Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

"Medziplyn..."
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=24718
Stránka 1 z 2

Autor:  Lamač [ 10.12.10, 22:18 ]
Předmět příspěvku:  "Medziplyn..."

Dnes som zažil to,čo by mi nejak nenapadlo,kamoš mi na fáčku ukazoval ako preradzovať bez použitia spojky 2-3,3-4,4-5.Isiel napr. 50 na 3ke,vyradil bez spojky,jemne stlačil a pustil plyn ukazovákom a popritom trochu tlačil na riadiacu páku-tá pekne zaskočila na 4ku a išlo sa dalej....Ale to je už asi pre takých lenivých,čo sa im nechce stláčať spojka...Pritom zuby ani raz nepočítal...Neukamenujte ma,ja len tak či ste to niekedy videli..

Autor:  Matthes [ 10.12.10, 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Videli. Kamos tak radi, kdyz se mu nechce sundavat noha z podbehu. Osobne to nedelam, na co kdyz spojka funguje?
Jinak tohle neni pravej meziplyn, na ten je treba spojka.

Autor:  Dawid130 [ 10.12.10, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Viděli vyzkoušeli.... jde to úplně normálně 1-2-3-4-5 a zpět 5-4-3-2

JAk píše matthes

Autor:  Ondras83 [ 10.12.10, 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

u feldy sem tak někdy řadil, u okty tak neřadim...

s meziplynem a 2x spojkou podřazju u každýho auta, zejmena z 3jky na 2jku

Autor:  Viky [ 11.12.10, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Ja radim bez spojky skoro furt. 4-3 a 3-2 u mne bez meziplynu ani nejde a tohle je snazsi. Je to principem stejny jako meziplyn - musi se srovnat rychlosti hridelu, akorat je s tim min prace.

Autor:  Peter50kw [ 12.12.10, 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

U synchronizovanej prevodovky idealna metoda ako zhuntovat synchrony. Inak poznam chlapa, ktory mal ciastocne ochrnutu lavu nohu a radil bez spojky. Neskor si kupil auto s automatickou prevodovkou.

Autor:  Capricorn [ 12.12.10, 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Mně se to nelíbí já bych to nedělal. Ono to třeba jde, ale na co když převodovka a spojka funguje to dělat takhle. Jo jestli (teď nemyslím nikoho konkrétně) je někdo línej už i tlápnout na spojku to pak chápu, ale v tom případě by měl spíš popřemýšlet o automatu jak tady nahodil kolega nade mnou. Asi ve stavu opravdové nouze bych to podstoupil taky ale jinak to teda zkoušet ani nebudu.

Autor:  Kachnis [ 12.12.10, 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Peter50kw píše:
U synchronizovanej prevodovky idealna metoda ako zhuntovat synchrony


tim myslis razeni bez spojky nebo klasicke pouziti meziplynu,tj. jedu, seslapnu spojku, vyradim,pustim spojku, lehce seslapnu plyn a seslapnu spojku a zaradim dalsi kvalt.

Autor:  Matthes [ 12.12.10, 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

No urcite myslel razeni bez spojky. Meziplyn spravne provedeny setri synchrony.

Autor:  darklord [ 13.12.10, 00:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

a medyiplyn bez spojky ich nici tiez viac ako obyc radenie? ja teda neviem... ked uz machrujem ze radim bez spojky tak to robim tak aby som mohol saltrpakou zasuvat kvalt aj trikrat po sebe, tj trafim spravne otacky ze ani nepoznas ci tam kvalt je alebo neni...

Autor:  slovacek.milos [ 14.12.10, 07:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

řadit bez spojky je blbost, já mám bez spojky najeto tisíce kilometrů, u některých značek se i bez spojky rozjedeš že tlačíš na jedničku auto se rozjede a pak tam skočí a už řadíš, kdo je neumětel at to ani nezkouší,

zrovna v pátek jsem zkoušel rozjet se s citroen jumper bez spojky a nešlo to ani se nehl, nedávno s micubiši jsem se rozjel i do mírného kopečka, miloš

Autor:  xXxTRA [ 15.12.10, 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

to si jako spocitas vsechny zuby nekolikrat dookola pri rozjezdu bez spojky? jako tohle by me opravdu zajimalo

Autor:  Viky [ 15.12.10, 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Ale vubec ne, je to velmi jednoduchy.

V prevodovce jsou takovy treci segmenty, ktery pritlacujes na kuzelovou plochu a tim se to snazi dorovnat rychlost ozubenych kol k sobe aby to prave nepocitalo zuby. Ten mechanizmus zaroven nejak klade odpor proti zasunuti kol do sebe dokud nejsou spravny rychlosti ozubeni aby si to sedlo.

V praxi je to tak, ze "naladis" otacky motoru trochu vejs nez je potreba na ten kterej kvalt, lehce zatlacis na radici paku a jak ti klesaji otacky motoru, tak ve spravnou chvili to tam proste "skoci" samo, cim lip trefis otacky a cim min na to tlacis, tim min ojebavas synchrony.

No a u nekterych aut maji ty synchronizacni segmenty takovou silu, ze dokazou auto rozjet (jako druha spojka) a kdyz se rychlosti srovnaji, tak tam kvalt lehko skoci. Tzn. auto stoji, motor na volnobeh a ty zatlacis lehce rukou na jednicku, auto se pomalu pohne a po chvili zrychlovani tam skoci kvalt.

Autor:  fatal [ 15.12.10, 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

:shock: Tak já dávám při podřazování obvykle meziplyn a při pouštění spojky plynem dolaďuju otáčky a někteří ani spojku nepoužívají. :roll:

Autor:  Vít [ 15.12.10, 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Medziplyn..."

Je to hovadina do doby, nez se spojka posere na ceste. Pak se celkem hodi tuto techniku jizdy ovladat. Tedy pokud je zavada takova, ze je prevodovka trvale spojena s motorem. Kdyz klouze, je konec.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/