Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=23559
Stránka 1 z 1

Autor:  Dundee [ 26.8.10, 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad

Jsem tu s dalšíma blbýma dotazama, ale radši se zeptám, než něco domrvim :wink:
Možná mě čeká výměna spojky, tak se na to chci radši předem připravit 8)

1) Všude k výměně spojky píšou, že při demontáži převodovky se musí zaaretovat diferenciál při vyndavání poloos. Stačilo by jednu poloosu vyndat, místo ní tam nasunout samotnej obal vnitřního kloubu a pak vyndat tu druhou poloosu? Nemám totiž ten aretační přípravek...

2) Jakej průměr je potřeba na středící trn spojky (že bych sehanl jen samotnou kulatinu s jedním průměrem)? Přinejhoršim bych asi kuchnul převodovku, co mám na zahradě a flexou upálil kus hřídele...

3) Jak často se stane, že teče gufero v převodovce? Je možný, že by se mohlo poškodit, když se převodovka při vyndavání vyosí oproti hřídeli (kterej bude ještě v motoru)?

Když si ještě na něco vzpomenu, tak to sem připíšu 8)

Autor:  michalkatka [ 26.8.10, 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spojky Fa- potřebuju pár rad

ja tiež žiaden prípravok nemám, vždy pre istotu do diferáku zatlačím kus hadice na kúrenie...

ten trn na vystredenie spojky som nikdy nepoužil, vždy si lemelu prei zaťahovaní cca vystredím tyčkou s goly, keď sa pozrieš tak je vidieť či ide cca na stred...

gufero je na vonkajšej strane obalu prevodovky takže ak vytiahneš kĺb s prevodovky tak ho ťaháš aj z gufera, ak by ti motor, alebo prevodovka padla na poloos a niekde sa skrížila skôr sa môže poškodiť diferenciál, alebo uloženie jeho ložísk, ale to je veľmi ojedinelé ešte som sa s tým nestretol...

Autor:  Dundee [ 26.8.10, 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

Takže ta vnitřní část poloosy by měla teda stačit. Proč se to vlastně musí aretovat?

Tenkrát na Golfu jsem si lamelu vystředil jenom prstem a taky tam pak převodovka normálně sedla :lol:

Měl jsem na mysli gufero v převodovce na hřídeli, vnější gufera se dají vyměnit prakticky kdykoliv a za chvíli, ale kdyby mi pak začlo týct to vnitřní, tak sundavat zase převodovku :sick:

Autor:  michalkatka [ 26.8.10, 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

myslíš vnútorné gufero k motoru :?: to nezvykne tiecť, jedine že by si mal tú hriadeľ nejako poškodenú, alebo krivú :shock:

Autor:  kwiko [ 26.8.10, 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

tak, tak. nieje to ziadna veda. Len potrebujes pomocnika. Robit to v jednom cloveku je depresivne. nemas na koho nadavat, len na seba :lol:

Hlavne sa musis psychicky pripravit, ze prevodovka sa bude trocha vzpierat pri spatnej montazi...

Autor:  michalkatka [ 26.8.10, 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

no, veru, ale keď už chytíš dva šrouby oproti sebe tak je to pohoda...

Autor:  Matthes [ 26.8.10, 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Nekdo rika, ze se ten diferak rozsypat nemuze. Nekdo zas, ze se muzou rozsypat nejaky teflonovy krouzky. Ja tam tehda dal orech z goly omotanej isolackou, kdyz tam das jinej unasec, zbytecne trapis gufero. Lamelu jsem stredil taky jinym orechem s isolackou a slo to dobre :-)

Autor:  Jarda S. [ 26.8.10, 17:20 ]
Předmět příspěvku: 

Dundee píše:
Takže ta vnitřní část poloosy by měla teda stačit. Proč se to vlastně musí aretovat?


teoreticky může spadnout diferenciál ale v praxi se mi to ještě nestalo 8)

Autor:  Dundee [ 26.8.10, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak výměna spojky asi počká, protože po dlouhém trápení se mi podařilo dostat ven převod náhonu, abych dolil olej do převodovky (něco vyteklo při výměně poloosy a pak při výměně spínače zpátečky) a od tý doby už je ticho.

Pak jsem se vrhnul na seřízení spojky, protože zabírala až nahoře a pedál byl o cca 1 cm výš, než brzda. Po seřízení spojka zabírá ve spodní třetině až polovině svojí dráhy a oba pedály jsou v jedný rovině.
Je normální, že k tomuhle stavu jsem se dopracoval povolením matice na lanku spojky? Měl jsem za to, že při seřizování spojky se má matice utahovat :?:

Autor:  Nepér [ 26.8.10, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Je to normální. Povolíš lanko, pedál klesne, spojka vystavuje později, respektive zabírá dřív.

Autor:  patrik-hp [ 27.8.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Z ničeho nic se v diferáku planetový kola nevysypou,ale pokud se jim pomůže,tak vysypou :) Já dif nikdy ničím nejistil a nejistím a to na ničem,pokud se jednalo o spojku nebo demontáž skříně.Pokud se skříň někam přenáší tak ta hadice je dobrá volba,zrovna tak kloub a z druhý strany hadr....v knize to píší pro jistotu,protože se chtějí vyvarovat toho,aby si nějakej blb šťoura do koleček pak postěžoval,že to nenapsali...a jemu se něco rozpadlo v převodovce.. :wink: :)

Autor:  Jarda S. [ 27.8.10, 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: :lol: jj něco jako fáma o padáni kolečka z náhonu tachometru 8)

Autor:  kwiko [ 28.8.10, 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Sa nesmej, mne sa to uz podarilo :sick: :D

Autor:  Billy Bob Bean [ 28.8.10, 09:59 ]
Předmět příspěvku: 

dundee: Čím jsi ten náhon povolil? Mě to v servisu utáhli, nemůžu to povolit a hlavně se tam nemůžu ničím dostat. Asi mám velký sikovky.

Autor:  Dundee [ 28.8.10, 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Náhon jsem nakonec vyndal ven tak, že jsem jenom povolil ten šroubek držící příchytku a do ní zespodu párkrát přes majlzík opatrně pobouchal kladivem, aby náhon povyskočil ven. Pak jsem vyndal šroubek, příchytku a vyviklal náhon nahoru.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/