredil taky jinym orechem s isolackou a slo to dobre |
Autor: | Jarda S. [ 26.8.10, 17:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dundee píše: Takže ta vnitřní část poloosy by měla teda stačit. Proč se to vlastně musí aretovat? teoreticky může spadnout diferenciál ale v praxi se mi to ještě nestalo |
Autor: | Dundee [ 26.8.10, 17:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak výměna spojky asi počká, protože po dlouhém trápení se mi podařilo dostat ven převod náhonu, abych dolil olej do převodovky (něco vyteklo při výměně poloosy a pak při výměně spínače zpátečky) a od tý doby už je ticho. Pak jsem se vrhnul na seřízení spojky, protože zabírala až nahoře a pedál byl o cca 1 cm výš, než brzda. Po seřízení spojka zabírá ve spodní třetině až polovině svojí dráhy a oba pedály jsou v jedný rovině. Je normální, že k tomuhle stavu jsem se dopracoval povolením matice na lanku spojky? Měl jsem za to, že při seřizování spojky se má matice utahovat |
Autor: | Nepér [ 26.8.10, 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to normální. Povolíš lanko, pedál klesne, spojka vystavuje později, respektive zabírá dřív. |
Autor: | patrik-hp [ 27.8.10, 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Z ničeho nic se v diferáku planetový kola nevysypou,ale pokud se jim pomůže,tak vysypou Já dif nikdy ničím nejistil a nejistím a to na ničem,pokud se jednalo o spojku nebo demontáž skříně.Pokud se skříň někam přenáší tak ta hadice je dobrá volba,zrovna tak kloub a z druhý strany hadr....v knize to píší pro jistotu,protože se chtějí vyvarovat toho,aby si nějakej blb šťoura do koleček pak postěžoval,že to nenapsali...a jemu se něco rozpadlo v převodovce.. |
Autor: | Jarda S. [ 27.8.10, 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj něco jako fáma o padáni kolečka z náhonu tachometru |
Autor: | kwiko [ 28.8.10, 07:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sa nesmej, mne sa to uz podarilo |
Autor: | Billy Bob Bean [ 28.8.10, 09:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
dundee: Čím jsi ten náhon povolil? Mě to v servisu utáhli, nemůžu to povolit a hlavně se tam nemůžu ničím dostat. Asi mám velký sikovky. |
Autor: | Dundee [ 28.8.10, 12:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Náhon jsem nakonec vyndal ven tak, že jsem jenom povolil ten šroubek držící příchytku a do ní zespodu párkrát přes majlzík opatrně pobouchal kladivem, aby náhon povyskočil ven. Pak jsem vyndal šroubek, příchytku a vyviklal náhon nahoru. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |