Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dolití převodového oleje Fel 1.3
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=24188
Stránka 1 z 2

Autor:  fatal [ 23.10.10, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Dolití převodového oleje Fel 1.3

Rozhodl jsem se vyměnit olej později než jsem plánoval, až bude víc času, ale nerad bych převodovku odrovnal, takže chci olej aspoň dolít. K tomu mám dotazy:

Koupil jsem olej dle chytré knihy 75W90, výrobce Paramo, na etiketě je napsáno polosyntetický. Můžu to do převodovky dolít aniž bych riskoval poškození? Současný olej neznám, ani značku ani specifikaci.

Někde jsem tu kdysi četl, že při vytahování náhonu tachometru může dojít k zapadnutí něčeho do převodovky (nepamatuju si to přesně). Jak to tedy je, je nutný nějaký speciální postup? V chytré knize je uvedeno jen povolení šroubu a držáku a vytažení náhonu.

Kolik oleje je potřeba na komplet výměnu?

Autor:  kwiko [ 23.10.10, 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

Smelo dotoho 8)
Vsetko potrebne uz vies :wink:

Autor:  Matthes [ 23.10.10, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych ho vymenil kdyz uz se s tim srat :-)
Ten nahon bejva vetsinou zaoxidovanej co sem zazil. Tak odsroubuju ten sroubek a lehce potukam tu podlozku ze strany smerem dopredu auta a pak zpet aby se to uvolnilo. Vytahnu celej nahon a leju nejakou hadici doku tam neni v ty dire videt oil. Kdyz tam nahon vratis a vytahnes tak na tom kolecku je par mm videt, ze bylo smoceny.

Autor:  Jarda S. [ 23.10.10, 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

zhruba 2.5 l na výměnu

Autor:  fatal [ 23.10.10, 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Ja bych ho vymenil kdyz uz se s tim srat :-)

To bych si musel zjistit potřebné množství oleje včas. :wink: Mám ho málo.

Autor:  slovacek.milos [ 24.10.10, 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

jestli chceš dobře řadit bez odporu tak si kup olej specifikace GL 4+ plná syntetika stojí až dvě kila litr ale stojí to za to miloš

Autor:  slovacek.milos [ 24.10.10, 07:45 ]
Předmět příspěvku: 

nejlevnější GL4+ je starline 193 ale v autorizáku peugeot jsem platil 2OO za litr značka schell, já ho mám nějak 155 litr,

nějaký PP 8O, 90 a podobně bych nelil , hrkají pětky, synchrony špatně brzdí, vyší spotřeba paliva miloš :wink:

Autor:  brejd [ 28.10.10, 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, potřeboval by jsem taky dolít olej do převodovky, mám tam furt ten z výroby ale při vyndavání poloosy mi trochu vyteklo. Jaký olej nejlépe dolít ??

Autor:  Capricorn [ 28.10.10, 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

brejd: Vyměnit celý... má se měnit po 5 letech nebo 50-60 tis. km. To že je v převodovce olej třeba čistý neznamená že je ještě OK. Jinak oleje specifikace...

API-GL 4,
-SAE 75 W
-SAE 75 W-80
-SAE 75 W-85
-SAE 75 W-90

čím větší koncové číslo tím hustější, čím hustější tím horší řazení a vyšší spotřeba... záleží na těsnosti převodovky... jestli je těsná a nekape z ní tak dát řídší a jestli ne tak hustějí nebo převodovku přetěsnit.

Autor:  brejd [ 4.11.10, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Převodovka je suchá, felda má nalítáno poctivejch 50 000 km. Chtěl jsem koupit tento : http://www.oleje-shop.cz/product/mogul-syntrans-75w-90-1-litr ale koncové číslo je 90 neni to moc hustý ???

Autor:  fatal [ 28.11.10, 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

75W90 je předepsaný, tak to asi moc husté nebude...

Konečně jsem se dostal k té kontrole... Jak už je u mě zvykem, že se vše posere, tak jsem se připravil na to, že mi tam kolečko zapadne. Tak jsem to povolil, rozhýbal, vytáhl a hle, v náhonu nebylo ani kolečko ani oska! :shock: To jsem nečekal.
Kolečko i s oskou naštěstí koukalo z otvoru a tak jsem to bez problému vytáhl. Soudruzi asi udělali nějakou inovaci, protože kolečko mám v jednom kuse s oskou a oska je delší než je vyobrazeno v chytré knížce. :shock: Oleje bylo dost, takže jsem to jen očistil a vrazil zpět. :)

Autor:  hardb [ 9.12.10, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re:

slovacek.milos píše:
jestli chceš dobře řadit bez odporu tak si kup olej specifikace GL 4+



využiju tématu ...

už než začalo mrznout tak sem vypustil starý převodový olej ( PP90 ) a dal sem tam místo něj ten převodový olej do hypoidních převodovek

když řadím a je motor/převodovka studený tak někdy zařadím jakýkoliv rychlostní stupen tak se někdy synchrony nezepnou a řadím trošku přez zuby :( a to vždy chvíli počkám někdy řadím z 2. RS na 3. RS a i když 2x vymáčku spojku tak někdy se zuby ozvou to samy i když zařadím 5. RS

při podřazování to není tak hrozny ale musí se z 3. RS na 2. RS použít meziplyn abych tam dal tu rychlost

ale pokud je motor zahřáty tak ty rychlosti je tam radost řadit jak nahoru tak i dolu ...

takže může být špatný olej nebo kde muže být problém ?



z5 k tomu dolití oleje

pokud doléváš ojel dírou na náhon tachometru tak tam není snad co aby tam spadlo
samotný náhon je plastový a na konci toho lanovodu je to rozšířené tak by vypadnout neměl
takže co tam může spadnout je maximálně šroubek který drží takový plech na uchycení celého náhonu k převodovce

Autor:  michalkatka [ 9.12.10, 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dolití převodového oleje Fel 1.3

v prvom rade by som tam nalial to čo odporúča výrobca...

ona tá prevodovka potrebuje trocha hustejší olej, pre hypoidy je moc riedky...

Autor:  hardb [ 9.12.10, 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dolití převodového oleje Fel 1.3

aha ale v tom případě mě není jasné že když se ten motor zahřeje tím i převodovku/olej a ten pak "zřídne" tak se řadí nádherně než když je motor studený a olej "hustší"

Autor:  michalkatka [ 9.12.10, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dolití převodového oleje Fel 1.3

hypoidné prevodovky majú iné nároky na viskozitu a hustotu...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/